Fitxer de retroacció 2

Fitxer de retroacció 2

par Gloria Soler Garcia,
Nombre de réponses : 12

Adjunto la imatge de l'alumna que complementa el missatge anterior.

Annexe Imatge moodle alumna Torrentà.png
En réponse à Gloria Soler Garcia

Re: Fitxer de retroacció 2

par JOAN GUILLEN PELEGAY,

Hola Glòria,

Primer de tot hauríem de mirar si hi ha alguna incidència... però la meva hipòtesi és que l'alumne no ho està mirant prou bé.

Ho dic perquè precisament els fitxers i comentaris de retroacció surten "més avall" d'on s'acaba la captura de l'alumne. I veig que hi ha l'scroll (a la dreta) que indica que encara no ha baixat prou, que hi ha més contingut en aquella pantalla.

Per tant, caldria mirar això primer. I si veieu que no, seguim mirant si hi ha alguna incidència en aquest cas.

A part d'això, afegeixo dos comentaris:

- Primer compartir el gran repte que tenim aquests dies per fer la comunicació del seguiment als alumnes. Més que valorar si les pantalles són les ideals (com el que comentem en aquest fil, que no han vist els fitxers), el que tenim és un Moodle que és una eina molt flexible, i té moltes possibilitats. Però això segur que fa que els alumnes estiguin rebent molts models de retroacció (fòrums, missatges, qualificador...) i és fàcil que es perdin i també és difícil que tot el claustre es coordini per establir mecanismes de retroacció comuns.

Per tant, ens caldrà fer un esforç extra de comunicació i mirar de seguir patrons repetitius. Però segur que cal repetir-se perquè, com dèiem, potser l'alumne està rebent diferents formats i fàcilment no veurà el que per nosaltres és prou evident.

- I un comentari, pel que comentes de la feinada de correcció. No a tothom li va bé, però existeix la possibilitat de corregir sobre pdf. Si no veus l'opció a la configuració de la tasca li hauries de demanar a l'usuari admininistrador del vostre moodle que ho activi. Amb aquest model els alumnes envien un pdf com a tasca i, des del mateix moodle, se'ns obre un pdf on podem corregir (podem escriure notes de text i fer marques visuals). Com deia, cal provar-ho i veure si respon a la vostra manera de fer... però té l'avantatge de que no cal fet tot el procés (baixar fitxer-obrir amb control de canvis-desar-pujar) i pot donar agilitat.

Joan

En réponse à JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: Fitxer de retroacció 2

par Gloria Soler Garcia,

Joan,

Moltíssimes gràcies per l'atenció (dissabte a la nit!)...

L'alumna és una mossa trempada i m'ha enviat una nova imatge amb l'scroll avall...I de fet, si canvio a rol d'alumna, jo tampoc hi veig el fitxer de retorn.

Entenc el que dius: els alumnes demanaven classroom (sembla ser que molt de professorat s'hi ha abocat) però si des de setembre ens movíem amb comoditat per l'aula de moodle i hi tenen tot el material per a preparar les PAU, era absurd fer un trasllat, quan de fet no es pot bolcar de manera automàtica d'un entorn a l'altre.

Puc entendre que per a ells és un maldecap afegit haver de conviure amb formats diferents i hauria de ser una política de centre unificar-ho, però en aquest context d'excepcionalitat tots fem el que podem. És una qüestió a valorar per a propers cursos, certament.

A partir d'ara provaré això que em suggereixes del pdf (com puc practicar-ho abans de donar-los les instruccions? Puc pujar un pdf amb rol d'alumna i dsprés autorevisar-me'l com a profe?).

Però sí que agrairia que es pogués trobar la incidència (he llegit altres missatges a aquest fòrum i ja està habilitat el paràmetre de fitxers de retroacció; he llegit i rellegit permisos dels alumnes, he ampliat termini per si tenia a veure amb això -em diu la mateixa alumna que en tasques de principi de curs, sí que encara hi veu els fitxers de retorn, per tant, tampoc és això...).

No sé si pot tenir a veure amb una sobresaturació que es va produir els primers dies d'abril i la coordinadora d'informàtica va fer-hi "obres" però és estrany que jo segueixi veient els fitxers (bé hi són, doncs en "el núvol virtual de l'aula"! Quins misteris...)

El meu curs de l'institut Santiago Sobrequés de Girona és el LC2b-GS i la tasca"Text descriptiu" és en el tema  ELS TEXTOS DESCRIPTIUS: 

https://educaciodigital.cat/inssobreques/moodle/mod/assign/view.php?id=72942

Reitero el meu agraïment i la meva empatia: estic convençuda que deu ser un no parar...

Una abraçada,

Glòria Soler

Annexe Scroll avall.jpg
En réponse à Gloria Soler Garcia

Re: Fitxer de retroacció 2

par JOAN GUILLEN PELEGAY,

Hola Glòria,

Doncs no era això triste Era una bona hipòtesi, perquè com et deia, és en aquesta àrea (que no es veia en la primera captura) on ha de sortir la informació.

Com no puc entrar al vostre, m'és difícil fer més hipòtesis... però segur que la Mònica ho pot mirar.

Sí que pots provar tu mateixa la correcció amb pdf. Suposo que està clar que, per fer-ho , t'has inscriure com alumne (no val només canviar de rol) per a que puguis trobar la teva tasca i corregir-la després amb el rol de "profe".

Doncs seguim... I mirem què passava...

Joan

En réponse à Gloria Soler Garcia

Re: Fitxer de retroacció 2

par MONICA GRAU PRIETO,

Hola, Gloria,

he accedit i revisat la configuració de la tasca i del vostre Moodle i no trobo on pot estar l'error.

Dius que l'alumna comenta que retroaccions del setembre sí que les veu, ens pots passar l'enllaç a un exemple?

Demà miraré de fer més proves a veure si trobem on pot estar el problema.

Fins ara,

Mònica

En réponse à Gloria Soler Garcia

Re: Fitxer de retroacció 2

par JOAN GUILLEN PELEGAY,

Hola Glòria,

Hem pogut entrar amb a la Mònica i ja hem vist que passava...

Heu ocultat la majoria (tots menys un) dels elements del qualificador. Per tant, és normal el que passa. En Ocultar una element del qualificador, feu que l'alumne no vegi res (ni nota, ni retroacció).

Per tant. Heu d'anar al Qualificador, a l'apartat "Configuració del llibre de qualificacions". Veureu que tot està en gris (ocult). Suposo que ho vau fer intencionadament, perquè no teníeu aquesta informació ben configurada, o no estàveu corregint des de l'aplicatiu.

El cas és que, cada element que vulguis que vegin, cal visualitzar-lo. Vas a "Edita" i tries "Mostra" per "obrir l'ull".

Si a partir d'ara feu servir el qualificador, caldrà visualitzar els elements i, alhora, caldrà mirar de configurar-lo bé (l'ordre, les "categories", les notes...) perquè és el que veu l'alumne quan va al qualificador. És un dels elements més importants per poder fer el seguiment i que l'alumne ho vegi de forma global.

Ja ho tenim!

Joan

En réponse à JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: Fitxer de retroacció 2

par Gloria Soler Garcia,

Però en administració del curs? No veig cap apartat "qualificador" en la "configuració del llibre de qualificacions "...

Ho sento...No acabo de veure on he de fer els canvis...

Disculpeu...

En réponse à Gloria Soler Garcia

Re: Fitxer de retroacció 2

par Gloria Soler Garcia,

Mònica i Joan,

He suprimit elements que no necessito del llibre de qualificacions i he indicat "mostra" la tasca en qüestió. Amb el rol d'alumna segueixo sense veure res, però potser és perquè jo com a alumna no he enviat res. Com em puc inscriure al curs si ja hi aparec com a professora?

Agraeixo les explicacions, però si podeu actualitzar aquests paràmetres que em dieu, us ho agrairé. Per a les properes tasques, us en copiaré el disseny.

Una abraçada,

Glòria Soler

En réponse à Gloria Soler Garcia

Re: Fitxer de retroacció 2

par JOAN GUILLEN PELEGAY,

Hola Glòria,

Primer de tot, ja ho tens! No cal fer res més, que ara ja ha de veure els fitxers. Li pots demanar que ho comprovi.

Suposo que no utilitzaves el "qualificador" però ara ja veus com va. Com has "mostrat" l'element, els alumnes ja veuen les retroaccions, fitxers i notes d'aquella tasca.

De fet, per defecte, quan fas una activitat, en el qualificador ja apareix com a visible si és qualificable. Per tant, en algun moment, algú havia amagat els elements. Suposo que per això comentaves que alguns alumnes ho havien vist i altres no. No era un tema de quins alumnes, sinó que primer era visible i en algun moment ho va deixar d'estar.

Com dius, canviant-te el rol, no veuràs això, perquè no només veuries la teva participació com alumna (i no tindràs res). Si et cal, pots anar a Administració del curs -> Usuaris inscrits i "Inscriu usuaris" i afegir-te com alumna. Potser no cal fer-ho. Si vols fer proves, potser pots demanar tenir un altre curs de Moodle i allà fer totes aquestes proves-esmenes.


Ja ho tenim,

Joan

En réponse à JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: Fitxer de retroacció 2

par Gloria Soler Garcia,

Moltes gràcies, Joan i Mònica!

Com puc inscriure'm alhora com a profe i com a alumna? Si faig el que em dius ja aparec inscrita com a profe i si em canvio el rol, deixo de ser "profe"...

Salut!

Glòria Soler

En réponse à Gloria Soler Garcia

Re: Fitxer de retroacció 2

par MONICA GRAU PRIETO,

Hola, Glòria,

si vas a la llista de participants pots afegir-te el rol alumna a banda del de professor. T'adjunto un minivídeo per si t'és d'utilitat.

 

 

Fins ara,

Mònica