Dubtes amb Reiniciar un curs i els usuaris

Dubtes amb Reiniciar un curs i els usuaris

per XAVIER DOMENECH VILAR -
Nombre de respostes: 5

Bona tarda,

hem rebut al nostre institut el missatge que arribàvem al 85% de quota d'espai.  Arran d'això ens hem adonat que ens cal més rigorositat en acabar el curs i potenciar que els professors "netegem" els nostres cursos. Però hi ha aspectes que no tinc clars i que crec que no els resolem bé. Us els plantejo aviam si em podeu ajudar.


1. Entenc que la millor manera abans d'iniciar el curs escolar és "reiniciar" el curs de moodle per eliminar alumnes inscrits i tots els seus fitxers i comentaris i alliberar espais. 

2.Si el professor l'únic que fa és desmatricular els alumnes del curs ( els elimina del curs) llavors els fitxers associats a aquell alumne no s'eliminen i per tant no allibera espai.

3. He intentat reiniciar un curs però els alumnes no han desaparegut del curs. Llegint pel fòrum, sembla ser que com els vam inscriure a través d'una cohort - que per altra banda és el més pràctic - , llavors "reiniciar" el curs no té efectes.

4. He anat al mètode d'inscripció del curs en qüestió, i he esborrat aquella cohort. Per tant, tots els alumnes han desaparegut - han quedat desmatriculats entenc. 

La meva pregunta és si només eliminant la cohort d'aquell curs,ja s'eliminen tots els fitxers associats i estem alliberant espai. És a dir, si eliminar la cohort per aquell curs funciona llavors com "reiniciar" el curs, i té els mateixos efectes.


És un tema que com no hem anat tenint cura de fer bé els anys anteriors, anem arrossegant.


Merci per avançat per les vostres contribucions.

Xavi

En resposta a XAVIER DOMENECH VILAR

Re: Dubtes amb Reiniciar un curs i els usuaris

per Toni Antúnez González -

La meva opinió és:

Una vegada eliminada la cohort del curs s'ha de procedir a netejar el curs amb el reinici.

Aixi netejes el curs de arxius, comentaris, etc... dels usuaris abans adscrids.


Toni

En resposta a XAVIER DOMENECH VILAR

Re: Dubtes amb Reiniciar un curs i els usuaris

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Xavier,

és un cas molt concret i caldria fer més proves però si reinicie el curs s'haurien d'eliminar aquestes trameses tot i que els alumnes no s'hagin eliminat perquè estan matriculats amb una cohort. Ho vau poder confirmar quan ho vau fer?

Mirarem de fer proves al respecte per confirmar el comportament del Moodle amb alumnes inscrits via cohort.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Dubtes amb Reiniciar un curs i els usuaris

per XAVIER DOMENECH VILAR -

D'acord, merci. No vam confirmar si les trameses dels alumnes es van esborrar. De fet, el que més ens preocupa és precisament alliberar aquestes trameses. Si ho hem de fer en dos passos, primer reiniciar, i després eliminar les cohorts, ja ens va bé.


Si em poguessis confirmar que així funciona, llavors perfecte!

Merci

Xavi

En resposta a XAVIER DOMENECH VILAR

Re: Dubtes amb Reiniciar un curs i els usuaris

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Xavi,

et confirmo que fent primer el "Reset" i després eliminant la cohort, s'eliminen els fitxers, trameses, qualificacions... dels usuaris.

Fins ara,

Mònica