video en un qüestionari sense que l'alumne el pugui controlar

video en un qüestionari sense que l'alumne el pugui controlar

by Josep Suller Roca -
Number of replies: 5

hola,

A la nostra EOI estem preparant els exàmens finals (online pel covid) i tenim un dubte:

Hi ha alguna manera de poder fer un qüestionari amb un vídeo de forma que l'alumne no tingui cap control sobre ell?

El que sempre he fet jo és:

Pujo el vídeo a YouTube i el poso "ocult" (només accessible amb l'enllaç)

Enganxo la URL del vídeo a la pregunta del qüestionari i, dins d'opcions avançades li dic que comenci automàticament i que no es mostrin els controls. El problema és que tot i fer-ho així, l'alumne pot fer pausa al vídeo i, si és una mica espavilat, accedir a YouTube des del video.

Hi ha alguna manera de posar aquest vídeo de forma que sigui impossible per l'alumne obrir-lo a YouTube?

Si l'intento pujar a Moodle, em diu que és massa gran.

L'exemple de tasca que he fet seria aquesta:

https://agora-eoi.xtec.cat/eoitarragona/moodle/mod/quiz/view.php?id=234201

A veure si em podeu guiar una mica de com poder tenir una mica més de seguretat i objectivitat en aquest tipus de tasques.

Moltes gràcies.

Salutacions

Josep 

EOI Tarragona



In reply to Josep Suller Roca

Re: video en un qüestionari sense que l'alumne el pugui controlar

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Josep,

he estat revisant els paràmetrrs d'iframe que té YouTube i no he trobat forma d'ocultar el botó comparteix que és el que porta a l'URL del vídeo: https://developers.google.com/youtube/player_parameters#controls

El que sí que pots, és si fas servir l'iframe i incrustes el vídeo eliminar els controls, això sí que m'ha funcionat.


Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: video en un qüestionari sense que l'alumne el pugui controlar

by Josep Suller Roca -

hola

Un cop tinc el codi de Youtube per compartir, com enganxo aquest codi a una tasca de Moodle dient-li que comenci automàticament i que no hi hagi controls ni accés?

Si ho faig desplegant l'HTML i enganxo el codi, no funciona. Em surt el vídeo normal de Youtube i es té control total sobre el video.

Què faig malament?

Gràcies



Attachment Captura.JPG
In reply to Josep Suller Roca

Re: video en un qüestionari sense que l'alumne el pugui controlar

by MONICA GRAU PRIETO -

Ens pots passar l'enllaç?
A nosaltres sí que ens funciona la part dels controls de play, pause...

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: video en un qüestionari sense que l'alumne el pugui controlar

by Josep Suller Roca -

hola

Doncs seria, per exemple, posar el video que tinc dins d'aquesta activitat: https://agora-eoi.xtec.cat/eoitarragona/moodle/mod/quiz/view.php?id=234201

de forma que:

  • S'engegi automàticament
  • L'alumne no tingui control sobre el video
  • Que no s'hi pugui accedir a Youtube des del video

És a dir, l'alumne comença l'exercici amb el temps limitat que dura el video (on hi ha les pauses i instruccions -com a un examen de certificat d'EOI), el vídeo es reprodueix automàticament en quan s'hi accedeix. Llavors, l'alumne respon les preguntes mentre mira el video (sense tenir cap mena de control sobre el video) i, en quan acabi el temps, la tasca s'envia automàticament. He posat tots els paràmetres perque sigui així, però em falta lo del vídeo.

Estem intentant fer-ho el més similar possible a un "examen real" de Escola Oficial d'Idiomes.

Ya em direu. A veure si hi ha algun codi especial que hagi de posar, o algun truc que se m'escapa.

Moltíssimes gràcies

In reply to Josep Suller Roca

Re: video en un qüestionari sense que l'alumne el pugui controlar

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Josep,

no hem trobat forma de fer el que necessites. Potser podeu provar de pujar el vídeo a Vimeo, potser en aquesta altra plataforma sí que teniu l'opció que voleu.

Fins ara,

Mònica