SOS! dubtes

SOS! dubtes

von M DEL CARMEN DOMENECH AGUILO -
Anzahl Antworten: 4

Bon dia, som l'escola La Valira amb codi 25009368. Vam rebre el correu x accedir amb la contrasenya i ja hi hem accedit. Aquests dies hem estat remanat per l'EIX i tenim uns quants dubtes:

1. He creat un parell d'alumnes ficticis de prova i poden veure els altres cursos. Hi ha alguna manera per tal que només visualitzin el seu curs i així no veure les activitats dels altres alumnes?

2. Si obro la sessió com alumne, puc veure les activitats dels mestres i quan intento pujar un document amb la feina feta per a què el mestre em faci el retorn, vaig a importa i em surt un error (no puc pujar cap tipus de word ni pdf). Com es transmet la feina al mestre? Els estudiants ara tenen tots els permisos configurats i tot i aixi no poden pujar res. Com podem saber quins permisos han de tenir els estudiants i quins no? hi ha un munt de paràmetres i molts no sabem ni què són..


3. El Departament té previst fer un manual més complert per a les famílies que no ho han fet servir mai pas per pas? accés, baixar les activitats del mestres, pujar els deures fets, mirar qualificacions..

Penso que a les famílies se'ls ha de donar molt ben pautat perquè actualment ja tenen prou maldecaps.


Moltes gràcies!! salut a tothom!

Carme.

Als Antwort auf M DEL CARMEN DOMENECH AGUILO

Re: SOS! dubtes

von Josep Ferràndiz Farré -

Bona tarda Carme,

Qüestió 1: actualment teniu 4 cursos o aules virtuals: dos, els de cicle mitjà, estan accessibles per a tothom (no cal identificar-se, qualsevol hi pot accedir) i dos tancats, els de cicle superior (només els inscrits poden veure el contingut). L'existència d'un curs actiu (visible) no es pot amagar, només es pot limitar l'accés. Quan un alumne s'identifica, al bloc navegació li surten els cursos on està inscrit. Normalment només en veuran un.

Qüestió 2: Pot ser que ja ho tinguis resolt? Ho dic perquè veig que s'ha enviat una tasca, adjuntat arxius, té una retroacció i està qualificada.

Respecte al punt 3,  hi ha un vídeo que presenta l'entorn moodle i com accedir-hi. Hi ha molts tipus diferents d'activitats. Crec que el millor és indicar als alumnes i les famílies, a la mateixa descripció de l'activitat, la mecànica de compleció i entrega de les que decidiu crear. 

He vist que assigneu en un curs, a un mateix mestre, dos rols: Gestor i professor. Atorgar rols múltiples en un curs s'hauria d'evitar. El rol de professor permet editar el curs, ho permet tot. No cal el de Gestor.

Salut,
Josep

Als Antwort auf Josep Ferràndiz Farré

Re: SOS! dubtes

von M DEL CARMEN DOMENECH AGUILO -

D'acord Josep, ho tindrem en compte!

No ens havíem adonat que si no és tasca, no poden fer retroacció els alumnes..

Els alumnes ficticis creats, encara no sé com fer que només vegin els seus cursos. He provat d'ocultar els cursos, però llavors l'alumne assignat tampoc no el pot veure. Com fer que el primer que els surti sigui: "els meus cursos"? què em recomanes, tenir tots els cursos oberts i que siguin accessibles només amb la contrasenya? com ho puc fer?

Moltes gràcies per l'ajuda i salutacions!

Carme.


Als Antwort auf M DEL CARMEN DOMENECH AGUILO

Re: SOS! dubtes

von JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Carme,

No tinc una resposta tancada, perquè depèn de diversos factors: si també tindreu cursos públics, com voleu mostrar la informació...

Crec que una bona cosa és que vagis al Bloc d'Administració -> Paràmetres de la pàgina inicial -> Edita paràmetres.

Teniu diverses opcions que pots provar per veure quina respon més al que voleu. En tot cas, sí vols tancar-ho al màxim i mostrar només les aules podries:

- A Primera plana, no posar que mostri ni categories, ni llistat ni cerca de cursos... per no despistar. Sí que voldràs que apareguin alguna informació (per exemple dient que han d'iniciar sessió amb el seu usuari per accedir a la informació). Aquesta informació la pots fer amb les "Novetats" o marcant "Inclou una secció de tema" per crear continguts a la primera pàgina (Activant l'edició com en un curs normal)

- A Elements de la primera plana si l'usuari ha iniciat sessió, pots marcar que surtin els Cursos inscrits. I no cap dels altres (ni categories, ni cerques...). Per tant, en validar-se tindrà a la vista només els cursos que li toquen.

Joan