25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per Nuria Trujillo Miguel -
Nombre de respostes: 18

Hola, 

Estic intentant carregar els alumnes del centre a EIX. Però quan arribo a usuaris hem perdo perquè enlloc trobo on haig de carregar el fitxer .csv de cada curs.

Us passo una captura de pantalla.

Algú em pot donar un cop de mà?

Gràcies

Nuri

Fitxer adjunt Captura pantalla EIX les Savines.png
En resposta a Nuria Trujillo Miguel

Re: 25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per AURELIO BIELSA ALQUEZAR -

La ruta seria:

Has de peparar el fitxe csv 

 Estructura:


username password firstname lastname Course1 Type1 email

Primer David Enrique Amador 1 1518438@agora.invalid

Couse1 : ha de ser el nom curt de l classe

Type1 : valor 1  si vols importa alumnes

Mira el forum....



En resposta a AURELIO BIELSA ALQUEZAR

Re: 25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per Monica Garcia Soler -

Benvolguts/es,

Després de molts dies i hores intentant esbrinar la manera de carregar els usuaris al Moodle Eix, finalment he vist aquesta secció i he entès que els arxius ja estan creats amb usuaris genèrics.  Ara la meva pregunta és la següent:

Nosaltres som un Centre de formació d'adults i, pel que m'ha semblat entendre, els models de càrrega de fitxers són de cursos amb línies de primària i secundària.  Què haig de fer? Puc optar per triar l'arxiu de secundària i després modificar el CVS?  Hauré de crear el document jo mateixa? Tenim la majoria dels correu dels alumnes.  Podríem fer dos tipus d'inscripcions diferents?  No em queda clar.  Introduir cada a/e és molt feixuc, però.

Als professors els he entrat manualment (són 10) però em pensava que rebrien un avís conforme han estat donats d'alta al Moodle Eix.  No ha estat així.

Quina és la manera de notificar al professorat de cop que ja estan inscrits?

Ja tinc tots els cursos creats, organitzats per categories, amb els professors assignats amb 3 rols (prof; prof no editor i estudiant).  Únicament estic encallada en la càrrega d'usuaris.  Voldria resoldre totes aquestes qüestions de manera que tant professorat com alumnat puguin començar a familiaritzar-se amb el funcionament de la plataforma:

https://educaciodigital.cat/cfavilafrancadelpenedes/moodle/

Disculpeu si m'he allargat i gràcies per endavant.

Mònica Garcia

En resposta a Monica Garcia Soler

Re: 25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Mònica

en aquest cas hauràs d'adaptar el CSV, sobretot has de mirar l'id de les vostres categories, i us hauria de funcionar igual.

Pel que fa als usuaris, si tenen correu electrònic pots carregar-los i fer-los arribar la contrasenya de forma automàtica. Per fer això, has d'eliminar la columna "Password" del CSV. D'aquesta manera el Moodle en genera una i la fa arribar per correu electrònic a l'usuari. Als usuaris que ja has creat els hauràs de notificar tu de forma manual.

Fins ara,

Mònica

En resposta a Nuria Trujillo Miguel

Re: 25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per Josep Ferràndiz Farré -

Bon dia Nuri,

en principi, a partir de la captura de pantalla, no s'han de crear grups d'aquesta manera. 
Ara mateix només teniu creats cursos oberts. En aquests cursos no hi ha participants ni grups.

Els grups, en general, només tenen sentit a nivell de curs i es fan servir per agrupar alumnes d'un mateix curs en subgrups.

No sé si t'ho has mirat però a l'espai "Suport a l'administració dels nous espais Moodle de l'Entorn EIX" està descrit ordenadament tot el procés.
També hi ha la possibilitat de descarregar fitxers csv per a la creació de cursos i per a la càrrega d'usuaris genèrics. Aquests fitxers es poden editar, per exemple, per substituir noms i cognoms genèrics per uns de reals i després fer la càrrega.

Josep

En resposta a Josep Ferràndiz Farré

Re: 25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per Nuria Trujillo Miguel -

Bona tarda Josep,

He seguit els tutorials  i he descarregat del repositori d'arxius l'arxiu: Cursos Ed.1 línia.cvs, per poder crear els cursos d'educació infantil, però  quan l'he carregat seguint les instruccions, m'ha aparegut un error que diu que falta una columna. Què haig de fer?


Gràcies

Nuri


Fitxer adjunt Captura de pantalla de 2020-04-05 16-59-36.png
En resposta a Nuria Trujillo Miguel

Re: 25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per Josep Ferràndiz Farré -

Hola Nuri.

He provat els arxius del repositori i són correctes. És possible que hagis canviat el paràmetre  Delimitador CSV? No s'ha de tocar res, s'ha de deixar el ; (punt i coma):


He vist que has creat la categoria Educació Infantil. Aquesta categoria és la número 6. Pots modificar el fitxer csv per tal de crear els cursos directament dins de la categoria:

shortname;fullname;category;enablecompletion
EI5;Educació Infantil 5 anys;6;1
EI4;Educació Infantil 4 anys;6;1
EI3;Educació Infantil 3 anys;6;1

Josep


En resposta a Josep Ferràndiz Farré

Re: 25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per Núria Silanes De Paco -

Bon dia, Jo tinc el mateix problema que la Núria i no he canviat cap delimitador.

Porto tot el matí intentant entrar els alumnes i no hi ha manera. He fet servir la plantilla que hi ha penjada a un dels tutorials que podem fer servir, he fet totes les passes i a l'hora de pujar-la em dóna exactament el mateix error.

Esborro les dades de la pantilla els grups Eso per que no són el cas i el número d'identificació que tampoc.

Ho fet amb aquestes dades i sense.Sempre em surt el mateix error.


Ja no sé que més s'ha de fer... estem encallats en aquest pas i no puc avançar a deixar-ho tot preparat perquè no trobo cap altra manera. Adjunto imatge de com em queda i que em passa per si faig una cosa malament.

A veure si em podeu ajudar si us plau...


moltes gràcies, Núria Silanes

Error càrrega usuaris.


En resposta a Núria Silanes De Paco

Re: 25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Nuria,

ens pots passar el CSV sense dades o amb dades falses per revisar-ne el format?

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: 25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per Núria Silanes De Paco -
Bon dia, finalment ja l'he carregat encara que no entenc res.


l'Arxiu que vosaltres pengeu com a plantilla hauria de ser separat per ;  resulta que quan el pujo al moodle donava aquell error. A l'hora de baixar el document només permet baixar-ho separat per coma.

http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/tac/moodle2/b10_usuaris/esfera

http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/tac/moodle2/b10_usuaris/procediment_1.


 Llavors només per provar, he canviat el paràmetre csv, i he posat separat per , i automàticament els ha carregat..... no entenc res....com pot ser? 

Si ja estan carregats, us poso exemple de com m'ha quedat, haurem de canviar els camps corresponents i ja podrem treballar oi?


exemple càrrega

(Editat per Mònica Grau Prieto (Equip tècnic d'Àgora) - Missatge original enviat el dilluns, 6 abril 2020, 12:52)

En resposta a Núria Silanes De Paco

Re: 25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Núria,

aquests fitxers que heu agafat, es van crear fa temps i estan separats per comes, per això cal triar el separador coma en pujar-lo tal com heu fet.

Els fitxers que s'han creat aquests dies, s'han creat amb el separador punt i coma ja que és el que surt per defecte al Moodle.

Com a truc us diria que quan descarregueu un fitxer, l'obriu amb el bloc de notes i de seguida veureu quin delimitador fa servir.

He pixelat la captura ja que contenia dades d'alumnes. Pel que es veu, sembla que sí, que ja poden començar a treballar.

Fins ara,

Mònica


En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: 25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per Nuria Trujillo Miguel -

Bon dia Mònica,

Ja he pogut carregar els cursos i alumnes, canviant el punt i coma per una coma: (;) > (,)

Però ara tinc dos problemes:

  1. En el cas de primària, un cop finalitzats els dos processos (creació de cursos i alta d'usuaris) i intento  veure al bloc "Navegació", a l'opció "Cursos", quan selecciono l'opció "Participants" de qualsevol dels cursos de primària només apareix el professor assignat. (passo captura de pantalla).
  2. En el cas d'infantil: un cop finalitzats els dos processos (creació de cursos i alta d'usuaris) i intento  veure al bloc "Navegació", a l'opció "Cursos", no apareix la categoria ni el cursos creats.

Què puc fer? 

Moltes gràcies.

Nuri

Fitxer adjunt Captura de pantalla de 2020-04-07 10-06-27.png
En resposta a Nuria Trujillo Miguel

Re: 25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Núria,

ens pots enviar els CSV que has carregat per veure on pot estar el problema?

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: 25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per Nuria Trujillo Miguel -
En resposta a Nuria Trujillo Miguel

Re: 25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Núria,

Em sap greu, però a primera vista aquestes plantilles d'una línia tenen un canvi en la notació dels cursos.

No et barallis més. En un moment et passo uns altres arxius i comento com esmenar-ho.

Seguim,

Joan

En resposta a Nuria Trujillo Miguel

Re: 25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Núria,

Mentre miro que es pengi la plantilla corregida (només hi ha problema en la de 1 línia), mirem d'arranjar el problema puntual.

  • Primer, comprovem que els usuaris sí que hagin pujat (encara que no estiguin al curs). Potser ja ho has fet. Administració del lloc -> Usuaris -> Comptes -> Explora la llista d'usuaris.
  • Si tens usuaris vol dir que la pujada es va fer bé, però no l'assignació al curs. No cal esborrar res, ara farem l'assignació.
  • Tornem a fer la pujada d'usuaris (Administració del lloc -> Usuaris -> Comptes -> Carrega d'usuaris) amb el fitxer que t'adjunto. És com el que tenies, però he canviat la codificació del curs, que era diferent en l'altre plantilla. Així s'efectuarà la inscripció. Comento alguna cosa més del procés i de les opcions que cal triar:
    • El fitxer és igual que el de la plantilla, separat per ";" Si vas fer algun canvi més per personalitzar el csv no pateixis, no cal fer cap esmena per aquesta assignació (ara ho comentem). 
    • Tipus de càrrega: Només actualitza usuaris ja existents. No crearà de nous encara que s'hagin colat al csv.

    • Detalls de l'usuari existent: Sense canvis. No canviarà res del que ja havies fet (ni nom, ni contrasenya...) Per tant, només farà l'assignació als cursos que faltava.

Això és tot. Qualsevol dubte, continuem aquest fil...
Joan
En resposta a JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: 25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per JOAN GUILLEN PELEGAY -

Nota per tothom...

Les plantilles de primària-1 línia ja estan esmenades. No hi ha problema si utilitzeu les que hi ha penjades a la documentació.

Gràcies i disculpeu els problemes Trist

Joan

En resposta a Nuria Trujillo Miguel

Re: 25009095_ CARREGAR ALUMNES A EIX

per JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Núria!

El problema d'infantil és diferent. Veig que les plantilles estan bé. Comento:

  • La maqueta inicial no tenia cap categoria per Educació Infantil.
  • La càrrega de cursos d'infantil es feia sobre la categoria "Escola" la que té id=1
  • Si entres a Escola, potser ja trobes els cursos allí?
  • Si havíeu esborrat la categoria, caldria tornar a fer la pujada. Primer la de cursos esmenant el camp "categoria". I després la d'usuaris, sense esmenar cap camp i seguint les instruccions de l'altre missatge (només actualitzant sense canvis)
Notes:
  • Per saber el "id" d'una categoria, només cal que aneu dins la categoria i us fixeu en la URL que mostra el navegador. Serà del tipus moodle/course/index.php?categoryid=x on x és la categoria.
  • Per gestionar les categories (canviar l'ordre, esborrar, afegir...) i també per gestionar els cursos (moure'ls de categoria, canviar l'ordre...) podeu anar a Administració del lloc -> Cursos -> Gestiona cursos i categories
Ja ho tenim!
Joan