Element qualificador amb escales

Element qualificador amb escales

per JESUS LOPEZ GARIN -
Nombre de respostes: 12

Hola, 

Vull crear un element del qualifcador que contempli un qüestionari, que és necessari treure un 8 per superar, i una tasca valorada amb escala " No adequat - Adequat".

L'element està definit amb escala "No superat - Superat".

Volia fer servir la fórmula:

= 2 if [[Q1]] >=7 and [[SP1]]>1 else 1

Però em diu que la fòrmula no és correcta.

Algú em pot ajudar a definir la fòrmula en Moodle 2.*?

Gràcies per endavant,

Jesús

En resposta a JESUS LOPEZ GARIN

Re: Element qualificador amb escales

per JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Jesús,

La millor manera és utilitzar "min" sempre que vols imposar un mínim d'una sèrie d'indicadors. I cada indicador, l'adaptes a la escala final.

=min([[Q1]]-8+2; [[SP1]])

Evidentment, pots posar "-6" però ho poso de forma genèrica perquè pot ajudar a entendre que per adaptar l'escala poso: "notaNova = notaOriginal - aprovatEscalaOriginal + aprovatEscalaNova"

Ja ho tens.

Joan

En resposta a JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: Element qualificador amb escales

per JESUS LOPEZ GARIN -

Hola, Joan, 

Moltes gràcies per la resposta. El Moodle ha acceptat la fòrmula!

Però ara tinc un altre problema... Tot i que el qüestionari està configurat amb intents il·limitats i que el mètode de qualificació sigui la més alta, el qualificador no agafa cap intent, perquè sembla que aquests es queden en "previsualització", tot i que he clicat al botó d'"Envia i acaba". 




Em podríeu donar, de nou, un cop de mà?

Gràcies, 

Jesús 

En resposta a JESUS LOPEZ GARIN

Re: Element qualificador amb escales

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Jesús,

ens pots passar l'enllaç a aquest qüestionari per revisar-ho?

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Element qualificador amb escales

per JESUS LOPEZ GARIN -
En resposta a JESUS LOPEZ GARIN

Re: Element qualificador amb escales

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Jesús,

aquest qüestionari no té cap intent, potser ho has fet canviant a rol alumne o similar? Perquè es desin les dades, cal que accedeixis amb l'usuari "alumne" que té el curs.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Element qualificador amb escales

per JESUS LOPEZ GARIN -

Hola, Mònica, 

Tens tota la raó del món. Ara sí que funciona. 

Moltes gràcies per la vostra ajuda!

Cuideu-vos molt, 

Jesús

En resposta a JESUS LOPEZ GARIN

Re: Element qualificador amb escales

per JESUS LOPEZ GARIN -

Hola de nou, 

En finalitzar un curs de Moodle, volem fer constar un dels estats que pot tenir l'alumne, aquests poden ser: abandonaments, baixa(justificada), no aptes i aptes. Voldríem que la qualificació final del curs fos un d'aquests estats de manera automatitzada.

Per això hem creat un lliurament final, després de 4 blocs avaluables amb escala "No supera/Supera", on el formador ha d'indicar la situació de l'alumne amb escala (abandonament, baixa (justificada), no apte, apte).

L'element qualificador final del curs (Total del curs) té com a fórmula:

=min([[B1]]; [[B2]]; [[B3]];[[B4]];[[situacions]])

i tinc el problema que a la fórmula total em retorna "Abandonament". No sé si seria millor indicar a l'element qualificador final =[[situacions]]



L'adreça del curs és: https://agora.xtec.cat/dgfp/moodle/grade/report/user/index.php?id=382

Em podeu ajudar?

Gràcies per endavant, 

Jesús

En resposta a JESUS LOPEZ GARIN

Re: Element qualificador amb escales

per JESUS LOPEZ GARIN -

L'ideal, però seria que el lliurament final a l'escala només es pogués indicar "abandonament, Baixa (justificada)" i a l'element qualificador, si aquest lliurament final no ha estat qualificat (les dues possibilitats són negatives) digués si l'alumne és "No supera/Supera". 

Disculpeu per escriure-ho més tard. 

Gràcies, 

Jesús

En resposta a JESUS LOPEZ GARIN

Re: Element qualificador amb escales

per JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Jesús,

Bé, moltes possibilitats. Comento l'error i un exemple...

- A la fórmula tens que faci el mínim de B1, B2, B3, B4 i Situacions. Si et surt "Abandonament" (que és un zero. Vol dir que alguna de les altres (no surten a la captura el valors de les Bx) les té a 0 o no evaluades.

- Moltes possibilitats per muntar el qualificador, amb pros i contres... però no barrejaria elements de qualificació que recullen assistència, avaluació d'indicadors... Poso un exemple:

   + Suposem un resultat final amb "Abandonament/Baixa justificada/No Apte/Apte" (numèricament és una escala 0->3)

  + Podríem tenir un element on controlem l'assistència-finalització. Aquest podria tenir una escala "Abandonament/Baixa justificada/ Curs realitzat" (una escala 0->2)

  + Llavors podríem tenir un altre element (aquest podria ser un càlcul automàtic de les diferents feines a fer) amb escala "Curs no superat/Curs superat" (una escala 0->1)

  + Totes les informacions serien clares i útils. Ara per tenir el resultat final, només hem de sumar l'element d'assistència i el d'avaluació. Ens quedaria una escala de 0->3 correcta.


Joan

En resposta a JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: Element qualificador amb escales

per JESUS LOPEZ GARIN -

Hola, Joan, 

Crec que aplicat els suggeriments que em proposaves. Veig que en el resultat final diu que si un alumne és una baixa finalment no aprova, però no diu que sigui baixa. Adjunto captura: 


Em podries confirmar que és així com havia de ser? La veritat és que m'he perdut una mica amb l'última premissa que m'has indicat al teu missatge. Em costa entendre la suma d'escales. 

A total curs la fórmula que he indicat és = [[situacions]]+[[Suma blocs]]

Gràcies, 

Jesús

En resposta a JESUS LOPEZ GARIN

Re: Element qualificador amb escales

per JOAN GUILLEN PELEGAY -

Disculpa Jesús,

Suposo que el cansament fa males passades... El cas és que la recepta d'exemple que et vaig passar està equivocada, perquè en les escales sempre cal pensar que el primer element val 1 i no 0!

Ho torno a escriure aquí:

+ Suposem un resultat final amb "Abandonament/Baixa justificada/No Apte/Apte" (numèricament és una escala 1->4)

  + Podríem tenir un element on controlem l'assistència-finalització (li direm "participació"). Aquest podria tenir una escala "Abandonament/Baixa justificada/ Curs realitzat" (una escala 1->3)

  + Llavors podríem tenir un altre element (aquest podria ser un càlcul automàtic de les diferents feines a fer, li podem dir "aprofitament") amb escala "Curs no superat/Curs superat" (una escala 1->2)

  + Totes les informacions serien clares i útils. Ara per tenir el resultat final, només hem de sumar l'element d'assistència i el d'avaluació, traient valor a "curs no supera" perquè no aporta res. Ens quedaria una escala de 1->4 correcta.

La fórmula final més fàcil podria ser Nota final = [[participacio]]+[[aprofitament]]-1

Aquesta fórmula funcionaria, però mentre no avalues l'aprofitament (està a 0) mostra un resultat enganyós (li resta un 1 que no caldria inicialment). Per tant, una fórmula millorada seria:

Nota final = [[participacio]] + max(0; [[aprofitament]]-1)

Aquesta l'únic que fa és que no suma un -1 (0-1) mentre no s'ha avaluat l'aprofitament, sinó que suma 0.

Sento l'errada inicial. Seguim...

Joan


En resposta a JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: Element qualificador amb escales

per JESUS LOPEZ GARIN -
Hola, Joan,
No t'has de disculpar de res, la teva ajuda és impressionant i doneu resposta amb una celeritat més pròpia de les màquines, que no pas de les persones.
Moltes gràcies!!
Jesús