Autenticació amb Google

Autenticació amb Google

by JOSEP BORRAS MORA -
Number of replies: 3

Bona tarda,

tinc dues consultes relacionades amb l'accés a Moodle mitjançant Google.

La primera i més urgent és que sembla que alguna cosa falla. Tenim una alumna amb el mètode d'acces OAuth2, que per tant havia d'accedir amb Google, però quan ho feia i triava l'adreça de Gmail corresponent, retornava a la pàgina inicial d'accés. Jo ho he provat i m'ha passat el mateix. Sabeu si hi ha algun problema amb això?

La segona consulta és que abans d'una de les actualitzacions (ja fa algun temps), el botó d'accés amb Google (vermell) apaeixia immediatament a sota dels camps d'usuari i contrasenya. Ara només apareix a la part dreta de la pantalla, on diu "És el primer cop que veniu aquí?", i per tant no és gaire intuitiu per a l'alumnat. He tingut moltes consultes de gent que no trobava la manera d'entrar. Hi ha alguna manera de fer que el botó aparegui també a la part esquerra? Potser he de fer alguna cosa perquè sigui així?

Gràcies!

Josep

In reply to JOSEP BORRAS MORA

Re: Autenticació amb Google

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Josep,

jo he provat amb el meu compte XTEC i he accedit correctament al Moodle. Pots aconseguir més dades? També ens aniria bé que facis la prova de nou i ens diguis l'hora exacta en què l'has feta, teniu tants usuaris, que esbrinar quin és el log d'error és impossible.

Pel que fa la posició del botó, es posa allà quan està activat l'autoregistre. Moodle no dóna per defecte l'opció de canviar-ho de lloc. El botó també va canviar quan Moodle va integrar l'accés amb oAuth al seu core.

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Autenticació amb Google

by JOSEP BORRAS MORA -

Gràcies per la resposta tan ràpida, d'altra banda com és habitual.

El cas és que ho he provat amb diferents comptes,

Amb un que tinc amb mètode d'accñes OAuth2 he entrat sense problema.

Amb el meu habitual de professor em passa el que et comentava abans, em retorna a la pàgina principal. Recordo que abans, encara que no tingués aquest mètode d'accés, podia accedir-h amb el botó Google.

I ho he provat amb un altre compte que tinc, i m'ha dit que no estava enllaçat amb Google i m'ha enviat un correu per si el volia enllaçar.

Fins aquí cap problema, sembla. Però la persona que m'havia contactat abans no ha pogut accedir, li he hagut de canviar el mètode d'accés. Recordo haver-ho fet ja anteriorment amb altres usuaris, però pensava que era un problema de no saber com procedir.

Ho deixem així, i estaré pendent si em trobo amb algun altre cas i us aviso.

Un altre cop, moltes gràcies.

Josep

In reply to JOSEP BORRAS MORA

Re: Autenticació amb Google

by MONICA GRAU PRIETO -

Perfecte, Josep,

sobretot demana captura així sabrem l'hora exacta que ho han provat i podrem mirar els registres per veure l'error que apareix.

Fins ara,

Mònica