Autenticació LDAP vs Outh2

Autenticació LDAP vs Outh2

de DAVID RODRIGUEZ MATAS -
Número de respuestas: 3

Hola,

Ens acaben de migrar el Moodle d'Àgora a EIX i m'he trobat amb que el servei d'autenticació LDAP ha deixat de funcionar. Sabeu si l'autenticació amb usuari i contrasenya xtec via LDAP tornarà a funcionar?

De moment, he fet l'activació del servei d'autenticació via Outh2 però observo un inquietant problema. En autenticar-se un usuari al Moodle utilitzant aquest sistema s'obre automàticament una sessió a Google però quan es surt de la sessió de Moodle es queda oberta la sessió de Google. Això implica dos problemes:

  • Si només has entrat a Moodle, en sortir hauràs d'entrar a qualsevol servei Google per tancar la sessió. Feina doble perquè has de tancar dues sessions.
  • En haver de tancar dues sessions (Moodle i Google) hi ha un risc elevat que el professorat que només ha entrat a treballar a Moodle es deixi la seva sessió de Google oberta. Això és un risc quan es treballa amb ordinadors compartits a l'institut.
Hi ha alguna forma que en sortir de Moodle es tanqui també la sessió de Google o que no s'arribi a obrir sinó que siguin dues sessions independents? Aquest problema no succeïa en autenticar-se amb usuari i contrasenya xtec via LDAP.
Salut,
David
En respuesta a DAVID RODRIGUEZ MATAS

Re: Autenticació LDAP vs Outh2

de MONICA GRAU PRIETO -

Hola, David,

efectivament comentes totes les coses positives i negatives de l'LDAP vs l'oAuth, però de moment no està previst poder fer servir l'LDAP amb els Moodle d'EIX.

Fins ara,

Mònica

En respuesta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Autenticació LDAP vs Outh2

de DAVID RODRIGUEZ MATAS -

Hola Mònica,

El que sí he vist que té configurat un company és que en tancar la sessió es tanqui a tot arreu. Aquesta opció no surt per defecte i li he de preguntar com s'ho ha fet.


L'opció anterior és interessant però, hi ha alguna forma d'evitar que s'iniciï sessió al serveis de Google en identificar-se al Moodle utilitzant Outh2? Potser modificant algun paràmetre del compte Google o de les credencials. La idea seria que si jo entro a Moodle i no tinc oberta sessió a Google no se m'obri en segon pla però si la tinc oberta no se'm tanqui.

Sé que potser és molt demanar però és el que m'agradava del servei LDAP i preguntar és gratis sacar lengua

Salut,

David


En respuesta a DAVID RODRIGUEZ MATAS

Re: Autenticació LDAP vs Outh2

de MONICA GRAU PRIETO -

Hola, David,

doncs em sap greu però no hi ha forma d'autenticar-se al Moodle i no a Google. És el funcionament que té el SSO.

Pel que fa a el tanca la sessió a tot arreu, no es refereix a Google, sinó que quan tanques la sessió a l'app es tanca també a qualsevol altre lloc que estigui oberta. "Si està marcada, la sessió es tancarà a tots els dispositius i sistemes que utilitzen serveis web, com ara l'aplicació per a mòbils."

Fins ara,

Mònica