Actualització moodle 3.8 infantil i primària

Actualització moodle 3.8 infantil i primària

per CARLOS LOPEZ RODRIGUEZ -
Nombre de respostes: 2

Bones trobo que a infantil i primària s'hauria de poder utilitzar el tema anterior de moodle. Dono suport amb un bon grapat de centres a l'Alt Maresme i trobo les següents dificultats:

- Amb el tema anterior, només especificar "Format senzill per temes" als alumnes els desapareixia qualsevol columna lateral evitant distractors visuals. Molt important a infantil i primària.

- Serà molt complicat que als cursos baixos i les famílies sàpiguen com tancar el menú contextual amb la qual cosa la columna central queda molt petita. Cal el contrari visualment.

- Si trec els blocs de navegació i administració no veig la forma que els tutors tenen per administrar el seu curs. Si els deixem tornem a tenir elements no desitjats a la pantalla per als infants més joves.

Inicialment vaig ser contrari a que infantil i primària entrés al moodle durant el confinament però precisament aquest format visual que teníem que ens permetia fins i tot deixar només tres icones molt grans al mig de la pantalla i res més (per posar un exemple) en va convèncer i vaig acompanyar a 12 centres en l'adopció de moodle per a infantil i primària. Ara mateix torno a veure que no és adequat. Però hi confio en que podreu trobar la forma de retornar aquella visualització neta que ens cal pels petits.

... O que m'indiqueu com fer-ho.

Per cert als moodles que he entrat avui no podia arrossegar amunt o avall el bloc de navegació o administració.

Gràcies per endavant

CArlos

En resposta a CARLOS LOPEZ RODRIGUEZ

Re: Actualització moodle 3.8 infantil i primària

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Carlos,
intento respondre't entre línies:

- Amb el tema anterior, només especificar "Format senzill per temes" als alumnes els desapareixia qualsevol columna lateral evitant distractors visuals. Molt important a infantil i primària.
- Serà molt complicat que als cursos baixos i les famílies sàpiguen com tancar el menú contextual amb la qual cosa la columna central queda molt petita. Cal el contrari visualment.

Prenem nota de l'error per tal de revisar-ho i que quan entri un alumne pugui veure el curs sense blocs laterals de forma automàtica, de moment, els podeu explicar que facin clic al botó del menú i al botó per a ampliar pantalla. Potser els podeu passar una captura perquè vegin com fer-ho.





- Si trec els blocs de navegació i administració no veig la forma que els tutors tenen per administrar el seu curs. Si els deixem tornem a tenir elements no desitjats a la pantalla per als infants més joves.

Dins del curs, el professorat trobarà totes les eines fent clic a l'eina d'engranatge de la part superior dreta.


Aquesta mateixa eina d'engranatge apareix a les activitats i recursos quan accedeixes amb les opcions que es trobaven al bloc lateral. Aquí pots veure una captura d'una tasca.



Inicialment vaig ser contrari a que infantil i primària entrés al moodle durant el confinament però precisament aquest format visual que teníem que ens permetia fins i tot deixar només tres icones molt grans al mig de la pantalla i res més (per posar un exemple) en va convèncer i vaig acompanyar a 12 centres en l'adopció de moodle per a infantil i primària. Ara mateix torno a veure que no és adequat. Però hi confio en que podreu trobar la forma de retornar aquella visualització neta que ens cal pels petits.
... O que m'indiqueu com fer-ho.

Quan estigui resolt us avisarem a través d'aquest mateix fil.

Per cert als moodles que he entrat avui no podia arrossegar amunt o avall el bloc de navegació o administració.

Aquesta incidència també la tenim registrada, esperem que es pugui resoldre aviat. De moment, si en comptes d'intentar arrossegar fas clic a l'estrella, s'obrirà una finestreta perquè triïs la posició on vols el bloc. Es col·locarà després de l'element que cliquis.


Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Actualització moodle 3.8 infantil i primària

per CARLOS LOPEZ RODRIGUEZ -
Benvolguda Mònica,
moltes gràcies per la resposta.
1. Ho farem amb cicle mitjà i superior. Amb infantil, inicial i famílies per sota de la bretxa digital no ens ensortirem. Quan es puguin configurar perquè per defecte surti tot plegat ens anirà perfecte.
2. Perfecte. Tothom s'haurà d'acostumar a la nova distribució. Haurem de tornar a fer una peti`ta explicació a tots els mestres. Utilitzaré la captura que heu fet. Gràcies.
3- Resto a l'espera. De totes formes amb el que hi ha a la teva resposta ja ens aproximarem molt a una pantalla neta, centrada només en el contingut.
4. Cap problema perquè ara els puc treure.
Seguim!!
Salutacions cordials.