Configuració servidor correu electrònic i contrasenya

Configuració servidor correu electrònic i contrasenya

par ANA MARIA MORALES PUIGCERVER,
Nombre de réponses : 15
Hola. Al moodle de l'EOI Sant Cugat, tenim un problema de configuració de l'enviament de correu electrònic. He seguit les instruccions que he vist al fòrum, però no hi ha manera que un alumne pugui obrir un compte nou perquè dóna error SMTP.
Al smtp he posat smtp.xtec.cat
Al nom d'usuari : a8062161_xtec (també ho he provat sense '_xtec' i no funciona)
La contrasenya de l'escola

i no hi ha manera. Quan intento enregistrar-me com alumna, omplo les dades i quan deso surt un missatge dient que no pot enviar-me correu per un problema de smtp.
Què pot fallar?
Agrairé si em podeu donar una resposta el més aviat possible perquè aviat comencem curs. Moltes gràcies.

Una altra qüestió

On podria obtenir el nom d'usuari i contrasenya de l'escola? El moodle es va configurar fa temps i no tenim la contrasenya.

Moltes gràcies


En réponse à ANA MARIA MORALES PUIGCERVER

Re: Configuració servidor correu electrònic i contrasenya

par Pau Ferrer Ocaña,
Hola Anna,

Sembla que els paràmetres no són els correctes. Heu de seguir aquestes instruccions per configurar el correu:
http://educaciodigital.cat/moodle/moodle/mod/glossary/view.php?id=461&mode=entry&hook=101

Per recuperar la contrasenya, dirigiu-vos a http://aplitic.xtec.cat/pls/duplicats/inici o al servei d'atenció a l'usuari corresponent. Trobareu més info a: http://xtec.cat/at_usuari/index.htm

Si tens algun problema, fes-nos-el saber!

Pau
En réponse à Pau Ferrer Ocaña

Re: Configuració servidor correu electrònic i contrasenya

par ANA MARIA MORALES PUIGCERVER,
Moltes gràcies Pau per la teva informació. Tanmateix, tot i posant les dades que m'has donat del correu electrònic, continua sense funcionar. Ho he provat entrant amb un altre correu i no funciona. He posat l'adreça electrònica de l'escola sencera tal com indiqueu i res de res.

Què pot estar malament?

Moltes gràcies
En réponse à Pau Ferrer Ocaña

Re: Configuració servidor correu electrònic i contrasenya

par Raül Fernández,
Hola, Pau, gràcies per la feina feta.

Un apunt, el link de la notícia de la pàgina principal d' àgora que envia a la configuració del correu gmail NO FUNCIONA. Si tens un moment, seria bo que el reparessis.

Raül
En réponse à Raül Fernández

Re: Configuració servidor correu electrònic i contrasenya

par ANA MARIA MORALES PUIGCERVER,
Moltes gràcies. M'he passat tot el cap de setmana per esbrinar com anava la configuració del correu, entre d'altres coses,i continuo tenint més dubtes que aniria molt bé que pogués parlar amb algú directament, o bé poder tenir un manual per consultar, i no haver d'enviar preguntes cada dos per tres.

Respecte la contrasenya, tampoc ho he pogut arreglar. Estic a l' EOI Sant Cugat i no tenen el nom d'usuari ni contrasenya per entrar a moodle. Estic entrant amb el nom d'un professor que va passar per l'escola.

Hem anat a l'enllaç per demanar contrasenya, i hem introduït el NIF de l'escola i tampoc el reconeix.

Si us plau, fora possible parlar amb algú que em pugui donar la informació que necessito?

Moltes gràcies
En réponse à ANA MARIA MORALES PUIGCERVER

Re: Configuració servidor correu electrònic i contrasenya

par Pau Ferrer Ocaña,
Hola Anna!

Si vas a la configuració del correu de l'Àgora, al costat del camp contrasenya hi ha una casella que posa desenmascara, si la cliques podràs veure la contrasenya. Nosaltres no podem fer res més.

Moltes gràcies!

Pau
En réponse à Pau Ferrer Ocaña

Re: Configuració servidor correu electrònic i contrasenya

par Pau Ferrer Ocaña,
Hola Anna,

Ja funciona l'enviament de correus, mira si et funciona i digan's alguna cosa! clin d’œil
En réponse à Pau Ferrer Ocaña

Re: Configuració servidor correu electrònic i contrasenya

par ANA MARIA MORALES PUIGCERVER,
Hola Pau,

A veure, ara sembla que sí que funciona, però la connexió que haveu fet amb l'EOI Sant Cugat va directament a la pàgina on s'ha de posar el nom d'usuari i contrasenya, o bé donar-se d'alta. És a dir que es salta la pàgina principal on es troben els cursos, i per tant no et deixa triar a quin curs vols apuntar-te perquè no els veus. trist

He anat a l'EOI de Terrassa i funciona correctament. Cliques la nova adreça i vas a la primera plana on hi ha els cursos ofertats.

Ho podeu arreglar si us plau?

Ja em diràs quelcom. Gràcies.

En réponse à ANA MARIA MORALES PUIGCERVER

Re: Configuració servidor correu electrònic i contrasenya

par Sara Arjona Téllez (Moodle HQ),
Hola Anna!

L'espai Àgora-Moodle de l'EOI de Sant Cugat està configurat perquè automàticament es faci una redirecció a la pàgina d'identificació d'usuari/ària sempre. Aquesta opció es pot modificar accedint amb un/a usuari/ària administrador/a a l'apartat Seguretat | Normativa del lloc i marcant o desmarcant (en funció del que es vulgui) el quadre Obliga a entrar els usuaris (forcelogin).
Les dades d'accés per l'usuari/ària administrador habitualment són les següents:
  • Nom d'usuari/ària: admin
  • Contrasenya: la mateixa que té l'usuari/ària XTEC del centre
Ara bé, en cas que els problemes per accedir amb aquest usuari/ària administrador/a persisteixin us preguem que us poseu en contacte amb el SAU per intentar-ho solucionar.

Una abraçada, sort i fins aviat!
Sara
En réponse à Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Configuració servidor correu electrònic i contrasenya

par ANA MARIA MORALES PUIGCERVER,
Hola Sara,

Moltes gràcies per les teves explicacions. He desmarcat l'opció forlogin i ara quan entres va directament a la pàgina dels cursos.
Respecte el nom d'usuari i contrasenya hauré d'escriure al SAU perquè no ho he pogut solucionar.

Gràcies per la teva ajuda.
Anna
En réponse à Raül Fernández

Re: Configuració servidor correu electrònic i contrasenya

par Pau Ferrer Ocaña,
Hola Raül,

Ara ho mirem!

Moltes gràcies!!

Pau
En réponse à Pau Ferrer Ocaña

Re: Configuració servidor correu electrònic i contrasenya

par ANA MARIA MORALES PUIGCERVER,
Hola Pau.

Sento dir-te que el correu continua sense funcionar. He emplenat el formulari com a nova usuària i quan deso les dades, al cap d'uns segons, torna al formulari buït. Ho he provat des de l'EOI Sant Cugat i EOI Terrassa i no funciona.

Respecte el meu missatge anterior, el fet que es salti la plana principal del moodle potser sigui perquè l'adreça està guardada al caché i per aixó salta directament a la pàgina on demana el nom i contrasenya.

To be continued ...
En réponse à ANA MARIA MORALES PUIGCERVER

Re: Configuració servidor correu electrònic i contrasenya

par ANA MARIA MORALES PUIGCERVER,

Hola Pau,

Acabo de parlar amb Raül Álvarez del SAU i em comenta que la configuració del correu electrònic s'ha de modificar des  d'Àgora, donat que hi ha un problema amb el 'mailer'. M'ha donat la següent adreça on trobareu informació :

http://docs.moodle.org/en/Email_setup_gmail

Ja em direu alguna cosa. Moltes gràcies.

Anna

En réponse à ANA MARIA MORALES PUIGCERVER

Re: Configuració servidor correu electrònic i contrasenya

par Sara Arjona Téllez (Moodle HQ),
Hola Anna!

Aquestes modificacions que us ha comentat l'equip del SAU ja es van introduir al codi dels espais Moodle d'Àgora per tal que, seguint les instruccions que trobareu a la pregunta freqüent Com s'ha de configurar el Moodle perquè funcioni amb el servidor de correu nou XTEC-Gmail? pugueu configurar el servidor de correu sense problemes.

Ara bé, aquest matí hem donat amb l'origen del problema i, si tot va bé, durant els propers dies quedarà resolt.

Una abraçada i gràcies per l'avís!!

Sara
En réponse à Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Configuració servidor correu electrònic i contrasenya

par ANA MARIA MORALES PUIGCERVER,
Bon dia Sara,

Ahir vaig fer la prova d'obrir un compte nou i veig que ja funciona.

Moltes gràcies per tot.

Anna