restauració de cursos a agora

restauració de cursos a agora

per JOAN MIQUEL PEREZ -
Nombre de respostes: 3
Després d'uns anys treballant amb el moodle en el servidor phobos a nivell "personal" i anar ampliant els meus cursos disponibles, aquest primers dies de curs havia decidit fer la migració dels meus cursos a l'agora del centre, l'institut Vinyet, per intentar donar un impuls al moodle del centre, que estava trist i sol amb 4 cosetes de cursets, i així intentar engrescar a altres companys, però una acció que en els canvis de versions de intraweb i de servidors, hipolit, phobos, i canvi de versió de intraweb dels anys anteriors m'havia semblat fàcil, ara amb l'agora sembla que no és gens fàcil.

El primer problema està en la mida dels backups, limitada a 10M sense possibilitat de fer càrregues per ftp com permetia el phobos.

Pel que he pogut llegir en aquests fòrums, les úniques solucions que proposeu són...

- la partició infinitessimal dels cursos "grans" (un curs de batxillerat ben complert desenvolupat al llarg d'uns quants anys, amb imatges i ppt propis, per molt reduides que s'intentin carregar les imatges, si té molts questionaris i activitats, pot superar àmpliament els 50 M)

-Fer còpies de seguretat sense arxius i després anar carregant els arxius un per un (!) (?) (uf...)

Realment no hi ha més opcions? Perque amb aquestes condicions no és gens atractiu treballar a l'agora...


I un segon problema encara més greu l'he trobat amb els cursos exportables, de menys de 10M. He dedicat avui un munt d'hores a fer còpies de seguretat d'aquest arxius i carregant backups al moodle agora del meu centre (de mil maneres diferents, provant quasi totes les opcions d'exportació, netejant de totes les maneres imaginables els antics usuaris per deixar el curs ben net, i realment no he aconseguit restaurar gairebé cap curs. És possible que hi hagi incompatibilitats d' exportació/restauració entre la versió del moodle que tinc al phobos (1.8.8+) i la de l'agora, que sembla que és la versió 1.9.9? No era la primera vegada que feia aquestes exportacions/restauracions, de fet els cursos que intento restaurar ja són petits monstres exportats i restaurats diverses vegades, que al phobos em funcionen perfectament.

Teniu constància de problemes similars?


En resposta a JOAN MIQUEL PEREZ

Re: restauració de cursos a agora

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Joan Miquel!

En resposta als dubtes que planteges dir-te que:

El primer problema està en la mida dels backups, limitada a 10M sense possibilitat de fer càrregues per ftp com permetia el phobos.
- la partició infinitessimal dels cursos "grans" (un curs de batxillerat ben complert desenvolupat al llarg d'uns quants anys, amb imatges i ppt propis, per molt reduides que s'intentin carregar les imatges, si té molts questionaris i activitats, pot superar àmpliament els 50 M)
-Fer còpies de seguretat sense arxius i després anar carregant els arxius un per un (!) (?) (uf...)

Àgora ofereix una eina externa a Moodle perquè pugueu pujar els fitxers entre 10MBs i 50MBs. Trobaràs informació de com pujar aquests tipus de fitxers a la pregunta freqüent Què s'ha de fer per pujar fitxers més grans de 10 MBs al servidor?. En cas que el curs superi els 50MBs la nostra recomanació és que li treguis alguns dels fitxers que més pesin fins aconseguir reduir la mida i després pujar-los de forma manual. El més habitual és que els cursos que superen els 50MBs siguin casos excepcionals ja que és altament recomanable que la mida dels recursos inclosos als cursos (imatges, presentacions, documents...) estigui optimitzada per evitar que l'alumnat hagi de descarregar més megues del compte (ja que no tothom té les mateixes condicions d'ADSL a a casa).
Per cert, si haguessis de pujar fitxers de forma manual pots evitar haver-los de pujar un a un fent paquets comprimits en format .zip de 10MBs i utilitzant el botó unzip que ofereix el Moodle.

Realment no hi ha més opcions? Perque amb aquestes condicions no és gens atractiu treballar a l'agora...
Pensa que aquesta migració només l'heu de fer al començament i que, per tant, un cop hagueu mogut tots els cursos a l'espai d'Àgora ja no caldrà tornar-ho a fer.


I un segon problema encara més greu l'he trobat amb els cursos exportables, de menys de 10M. He dedicat avui un munt d'hores a fer còpies de seguretat d'aquest arxius i carregant backups al moodle agora del meu centre (de mil maneres diferents, provant quasi totes les opcions d'exportació, netejant de totes les maneres imaginables els antics usuaris per deixar el curs ben net, i realment no he aconseguit restaurar gairebé cap curs. És possible que hi hagi incompatibilitats d' exportació/restauració entre la versió del moodle que tinc al phobos (1.8.8+) i la de l'agora, que sembla que és la versió 1.9.9? No era la primera vegada que feia aquestes exportacions/restauracions, de fet els cursos que intento restaurar ja són petits monstres exportats i restaurats diverses vegades, que al phobos em funcionen perfectament.
Teniu constància de problemes similars?

Amb Moodle, disortadament, és força habitual trobar problemes en fer restauracions de cursos, especialment si es tracta d'un canvi en el primer o segon digit de la versió (com és el cas ja que a phobos teniu la 1.8.X i a Àgora hi ha la 1.9.X). De totes formes, si vols pots indicar-nos algun dels cursos en els que heu detectat problemes en intentar-los restaurar perquè mirem si podem ajudar-vos (ja que potser es tracta d'algun error de Moodle que podem reparar).

Una abraçada i ànims amb la migració!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: restauració de cursos a agora

per JOAN MIQUEL PEREZ -
Gràcies per la resposta. Malgrat la frustració del primer moment per la feina ingrata de la migració, he aconseguit traslladar la majoria dels cursos, i en certa manera també m'ha permés posar una mica d'ordre en els fitxers i eliminar algunes coses supèrflues, resultat de l'acumulació de migracions i aprofitaments de parts de cursos en altres cursos...
Tindré en compte les teves recomanacions en la migració de la resta de cursos que em queden.

Gràcies de nou.
Joan