Dubtes per tenir un moodle més autonom.

Dubtes per tenir un moodle més autonom.

de LLUIS SABATE SANZ -
Número de respuestas: 3

Hola,

Estic cursant un autoformació en odissea. He vist que hi han opcions que jo no sé fer amb el moodle del centre , i m'agradaria poder implementar als meus cursos, potser esta el material algun lloc del foro però no l'he trobat.

En tot moodle d'autoformació hi ha un forúm de presentació amb un quadrat que marca si esta fet o no. La persona inscrita ha de fer certes intervencions per a completa el procès, o veure certes activitats etc... (quadrat verd)

Després he detectat  que si no feies o entregaves les primeres activitats no tenies accés a les demes preguntes, es a dir,les preguntes queden bloquejades per un condicional, les veies però no podies accedir.( Que això m'encantaria fer!)   

Una altra cosa per curiositat, és el procès de la compleció. Ho he trobat interresant i per pregunta com es feia.

El que voldria es poder implementar aquest format, en alguns dels meus cursos. Perquè penso que podria resultar molt productiu.

envio l'enllaç del moodle del centre: https://educaciodigital.cat/iescandelera/moodle/course/view.php?id=1242

moltes gràcies per la vosta atenció.


En respuesta a LLUIS SABATE SANZ

Re: Dubtes per tenir un moodle més autonom.

de CARLES FARRERO RUBINAT -
A mi també m'interessa saber-ho. En principi això ho trobes a l'apartat compleció de l'activitat. En principi has de tenir els cursos configurats amb la compleció activada per a què puguis afegir-la a les tasques que vulguis. Es fa des dels paràmetres del curs. El problema és que jo ho intento fer i tot i tenir configurat el moodle del meu centre per a què es pugui activar la compleció, després no m'aparareix a les tasques i no em deixa fer-ho.


En respuesta a CARLES FARRERO RUBINAT

Re: Dubtes per tenir un moodle més autonom.

de MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Lluís i Carles,
per tal de configurar el vostre Moodle per fer servir les eines que heu vist a Odissea heu d'anar a Administració del lloc | Característiques avançades i marcar aquests dos paràmetres.


Un cop marcats, als paràmetres del curs podreu triar si activeu o no la compleció a dit curs. Les restriccions d'accés un cop activades surten sempre a les activitats o recursos.

Aquests dos paràmetres se solen fer servir de forma conjunta, en primer lloc al Seguiment de la compleció li diem què ha de passar perquè l'activitat estigui completada, un cop configurat surt el quadradet al costat. Cada tipus d'activitats té uns paràmetres diferents, en el cas de les tasques trobareu aquests:


Als paràmetres de cada activitat o recurs també podeu configurar les restriccions d'accés. Un dels paràmetres que podeu triar és si una activitat estava completada o no, però també en podeu triar molts d'altres:


SI el curs tingués grups configurats, també apareixeria l'opció de restringir per grup.

Finalment, podeu afegir el bloc "Progrés de la compleció" on podeu triar quines activitats es mostraran a dita barra de progrés. El que fa és mostrar gràficament l'evolució de l'alumne. Per afegir el bloc, cal activar edició i anar a l'apartat per afegir blocs al curs i afegir el bloc, per defecte sortiran totes les activitats que tinguin configuració de compleció, però vosaltres mateixos podeu treure activitats o recursos.

Fins ara,
Mònica