Notificacions alumnes

Notificacions alumnes

by JOSEP BAIRAGUET GUAL -
Number of replies: 15

Bona tarda, tinc un dubte amb el tema de les notificacions un cop fem la retroacció als alumnes. El fet és que, en el nostre cas no tenim registrats els alumnes amb correu electrònic vàlid, aleshores he fet unes proves amb un alumne prova i quan li faig la retroacció per molt que activi el que es veu  a la imatge següent no els arriba res ni que sigui per notificació interna de moodle en els icones que tenim a dalt a la dreta?


aquests icones 


Hi ha alguna forma de poder activar aquestes notificacions internes perquè sàpiguen que han rebut una retroacció ja que els alumnes no disposen de registre amb email vàlid?

Per què aquest paràmetre (imatge de sota) si posem SI la notificació sempre és per email?


Salutacions cordials

Josep

In reply to JOSEP BAIRAGUET GUAL

Re: Notificacions alumnes

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Josep,

marcant aquesta casella, els alumnes han de rebre una notificació tal com dius, si no la reben potser és que la configuració de notificacions està desactivada. Si ens passes l'URL del vostre Moodle i una tasca d'exemple ho revisem.

El paràmetre que indiques el que fa és marcar per defecte la casella de la tasca, si està desactivat, l'ha de macar manualment el professorat.

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Notificacions alumnes

by JOSEP BAIRAGUET GUAL -

Hola Mònica, doncs aquí et passo l'enllaç del nostre moodle https://educaciodigital.cat/ceipantina/moodle/

t'adjunto la tasca que em demanes també https://educaciodigital.cat/ceipantina/moodle/mod/assign/view.php?id=693

He provat de totes les maneres i no hi ha manera que els arribi aquesta notificació, ho he provat amb un usuari d'"alumneprova" i no rep cap notificació, a veure si em pots ajudar. 

Merci

Josep

In reply to JOSEP BAIRAGUET GUAL

Re: Notificacions alumnes

by JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Josep,

Com diu la Mònica, hi ha diversos paràmetres configurables.

En tot cas, primer de tot cal mirar les notificacions...

- Si vas a les Preferències - Preferències de les notificacions de "alumneprova" trobaràs:


I per tant, aquest alumnes no rep notificacions perquè així ho té configurat.

Llavors caldrà mirar la configuració per defecte (Administració del lloc -> Connectors -> Sortides de missatges -> Sortida de missatges per defecte ) i allà veureu la configuració bàsica dels usuaris. Si no us agrada la configuració, podeu considerar utilitzar el paràmetre "Imposa" i per tant, tots els usuaris tindran els paràmetre així. Si no és convenient (perquè voleu deixar triar) caldrà informar de les possibilitats i explicar bé com gestionar el perfil d'usuari i les seves preferències.


Joan

In reply to JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: Notificacions alumnes

by JOSEP BAIRAGUET GUAL -

Gràcies Joan, jo el que activava era el de "Notificacions de retroacció", ara provo amb aquest de Notificació de Tasca.

Moltes gràcies.

Josep

In reply to JOSEP BAIRAGUET GUAL

Re: Notificacions alumnes

by JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Josep,

Disculpa, però veig que no m'he explicat gens bé amb la captura.

Com bé dius, en aquest cas l'important és mirar les "Notificacions de Retroacció".

En la captura et posava la part de dalt per mirar de:

  - comprovar que no tingui "inhabilitada les notificacions"

  i

  - veure els diferents indicadors que cal comprovar.

I amb això, mirant l'alumneprova que reportaves, només per veure si és un producte "normal" de la configuració o si hi ha algun altre problema i cal seguir investigant.

Ja ho tenia bé? Tenia activades les notificacions de retroacció? Si és així, no cal mirar el tema d'Imposar, perquè primer cal mirar per què no les rep "ell". Acotar una prova està molt bé per no barrejar altres factors.

Ens dius com ho tenia... o si ja t'està funcionant en canviar-ho. I si no seguim...

Joan

In reply to JOSEP BAIRAGUET GUAL

Re: Notificacions alumnes

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Josep,

les notificacions de la retroacció has de seguir activant-les, totes dues coses són necessàries.

He accedit a la configuració dels missatges i sembla que ho teniu ja "imposat" pot ser? Heu pogut verificar que ja arriben les notificacions?

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Notificacions alumnes

by JOSEP BAIRAGUET GUAL -

Hola Mònica, sí vaig posar-ho com ha imposat, però segueixo sense rebre aquestes notificacions, he fet varies i bastantes proves i no aconsegueixo que li arribi la notificació a l' "alumneprova".

Per exemple, quan vaig activar la de notificació de tasca, aquesta sí que li va arribar quan vaig fer una tramesa de prova.

Salutacions

Josep

In reply to JOSEP BAIRAGUET GUAL

Re: Notificacions alumnes

by MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Josep,
em sembla que ja hem donat amb el problema, si corregeixes amb un usuari que no és professor del curs, no arriba aquesta notificació. Si entres ara amb l'alumne de proves, veuràs que té dues notificacions.

Fins ara,
Mònica


In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Notificacions alumnes

by JOSEP BAIRAGUET GUAL -

Hola Mònica, perdona però continuo tenint el mateix problema, no rebo notificació de retroacció, les faig amb el meu usuari i també he provat amb el de admin i tampoc res de res. No sé que passa.

Em sap greu

Salutacions 

Josep

In reply to JOSEP BAIRAGUET GUAL

Re: Notificacions alumnes

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Josep,

és ben estrany perquè aquest matí ens ha funcionat en el moment en què hem inscrit l'usuari com a professor al curs...


Per casualitat heu tocat algun permís dels rols d'alumne o professor?

Seguirem investigant...

Fins ara,
Mònica


In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Notificacions alumnes

by JOSEP BAIRAGUET GUAL -

No Mònica, no hem tocat res de permisos o almenys que jo sàpiga.

Gràcies

Josep

In reply to JOSEP BAIRAGUET GUAL

Re: Notificacions alumnes

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Josep,

hem fet alguna prova més i sembla que les notificacions s'envien igual que els correus electrònics, quan s'executa el cron. Si revises ara l'usuari, hauries de veure les notificacions de les proves que vam fer ahir a la tarda amb el teu usuari i l'usuari alumneprova.

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Notificacions alumnes

by JOSEP BAIRAGUET GUAL -

Bona tarda Mònica, 

Avui que tenia VC amb els alumnes els hi he preguntat si rebien la notificació i m'han dit que no que no reben cap notificació sobre les retroaccions.

Ara ja no corre pressa, però estaria bé trobar la solució ja de cara el curs vinent. Jo desconec totalment quin pot ser el motiu, no ho entenc. Em sap greu atabalar-vos per aquesta "xorrada".

Salutacions i moltes gràcies

Josep

In reply to JOSEP BAIRAGUET GUAL

Re: Notificacions alumnes

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Josep,

em pots dir un alumne concret que digui que no les ha rebut? I també alguna tasca corregida darrerament. M'ho pots enviar a agora@xtec.cat i ho mirem amb detall.

Fins ara,

Mònica