activitat només per a un alumne?

activitat només per a un alumne?

per Aïda Buira Otin -
Nombre de respostes: 10


Hola!

No he sabut trobar la resposta en els manuals.

Necessitaria enviar tasques adaptades a un alumne d'aula, és possible?

Gràcies

En resposta a Aïda Buira Otin

Re: activitat només per a un alumne?

per JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Aïda,

Tindríem diverses estratègies. Vaig apuntant començant per la complexitat més baixa...

  • El més senzill és fer tasques úniques per a tots els alumnes. D'aquesta manera el control és molt clar i al qualificador (la llibreta del mestre) apareix una sola "columna".
    • Llavors l'estratègia és redactar a l'enunciat les diferents propostes (opció A, opció B...) i es pot dir a l'inici que per defecte tothom ha de fer l'opció A si no ha rebut instruccions específiques.
    • Els alumnes només veuen les diferents propostes, però no veuen què envien els seus companys i, per tant, no saben qui té encàrrecs diferenciats.
    • Com comentaven, el seguiment és senzill perquè en fer les correccions tots els alumnes s'avaluen al mateix lloc.
    • També pot ser útil perquè en la correcció, es podria demanar que canviïn d'opció, tant sigui per canviar a una proposta més senzilla o més complexa, segons què hagin enviat.

  • Si aquesta proposta senzilla no agrada, es poden crear tasques diferents per cada opció de treball. Semblaria el mateix però:
    • En ser tasques diferents es pot anar a l'apartat "Restriccions d'accés" de l'edició de la Tasca i fer que només ho vegi un alumne o fer que ho vegin tots menys l'alumne en qüestió. Això farà que cada un vegi el que li toca. Cal afegir una restricció i triar Perfil d'usuari per poder filtrar per nom o correu electrònic...
    • En avaluar o fer el seguiment pel Qualificador, es veuran dues tasques diferents. Cal llavors considerar-les com un "pack", ja que o han fet una o l'altre.
    • Aquesta solució pot semblar molt bona, però és força limitada, ja que la restricció es fa pels camps de perfil... i per tant, és una mica feble.

  • Una opció més complexa (i més potent) seria treballar amb grups que no només considerin les "agrupacions aula" sinó diverses agrupacions flexibles. Això permetria assignar tasques diferenciades als grups.
  • El procediment és semblant a l'anterior, a "Restriccions d'accés", afegir una restricció per Grups.
  • Cal crear prèviament els grups. Si l'Aula no tenia grups, llavors és molt senzill, ja que els únics grups serien aquestes agrupacions flexibles per realitzar tasques personalitzades. Si l'Aula ja tenia grup, caldrà utilitzar els Agrupaments (ho podríem mirar en un altre missatge si ho voleu fer servir, per no complicar la resposta potser sense sentit).
  • Amb aquests agrupaments podrem gestionar amb més flexibilitat les diferents propostes, però sempre en un esquema organitzat.
Mireu quin escenari s'adiu més al que voleu fer. El meu suggeriment seria mirar si el primer s'ajusta, ja que és molt més senzill d'implementar i crec que té diversos avantatges.

Joan
En resposta a JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: activitat només per a un alumne?

per Jesus Vicente Gómez Molina -

Benvolgut Joan,

Referent al que has respost al company t'explico:

He fet una tasca i he afegit restricció per grups d'alumnes, per tant, només hi poden accedir els del grup 1 en aquest cas i no els del grup 2. Està perfecte però els del grup 2 veuen la seva tasca i hi poden entrar, però també veuen la tasca del grup 1 però amb el botó blau de restricció.

Hi ha alguna manera que els alumnes del grup 2 no vegin la tasca del  grup 1?

Moltes gràcies a l'avançada.

Salutacions,

Vicens Gómez

En resposta a Jesus Vicente Gómez Molina

Re: activitat només per a un alumne?

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Vicens,

no és possible, els alumnes sempre veuen aquestes tasques amb la restricció indicada. Cal tenir en compte també, que aquestes tasques apareixeran també al qualificador.

Fins ara,

Mònica

En resposta a Jesus Vicente Gómez Molina

Re: activitat només per a un alumne?

per JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Vicens,

Contradiré en part a la Mònica... potser estem entenent coses diferents... si cal, estirem el fil per clarificar-ho.

El cas és que, en la Restricció d'Accés, si cliques sobre l'ull, fas que la restricció faci el recurs/activitat oculta per a qui no té accés. Entenc que és això el que preguntes.

En tot cas, com diu la Mònica, al qualificador apareixeran les dues tasques... així que cal tenir una estructura clara.

Joan

En resposta a JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: activitat només per a un alumne?

per Jesus Vicente Gómez Molina -

Hola Joan,

Si clico sobre l'ull  no veuen la tasca ni els alumnes del grup 1 ni la del grup 2, els estudiants no veuen la tasca; s'amaga per a tothom.

No sé si puc fer-ho d'una altra manera...

Fins ara!
Vicens

En resposta a Jesus Vicente Gómez Molina

Re: activitat només per a un alumne?

per JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Vicens,

Crec que no ho vaig explicar amb prou detall Trist

No és l'ull de Mostra/Amaga la tasca, sinó el que apareix en afegir les restriccions.

És a dir, cal anar a "Edita paràmetres" i, en l'apartat de "Restriccions d'accés", cada restricció que poses surt amb un ull davant. És aquest el que controla si la restricció només impedeix l'accés (ull "obert") o si l'amaga completament (ull "tatxat").

Joan

En resposta a Jesus Vicente Gómez Molina

Re: activitat només per a un alumne?

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola,

adjunto una captura de l'ullet.


Gràcies, Joan! realment no coneixia aquesta funcionalitat.

Fins ara,

Mònica