Fòrum de suport EIX (històric)

Registrament de l'alumnat

Registrament de l'alumnat

per CARLOS LLOPIS VILLALONGA -
Nombre de respostes: 2

Hola,

A la meva escola tenim previst fer servir el Moodle EIX sense haver d'inscriure l'alumnat. És a dir, l'alumnat accedirà al Moodle sense haver de registrar-se. Per a tal cosa tots els cursos seran públics.

No obstant això, quines d'aquestes activitats podríem enviar a l'alumnat sense que hagin de registrar-se: Tasques, fòrums, diaris, consultes, glossaris, qüestionaris, banc de preguntes, enquestes, bases de dades, lliçons...? Ens recomaneu fer el registrament de l'alumnat?

Gràcies,

CARLES LLOPIS, Coordinador TAC de l'Escola Santa Eulàlia (08034448)

En resposta a CARLOS LLOPIS VILLALONGA

Re: Registrament de l'alumnat

per Josep Ferràndiz Farré -

Hola Carles,

podeu fer servir qualsevol activitat per a publicar informació del mestre editor cap a l'alumnat però no podreu fer el seguiment dels alumnes des de moodle. 

Els alumnes les podran consultar (algunes ni això) però no podran participar o intervenir en cap d'elles.
Per altra banda algunes perden sentit. Si no hi ha d'haver cap interacció entre mestres i alumnes no cal una activitat "tasca". Es proposa l'activitat en una etiqueta i ja n'hi ha prou. Es "diaris" els elaboren els alumnes. Els qüestionaris no serien accessibles a visitants...

La necessitat de registrar o no l'alumnat dependrà de l'ús que decidiu fer d'una determinada aula virtual. Potser decidiu que alguns nivells sí i altres no. Això és previ a decidir si es pugen i s'inscriuen o no.
Si hi ha d'haver seguiment i interacció s'hauran d'inscriure al curs concret. En cas contrari no caldrà.  

Josep

En resposta a CARLOS LLOPIS VILLALONGA

Re: Registrament de l'alumnat

per JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Carles,

Sense registrar alumnes no pots recollir cap tipus d'activitat. Si permets l'accés a convidats, aquests només poden visualitzar recursos, però no poden participar de cap manera.

Apunto també que un espai obert és una publicació web del centre i, per tant, també té l'inconvenient de no poder publicar qualsevol tipus d'informació ni documents. En concret, caldrà vetllar per a que es respectin els drets d'autoria i els drets d'imatge i de publicació de continguts dels alumnes.

Per tant, la situació de no registrar alumnes només cobreix la necessitat dels centres que no tenien cap publicació web o aquesta no era gaire dinàmica. Amb la solució inicial de Moodle (la configuració inicial dels espais de l'EIX) això es solucionava, podent tenir diverses persones que editessin dinàmicament la informació (comunicacions, recursos didàctics).

Per qualsevol  ús més avançat, ens caldran usuaris. a l'espai de Suport a l'administració dels nous Moodle trobaràs una recepta senzilla per fer un desplegament mínim (usuaris genèrics sense correu electrònic real informat) per facilitar aquest segon pas.

Joan