Noves necessitats, noves solucions?

Noves necessitats, noves solucions?

by Jesús Monllaó Plana -
Number of replies: 4

Bon dissabte a tutti quanti. Aquí no parem, que l'escola online ens trepitja els talons...

He trobat aquest missatge antic de la Mònica sobre el tema que m'agradaria consultar avui...

"Hola Daniel,

el temps estipulat és de 60 minuts i efectivament els administradors del Moodle no ho podeu canviar, és igual per a tots els Moodle d'Àgora. Els requisits concrets són aquests:

Si els usuaris que entren en aquest lloc estan inactius durant molt temps (no carreguen pàgines) se'ls farà sortir automàticament (s'acabarà la seva sessió). Aquesta variable especifica després de quant temps passa això.

Fins ara,

Mònica."

Assumeixo doncs que els admins. NO podem canviar el temps de desconnexió automàtica del Moodle. Resulta que al menys en l'entorn acadèmic EOI, al meu centre (EOI Vendrell) alguns professors (entre els que m'incloc) hem preparat examens que requereixen una certa temporització per fer-se (fins a 90 mins. + un temps de 5 mins. de gràcia). Una professora ha tingut problemes amb l'execució de les tasques, ja que mentre els alumnes feien el test el moodle va interpretar que estaven inactius i els va desconnectar, perdent òbviament la feina realitzada i esdevenint la "currada" de la profe del tot inútil, ja que la prova va haver de ser impugnada. Han saltat totes les alarmes i estic suant la gota gorda... He intentat cercar una sol·lució "local", però no he aconseguit extendre el temps de desconnexió a 2 hores.

El path per a poder controlar aquest paràmetre està inhabilitat. Hi hauria manera de revisar aquest protocol, ni que fos temporalment i de manera local - o només al moodle d'aquest centre en particular (i temporalment per a poder fer examens) si es considera perillós deixar aquest comandament en mans dels admins. de centre?

Ara mateix i degut al COVID no podem fer examens presencials, i volem poder dissenyar examens anti-còpia amb garanties (enviar pdfs. a casa no és la solució). Tenim els examens, ens manca el temps. Podem comptar amb una sol·lució?

Moltes gràcies. 

In reply to Jesús Monllaó Plana

Re: Noves necessitats, noves solucions?

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Jesús,

traslladaré la teva consulta, però em sembla que serà complicat.

Si els alumnes estan fer un qüestionari i estan fent clics per tant, no se'ls hauria de tancar la sessió. Us recomano que afegiu les preguntes en diferents pàgines per assegurar algun clic de tant en tant i sobretot dir als alumnes que no obrin sessions en altres navegadors, ja que això pot ser motiu que es generi una sessió nova i es tanqui l'anterior.

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Noves necessitats, noves solucions?

by Jesús Monllaó Plana -

Hola Mònica, hi ha activitats que es fan amb un text box i no requereixen clics. El cert és que la setmana passada una professora que havia dissenyat l'examen a moodle va suar tinta... Sigui com sigui seria ideal poder controlar aquest paràmetre des de cada centre. Si moodle no esdevé user friendly, el professors acabaran recurrint a d'altres aplicacions, i seria una pena perque moodle és súper-complert i té molts avantatges (que sens dubte haurem d'ampliar dobades les circumstàncies). A les EOI el fem servir molt, però amb el futur semi-presencial que ens espera ens haurem de posar tot@s les piles. 

De veres no entenc perque aquest paràmetre està capat, quan existeix. Els examens són la setmana que ve i estem tremolant. La currada ha estat monumental i si no puc garantir que moodle no es tancarà als 30 minuts haurem de redissenyar-ho tot. Us demano per favor que feu alguna cosa. 

Gràcies per contestar en cap de setmana. 🙂

Un admin. de centre preocupat... 

In reply to Jesús Monllaó Plana

Re: Noves necessitats, noves solucions?

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Jesús,

només un petit apunt, la sessió dura 60 minuts, en cap cas es tancarà en 30 minuts.

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Noves necessitats, noves solucions?

by Jesús Monllaó Plana -

Gràcies Mònica, entesos. Però que l'arbre no ens impedeixi el bosc... podria haver alguna manera d'ampliar la durada de la sessió a 2 hores? Gràcies de nou i discuilpa si sóc pesat, només intento fer el millor que puc la meva feina de cercar solucions per als profes... smile

Que tinguis molt bon dia.