Integració materials IOC

Integració materials IOC

by IGNACIO BRANCHADELL SANAHUJA -
Number of replies: 45

Benvolguts, 

El nostre centre té Moodle propi allotjat fora d'Agora des de fa molts anys. Dissabte vam llegir la informació publicada a l'IOC i a la nota de premsa de la Generalitat que informava sobre l'obertura dels materials de l'IOC de diverses assignatures i voldríem saber com hem de procedir per tenir-hi accés i si cal que sol·licitem accés a la plataforma Agora, bàsicament perquè la nostra intenció seria no duplicar el nostre Moodle i ho centralitzaríem tot. 

Agraït, 

Ignasi 


In reply to IGNACIO BRANCHADELL SANAHUJA

Re: Integració materials IOC

by ANTONI GARRIDO MUÑOZ -

Nosaltres també volem tenir els materials de l'IOC disponibles en el nostre Moodle - Agora.

08013111 Institut Jaume Balmes

Al Fòrum ÀGORA EIX m'han contestat que si tinc Moodle ja podré veure els materials de l'IOC, però no sé com.

Antoni Garrido Muñoz

Cap d'estudis de l'Institut Jaume Balmes

In reply to ANTONI GARRIDO MUÑOZ

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Bon dia,

ja teniu disponibles el cursos de l'IOC en aquest enllaç:

https://educaciodigital.cat/ioc-batx/moodle/

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Integració materials IOC

by LUIS EDUARDO ROMANCE MARTINEZ -

Hola Mónica.

La nota de premsa també diu que s'obriran els materials dels moduls de GESO. 

I que es posaran al portal Alexandria (i per tant se suposa que els centres hi tindrem accés no només els ciutadans)

Se sap alguna cosa?

Gràcies

Lluís

In reply to LUIS EDUARDO ROMANCE MARTINEZ

Re: Integració materials IOC

by JUAN JOSE GONZALEZ BUENO -

Hola, Mònica.

Abans de tot, gràcies per la feinada que estàs fent als fòrums.

A nosaltres també ens interessa saber quan estaran disponibles els materials GESO. L'accés a través d'EIX i d'Alexandria només ofereix els cursos de batxillerat.

Cuida't.
#joemquedoacasa

In reply to JUAN JOSE GONZALEZ BUENO

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Gràcies!

la veritat és que anem de bòlid en tots tres fòrums!

No se si de GES hi ha alguna cosa prevista. Ho demanaré i si és que sí, ja et diré.

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Integració materials IOC

by MERCEDES HERNANDEZ IZNAJAR -

Bon dia Mònica,

Moltes gràcies per la feinada que esteu fent. 

Des del CFA Badia del Vallès també ens interessaria tenir disponibles els materials que hi hagi del GESO al nostre moodle.

Ja direu quan estiguin disponibles.


Gràcies!!


Mercedes Hernández Iznájar

In reply to MERCEDES HERNANDEZ IZNAJAR

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Mercedes,

sí us informaran quan estigui tot disponible.

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Integració materials IOC

by MERCEDES HERNANDEZ IZNAJAR -

Bon dia,

Ja tenim el nostre moodle a Eix: https://educaciodigital.cat/cfabadia/moodle/

Segueixo les indicacions per trobar els cursos del GES de l'IOC però no m'apareixen a l'àrea de fitxers per poder-los restaurar. Em pots indicar si hi ha una altra manera?

Gràcies

In reply to MERCEDES HERNANDEZ IZNAJAR

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Bon dia, Mercedes,

La petició d'aquests mòduls s'ha de tramitar a través del vostre coordinador territorial d'adults, que serà qui realitzarà als tràmits per tal que pugueu disposar dels cursos dins el vostre Campus Virtual.

Fins ara,

Mònica

In reply to LUIS EDUARDO ROMANCE MARTINEZ

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Lluís,

hem traslladat la consulta. Et diem alguna cosa el més aviat possible.

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Integració materials IOC

by RAUL SARRI PONS -

Hola Mònica,

Mira l'últim paràgraf de la notícia.

Pel que fa a Batxillerat, tot correcte. Però pel que fa a materials de GESO, en el nostre centre (25008595) no.

La sensació és que, si ho han penjat, que no sigui només pels del portal EIX. Estaria bé que pensessin, també, amb els centres que teníem Moodle abans de l'EIX. És una impressió, només.

Agrairíem si ho poguessis vetllar.

 

Gràcies per la vostra labor aquests dies.

Raül

In reply to RAUL SARRI PONS

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Raül,

les CFA s'han migrat a EIX, si no heu rebut una comunicació amb aquesta informació, la rebreu en breu. Allà trobareu les còpies de seguretat dels cursos de GESO per poder-les restaurar i fer servir.

Està tot preparat perquè us avisin i us donin instruccions, no patiu.

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Integració materials IOC

by RAUL SARRI PONS -

Hola Mònica,

No m'he degut explicar prou bé.

Nosaltres no tindrem EIX (segons el que ens van dir) ja que ja disposàvem de Moodle.

Per tant, no tenim ni tindrem accés als cursos IOC, segons ens comentes.

El que ens agradaria és que algú vetlli que els centres que no tindrem EIX també poguem disposar de l'opció d'utilitzar-los, si el centre ho creu oportú, a partir de dimarts.


Gràcies per la gestió.

Raül

In reply to RAUL SARRI PONS

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Raül,

segurament quan et vaig dir que ja teníeu Moodle a Àgora i que no tindríeu EIX va ser abans que es decidís migrar els Centres d'Adults a EIX.

Si no heu rebut ja una comunicació, la rebreu en breu, amb instruccions per restaurar les còpies de seguretat que us hem deixat a cadascun dels Moodle.

L'URL del vostre Moodle serà la mateixa però en comptes d'agora.xtec.cat serà educaciodital.cat

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Integració materials IOC

by LORENA RODRIGUEZ MAÑANES -

Hola Mònica,

sóc l'administradora Moodle a un CFA. Efectivament, vam rebre un correu explicant la migració des d'Àgora a EIX. I que tindríem 12 mòduls disponibles en inactiu.  Com dius, camviant  agora.xtec.cat per educaciodigital.cat  ja podem tornar a entrar al nostre espai Moodle que va estar deshabilitat uns dies. Però jo entro amb l'usuari "admin", vaig a gestió de cursos i només veig els que tenia abans...

No hemm rebut cap tipus d'instrucció més específica. S'han de carregar des d'alguna còpia de seguretat?  A on estan aquestes còpies?

Em sembla molt estrany que l'IOC va passar els cursos al Deparmant fa bastants dies, ja tenim el Moodle funcionant a educaciodigital en comptes d'Àgora però ni rastre dels mòduls, ni inactius, ni en l'espai de restaurar...

Dimarts comencem el trimestre i em sembla molt estrany. És normal que no els vegi encara? M'he perdut algo?

Moltes gràcies,

Lorena


In reply to LORENA RODRIGUEZ MAÑANES

Re: Integració materials IOC

by LUIS EDUARDO ROMANCE MARTINEZ -

Hola Lorena.

Soc d'un cfa del consorci d'educació de Barcelona però municipal i encara no estem a eix.

No ho puc comprovar però pel que entès la idea no es posar els moduls dels ges com a cursos si no donar l'opció de restaurar els que necessiteu. Jo els buscaría a "Restaura" i per allà deuen estar, esperant a restaurar el que necessiteu.

Lluís

In reply to LUIS EDUARDO ROMANCE MARTINEZ

Re: Integració materials IOC

by LORENA RODRIGUEZ MAÑANES -
Bona nit,

moltes gràcies Lluís i Mònica per la idea, mira que havia estat buscant i rebuscant però no se m'havia acudit desplegar el "Tria un fitxer" des del repositori, pensava que estarien en còpies de seguretat o ja carregats però invisibles... ni idea. Ara he obert absolutament totes les possibilitats des de restaura i voilà... Per si algú més es troba en la situació, que ja està feta la migració des d'Àgora a EIX i vol trobar els cursos, la ruta és:

Administració de lloc --> cursos --> restaura un curs --> Importa un fitxer de còpia de seguretat --> Tria un fitxer --> Fitxers (una carpeta creada just per sobre del repositori de Dropbox i Drive)

Gràcies de nou companys. Bon trimestre !!!
In reply to LUIS EDUARDO ROMANCE MARTINEZ

Re: Integració materials IOC

by RAUL SARRI PONS -

Moltes gràcies Lluís i Mònica.


Salutacions.

Raül

In reply to LORENA RODRIGUEZ MAÑANES

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Lorena,

heu de rebre un missatge explicatiu amb indicacions per fer la restauració, però el que diu el company és correcte. Heu d'anar a "Restaura" i trobareu les còpies de seguretat al repositori "Fitxers".

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Integració materials IOC

by MERCEDES HERNANDEZ IZNAJAR -

Bona tarda, Mònica

És possible que encara no estiguem a Eix? A nosaltres no ens apareix aquesta carpeta "Fitxers" al nostre moddle Àgora però no hi ha cap curs que no sigui els que ja tenim.

A més, quan canvio l'adreça del nostre moodle https://agora.xtec.cat/cfabadia/moodle/ per https://educaciodigital.cat/cfabadia/moodle/ em surt el missatge:

503 Service Temporarily Unavailable

Ho estic fent bé? Hi ha alguna cosa que estic fent malament? Només ens passa a nosaltres?

Gracies i salutacions


In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Integració materials IOC

by Monica Garcia Soler -


Bona tarda,

Acabo de veure aquest Tema al fòrum i seguint la nostra conversa d'abans-d'ahir que tracta del mateix:

https://educaciodigital.cat/moodle/moodle/mod/forum/discuss.php?d=139528

et confirmo que totes les carpetes del nostre espai Moodle Eix de la secció "Restaura"

estan buides; ho hem comprovat amb Barcelona Comarques avui mateix.

Em continuen dient que us he d'informar a vosaltres per tal que es resolgui aquesta incidència, és a dir, perquè el responsable faci la càrrega dels mòduls de l'IOC en qüestió.

Salutacions,


Mònica Garcia Soler



In reply to Monica Garcia Soler

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Mònica,

a veure si avui ens donen una resposta definitiva. Malauradament nosaltres no podem pujar els cursos si no ens autoritzen a fer-ho les persones que gestionen els Centres d'Adults.

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Integració materials IOC

by Monica Garcia Soler -


Bona tarda,

Doncs és una llàstima que ja portem dues setmanes sense poder resoldre aquesta incidència.

Qui realment en surt perjudicat és el nostre alumnat.

https://educaciodigital.cat/cfavilafrancadelpenedes/moodle/course/index.php?categoryid=2


L'IOC comparteix 12 mòduls de GES als entorns virtuals d'aprenentatge dels CFA

Gràcies per la teva resposta, Mònica. 
In reply to Monica Garcia Soler

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Mònica,

seguim treballant per poder-vos donar una resposta.

Fins ara,

Mònica

In reply to Monica Garcia Soler

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Mònica,

ja tenim resposta. Per tal de formalitzar aquesta petició us heu de posar contacte amb la unitat responsable del Departament (Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital - Servei d'Educació al Llarg de la Vida). La persona de referència és José Pilar, ell s’encarregarà de filtrar les demandes i s’assegurarà que estan ben justificades.

Fins ara,
Mònica


In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Integració materials IOC

by Monica Garcia Soler -

Bon dia,


Diueu que la persona és en José Pilar. D'acord, tot i que he llegit que des d'un centre d'adults ja s'havia  contactat amb el Servei d'Educació al Llarg de la Vida anteriorment i sense èxit.

Per continuar insistint, m'agradaria saber com hi puc contactar, és a dir, que facilitéssiu una adreça electrònica,  perquè tot plegat arribi a bon port, encara que sigui amb retard.

Moltes gràcies.

Salutacions cordials,

Mònica Garcia

In reply to Monica Garcia Soler

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Mònica,

el darrer que ens van dir va ser això:

La petició d'aquests mòduls s'ha de tramitar a través del vostre coordinador territorial d'adults, que serà qui realitzarà als tràmits per tal que pugueu disposar dels cursos dins el vostre Campus Virtual.

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Integració materials IOC

by ENCARNACION TERUEL CATALAN -

Bon dia,

Escric del CFA Vallès, estem interessats a accedir als mòduls de GESO que l'IOC ha posat a disposició dels centres. Tenim moodle però no el tenim al sistema d’allotjament Àgora.

Ens podeu dir com podem accedir a aquests cursos?

Gràcies


Mari Teruel

In reply to ENCARNACION TERUEL CATALAN

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Mari,

si no teniu el Moodle a Àgora hauríeu de posar-vos en contacte amb l'Àrea d'educació d'adults del Departament perquè us diguin com procedir.

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Integració materials IOC

by ENCARNACION TERUEL CATALAN -

Bon dia, Mònica,

Ja tenim espai moodle a EIX: https://educaciodigital.cat/cfavalles/moodle/

Què em de fer per a que ens carreguin els 12 mòduls de GES que l'IOC?

Un altre dubte: No puc canviar la contrasenya d'admin des del perfil, quan clico a "Cliqueu per introduir text" no fa res.


Attachment Imatge.jpg
In reply to ENCARNACION TERUEL CATALAN

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola,

podeu trobar com restaurar aquestes cursos en el vostre cas en aquesta PMF: https://educaciodigital.cat/moodle/moodle/mod/glossary/showentry.php?eid=2921

Pel que fa a canviar la contrasenya, hauríeu de poder, feu clic al llapis per posar-ne una de nova. Si no podeu, mireu de canviar de navegador no sigui un problema relacionat amb això.

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Integració materials IOC

by ENCARNACION TERUEL CATALAN -

Hola, Mònica,

Ja hem trobat els fitxers de l'IOC i efectivament, el problema de canvi de contrasenya era un problema de navegador.

Gràcies per la resposta.


Mari

In reply to IGNACIO BRANCHADELL SANAHUJA

Re: Integració materials IOC

by YOLANDA CORRAL CHERCOLES -

Bon dia,

El CFA Municipal l'Olivera de Sant Quirze del Vallès està interessat en accedir als materials de l'IOC, tenim espai moodle, som centre de suport de l'IOC i fins a on jo se la idea d'obrir els materials va sortir en part d'una conversa que vaig tenir amb el director de l'IOC. He enviat diferents correus a formació al Departament per diferents vies i no m'en ensurto. Em podrieu fer un cop de mà?


Salutacions i gràcies per endavant

In reply to YOLANDA CORRAL CHERCOLES

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Yolanda,

tal com deus haver vist en altres fils, estem pendents d'una resposta oficial a donar-vos, ja que, nosaltres com equip tècnic no podem prendre cap decisió. Tornarem a insistir.

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Integració materials IOC

by YOLANDA CORRAL CHERCOLES -

Bon dia Mònica, si que he vist el fil però no entenc la inacció. Tenim moddle de centre, som centre de suport de l'IOC, escola autoritzada...professionals de segona? Entenc que no depen de vosaltres però he donat tantes voltes i picat tantes portes que només em queda la queixa.


Salutacions

In reply to YOLANDA CORRAL CHERCOLES

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Bon dia,

ja tenim resposta. Per tal de formalitzar aquesta petició us heu de posar contacte amb la unitat responsable del Departament (Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital - Servei d'Educació al Llarg de la Vida). La persona de referència és José Pilar, ell s’encarregarà de filtrar les demandes i s’assegurarà que estan ben justificades.

Fins ara,
Mònica


In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Integració materials IOC

by YOLANDA CORRAL CHERCOLES -

Mònica gràcies de nou per tot el que estàs fent, però és el primer que vaig fer, posar-me en contacte amb el Servei d'Educació al Llarg de la Vida, i aquí em van adreçar a Serveis Territorials del Vallès Occidental, i d'aquí em van adreçar a aquest fòrum. Total que comencem de nou la roda. 

El correu que tinc és elvedu.educacio@gencat.cat, el d'aquesta persona que ara m'indiques no el tinc. Si me'l facilites tornaré a començar, pel nom i cognom no ho puc saber. 


SalutacionL

In reply to YOLANDA CORRAL CHERCOLES

Re: Integració materials IOC

by Monica Garcia Soler -

Benvolguda Yolanda,

Si et serveix de consol o d'aclariment, perquè sàpigues que no sou els únics, ja fa més de dues setmanes que vaig iniciar el mateix periple que tu. Al principi, com a administradora, em pensava que no me'n sortia, que era culpa meva... Nosaltres també som centre de suport de l'IOC des de fa anys.  Fins i tot vaig contactar amb l'Abel Caldera, Director acadèmic del GES, per referir-me a aquesta incidència.  No en sabia res.  Com es diu en anglès és un Catch-22, una situació de la qual és impossible treure'n l'entrellat.

La conclusió és que en el seu dia (abans que comencés el 3r trimestre ja avaluable) es van anunciar i se'ns va comunicar des dels respectius SSTT que tindríem accés a aquests materials.  Amb l'esforç de tot l'equip vam redissenyar corre-cuita un Moodle Eix (més aviat pensat per als centres de primària i secundària) perquè es puguessin volcar els back-ups dels mòduls de l'IOC.  Fins i tot se'm va demanar si estàvem interessats en mòduls d'anteriors trimestres que no necessàriament coincidien amb la nostra organització anual per trimestres.

La realitat, a dia d'avui, és que portem 15 dies del 3r trimestre i encara no podem disposar dels materials del centre públic d'ensenyament a distància de Catalunya, l'IOC, als quals el nostre alumnat hauria hagut de tenir accés des del 14 de març de 2020.  Recordar també que el GESO (Secundària obligatòria per a adults) es cursa i s'avalua en mòduls, que no assigatures, trimestrals.  Per tant, ens resultarà molt difícil basar-nos en l'aprenentage previ dels estudiants per a una correcta avaluació, especialment aquells que acaben l'etapa educativa i estan subjectes a obtenir la titulació.  

Salutacions cordials,

Mònica Garcia

Directora CFA Vilafranca del Penedès

In reply to Monica Garcia Soler

Re: Integració materials IOC

by YOLANDA CORRAL CHERCOLES -

Gràcies Mònica, veig que tot plegat és surrealista,  kafkià, incomprensible i no se quantes coses més. D'això segurament es diu treballar en xarxa, cooperació, acompanyament, compartir recursos i fer tot el possible pels docents.


Salutacions

In reply to Monica Garcia Soler

Re: Integració materials IOC

by Emma Fuentes Ruiz De Arbullo -

Bon dia

Doncs com que estem en el mateix cas, m'afegiré a aquest fil si no us fa res, i així en tot cas facilitar la tasca a la Mònica Grau si hi ha alguna novetat. Se que no es podrà donar un contacte en el fórum però no se com posar-me en comunicació amb aquesta persona, o a l'inrevés, que ell es posi en contacte amb nosaltres. 

Estic d'acord en que cada dia que passa aquests materials als que no podem accedir estan perdent el seu valor.

Moltes gràcies a la Mònica per la feina que igualment està fent.

In reply to Emma Fuentes Ruiz De Arbullo

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Bon dia,

tal com he dit a un altre fil, m'han passat informació nova al respecte:

La petició d'aquests mòduls s'ha de tramitar a través del vostre coordinador territorial d'adults, que serà qui realitzarà als tràmits per tal que pugueu disposar dels cursos dins el vostre Campus Virtual.

Fins ara,

Mònica


In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Integració materials IOC

by YOLANDA CORRAL CHERCOLES -

Bon dia, 

Tal i com ja vaig explicar, aquest va ser el segon pas que vaig donar. La resposta del coordinador no m'ha arribat encara però si la vaig rebre de l'Anna Maria Viñas Gracia del Departament adreçant-me a aquest fòrum. Ara he enviat un missatge nou al Director dels Serveis Territorials del Vallès Occidental.


Salutacions

In reply to YOLANDA CORRAL CHERCOLES

Re: Integració materials IOC

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Yolanda,

a veure si hi ha sort per aquesta via.

Fins ara,

Mònica