Alumnat sense correu

Alumnat sense correu

by Jesica Medina Merida -
Number of replies: 5

Bon dia, 

En el cas de crear nous usuaris (alumnat) sense identificació de correu, com és possible si el correu és indispensable per crear un usuari nou ( adminitració- comptes-afegeix un usuari nou). En el nostre centre no tenim correus de l'alumant, he entès que els hem d'afegir de manera manual però llavors amb aquest itinerari el camp de correu és indispensable. Existeix una altra manera? En tot cas, hi ha alguna manera de crear-los (tots els alumnes d'un mateix grup per exemple) a la vegada? 

He mirat i remirat els tutorials, demos y youtube en els que normalment o el que jo he vist i llegit parla de la introducció a través de fitxes csv en el que també és necessari afegir el correu. Com ho fem les escoles que no tenim aquesta possibilitat? 

Salutacions, 

Jésica Medina. 

In reply to Jesica Medina Merida

Re: Alumnat sense correu

by Jesica Medina Merida -

Aprofitant el meu fil de pregunta, afegeixo:


He creat un curs nou però si he triat "mostra" en la seva visibilitat igual que en els que ja estaven creats, com és que la seva aparença és diferent? (Adjunto imatge, a sisè B no surt el candau obert). 

Moltes gràcies. 

Attachment Captura.PNG
In reply to Jesica Medina Merida

Re: Alumnat sense correu

by Josep Ferràndiz Farré -

Bon dia Jésica,

el correu electrònic és necessari però no cal que sigui un correu real. Una adreça de l'estil correu@mail.invalid serveix per donar d'alta als usuaris del moodle. Només cal que cada correu sigui diferent correu1, correu2, ...

Teniu tot el procés documentat a "Suport a l'administració dels nous espais Moodle de l'Entorn EIX". Primer es descriu el procés de creació massiva de cursos i després la càrrega d'usuaris (són genèrics i se'ls inscriu a un determinat curs dels creats en el procés descrit a l'apartat A).

També hi ha creats diferents models de fitxers csv per a la creació de cursos i per a la inscripció d'usuaris. Es poden aprofitar els models per substituir les dades genèriques (per exemple nom i cognoms) per dades reals d'alumnes i fer la càrrega. 

Seguim...

Josep


In reply to Josep Ferràndiz Farré

Re: Alumnat sense correu

by Jesica Medina Merida -

Moltes gràcies per la resposta i la vostra paciència. És de gran ajuda!

Josep, 


Aprofito aquest fil per fer-te una pregunta més (adjunto captura)

Què vol dir "sense grups" en la columna de grups. Si jo he donat d'alta l'usuari i afegit com a participant (com a professor) a primer de primària. No hauria de sortir que ja té un grup assignat? O és per alguna altra opció? ja he vist que en el desplegable inferior tinc la opció d'afegir "grup" però no acabo d'entendre la idea si jo ja he afegit el grup d'alumnat de primer com a participants, ho he fet malament? 

Gràcies. 


Attachment dubte.PNG
In reply to Jesica Medina Merida

Re: Alumnat sense correu

by Josep Ferràndiz Farré -

Hola Jésica,

moodle permet agrupar els participants d'un curs en unitats més petites que s'anomenen grups. En aquest cas "Sense grups" vol dir que la persona 1r Cicle Inical no pertany a cap grup del curs, bé perquè no hi ha grups creats o bé perquè no se l'ha fet membre de cap dels grups del curs. Això no afecta a cap dels permisos que té assignats (pot editar els continguts).

Per exemple, podríem tenir un curs de 4t de Cicle Mitjà amb tots els alumnes inscrits i fer dos grups: un per l'A i un altre pel B. Això serveix per compartir els continguts del curs i poder diferenciar-los a l'hora, per exemple, de revisar tasques i comentar-les. Cada grup hauria de tenir un tutor. 

Aquesta organització d'un sol curs i grups evita repetir dues vegades el mateix curs (si han de ser iguals).

Josep