Mòdul de videoconferència BigBlueButton

Mòdul de videoconferència BigBlueButton

de SANTIAGO CAMARASA CAAMAÑO -
Número de respuestas: 2

Bones,

ja sé que ho he comentat en un missatge anterior, però per al nostre centre és imprescindible poder utilitzar algun sistema de videoconferència, i veient la impossibilitat que s'instal·li per ara el servidor de BigBlueButton als servidors de la Generalitat hem decidit instal·lar el nostre propi servidor de videoconferència BBB.

Només necessitaríem que ens instal·léssiu el mòdul del BBB al moodle del centre i ja ens encarregaríem nosaltres de connectar-lo al nostre servidor de videoconferència mitjançant la configuració dels seus paràmetres (això no suposaria cap càrrega ni de dades ni d'ample de banda dels servidors de la Generalitat).

Ja ho hem fet al Moodle que tenim per a alguns cicles formatius i funciona correctament, però els alumnes de l'ESO i batxillerat utilitzen el moodle del Àgora, i no tenim permisos per afegir mòduls. Si no és possible passaríem tots els alumnes al nostre Moodle, però és molta feina perquè ja estan tots els usuaris (professors i alumnes) donats d'alta a l'Àgora i amb els cursos ja iniciats, i suposaria molt trasbals tant per uns com pels altres.

Un cop instal·lat és tant fàcil com que puguem canviar els paràmetres del servidor (des de la mateixa configuració del mòdul):

Configuració BBB

Atentament,

Santi Camarasa

Coordinador d'Informàtica de l'Institut Almatà de Balaguer

En respuesta a SANTIAGO CAMARASA CAAMAÑO

Re: Mòdul de videoconferència BigBlueButton

de MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Santi,

no és possible instal·lar un plugin només a un Moodle d'Àgora o EIX.

De moment encara no tenim cap novetat respecte a aquest tema. En quant sapiguem alguna cosa us ho farem saber de seguida.

Fins ara,

Mònica

En respuesta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Mòdul de videoconferència BigBlueButton

de Jorge Méndezx -

Hola Santi, Hola Mònica,

si puc mostrar les meves ganes de tenir també el bigbluebutton, que quedi aquí expressat! El fet de tenir una mica acotat qui pot entrar o no a les videoconferències seria interessant... ja em tingut algu disgust amb jitsi i hangouts meet, precisament per no poder filtrar gaire (una vegada es passen entre ells l'enllaç, jo no he trobat forma d'impedir que entrin i facin el que vulguin a la VC).

Salut!

Jorge