Benvolguda Yolanda,
Si et serveix de consol o d'aclariment, perquè sàpigues que no sou els únics, ja fa més de dues setmanes que vaig iniciar el mateix periple que tu. Al principi, com a administradora, em pensava que no me'n sortia, que era culpa meva... Nosaltres també som centre de suport de l'IOC des de fa anys. Fins i tot vaig contactar amb l'Abel Caldera, Director acadèmic del GES, per referir-me a aquesta incidència. No en sabia res. Com es diu en anglès és un Catch-22, una situació de la qual és impossible treure'n l'entrellat.
La conclusió és que en el seu dia (abans que comencés el 3r trimestre ja avaluable) es van anunciar i se'ns va comunicar des dels respectius SSTT que tindríem accés a aquests materials. Amb l'esforç de tot l'equip vam redissenyar corre-cuita un Moodle Eix (més aviat pensat per als centres de primària i secundària) perquè es puguessin volcar els back-ups dels mòduls de l'IOC. Fins i tot se'm va demanar si estàvem interessats en mòduls d'anteriors trimestres que no necessàriament coincidien amb la nostra organització anual per trimestres.
La realitat, a dia d'avui, és que portem 15 dies del 3r trimestre i encara no podem disposar dels materials del centre públic d'ensenyament a distància de Catalunya, l'IOC, als quals el nostre alumnat hauria hagut de tenir accés des del 14 de març de 2020. Recordar també que el GESO (Secundària obligatòria per a adults) es cursa i s'avalua en mòduls, que no assigatures, trimestrals. Per tant, ens resultarà molt difícil basar-nos en l'aprenentage previ dels estudiants per a una correcta avaluació, especialment aquells que acaben l'etapa educativa i estan subjectes a obtenir la titulació.
Salutacions cordials,
Mònica Garcia
Directora CFA Vilafranca del Penedès