Esborrar llista csv

Esborrar llista csv

de IRIS GARCIA PEDRET -
Número de respuestas: 5

Bona tarda, 

He creat una llista amb tot l'alumnat del centre en format .csv i finalment he aconseguit pujar-la bé al Moodle de l'escola.

El problema ara és que quan intento afegir participants a cada classe em dóna error ja que no carrega la llista perquè supera els 100 alumnes (n'hi ha 107 en total). Com puc fer perquè em carregui els alumnes i així poder afegir-los a les respectives aules virtuals? O sinó, com puc fer per a esborrar aquest arxiu .csv? Així podria crear una llista nova per a cada curs i potser seria més fàcil.

Gràcies i bona Pasqua! 

En respuesta a IRIS GARCIA PEDRET

Re: Esborrar llista csv

de JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Iris,

Em despista el que comentes.

- Amb la pujada d'usuaris (csv) podies fer ja la inscripció als cursos.

- Si no ho vas fer, es pot tornar a pujar el csv afegint les dades del curs. En el formulari de la pujada has de triar bé els camps (per exemple, que no canviï les contrasenyes si ja les heu donat...)

- Però aquest procés no té cap limitació de 100 usuaris!

Per tant, alguna cosa no estic veient...

Mira de descriure amb més detall el procés que fas i mirem de detallar-te millor el procés que has de fer.

Seguim,

Joan

En respuesta a JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: Esborrar llista csv

de IRIS GARCIA PEDRET -

Hola, Joan!

Primer que tot, gràcies per respondre i per l'ajuda.

Ho he tornat a provar, i, en efecte, els noms de les classes del document .csv no coincidien amb el nom que constaven al Moodle. Ho he canviat i he tornat a pujar l'excel. Malauradament, no em deixa perquè em surt l'error de les columnes. No he canviat res més del document excel i no sé què pot estar passant. Tota la resta està igual.

Abans, quan he vist que no hi havia cap alumne a les classes, he intentat afegir-los manualment a cada aula virtual i llavors és quan m'ha sortit el missatge que deia que no es podia carregar la llista dels alumnes perquè sobrepassava els 100.

No sé què passa. T'adjunto el model d'excel que he estat utilitzant. Només he esborrat els noms i cognoms dels alumnes i els seus usuaris.

Els noms de les aules que han de constar a l'excel són els noms de les classes que apareixen a la barra de navegació esquerra, oi? Navegació - Inici / Cursos - Cicle Inicial - Primer / Segon - Cicle Mitjà - ... 

A més, els noms dels alumnes que contenen accents s'han canviat per símbols, i en el Moodle no apareixen. Per tant, per posar un exemple, Martínez passa a ser Martnez, Àfrica passa a ser frica, Genís passa a ser Gens,... Hi ha alguna manera d'arreglar-ho? 

Moltes gràcies per l'ajuda!!! 

En respuesta a IRIS GARCIA PEDRET

Re: Esborrar llista csv

de JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Iris,

Anem a pams... Vam fer els fitxers genèrics (els csv) per estalviar aquests problemes... però amb una mica de paciència, ho resoldrem. Potser ens cal més d'un missatge per anar aclarint tot... però no pateixis que ho trobarem!

1- El nom del curs que cal posar és, com bé dius, el que apareix a la navegació. Concretament, Moodle li diu "Nom curt del curs". Si vas a l'Administració del curs -> Edita paràmetres veuràs que és el segon camp. Aquest no serà el problema, però és important comprovar que no hi hagi espais en el nom, que no els veiem, però que ens donarien problemes.


2- Sí que hi ha un problema de codificació. En l'arxiu que has enviat, pots veure que els cursos "Cinquè" i "Sisè" surten malament. El mateix que et deu passar amb el nom i cognoms d'alumnes.

Mirem de resoldre primer aquest punt, que deu ser l'origen del problema. És degut a la manipulació que feu de les dades, hauríem de repassar el procés.

  + Les plantilles estan amb un CSV amb les dades separades per ; i amb codificació UTF-8

  + Si manipuleu en algun moment el fitxer amb un editor de text (ha de ser un editor senzill, com el bloc de notes) heu de vigilar que en desar, es faci amb les mateixes condicions (que l'editor no intenti desar en codificació ISO (de vegades diu "latin")). Potser aquest ha estat l'origen.

  + Quan ho treballeu amb full de càlcul també s'ha de vigilar en el moment de desar (o exportar) com a csv. Recomanem el LibreOffice, que mostra de forma fàcil els paràmetres de configuració del csv (i també de la importació, quan l'obriu). Si ho feu amb Excel, cal mirar-ho com ho fa amb la versió que utilitzeu. En tot cas, pot ser útil, per comprovar, obrir després (sense desar-ho, només per mirar) amb "l'editor senzill" per comprovar que tot es veu bé (els accents).


 3- Un cop solucionat el tema dels formats, pots tornar a fer la pujada i mirar que tot vagi bé. Com vols esmenar les errades d'accents, mirem alguns comentaris sobre els paràmetres de la pujada:

  + Tipus de càrrega: "Afegeix els nous i actualitza els existents" per fer les correccions.

  + Detalls de l'usuari existent: "Sobreescriu amb el fitxer", també per fer els canvis.

  + Tema contrasenyes. Potser heu posat a tothom la mateixa inicialment? Personalment no ho faria així. En el fitxer ja teniu unes i, com editeu el full de càlcul, podeu posar les que vulgueu. Però com ja heu de fer comunicacions personalitzades (dir a cada família quin és el nom d'usuari) doncs ja posats poseu una contrasenya pròpia. Això us pot estalviar algunes incidències inicials (que algú entri on no toca).


 4- I per últim, només tornar a dir que vaig despistat amb el tema dels 100 usuaris. Dius que mires de fer l'assignació manual, però llavors parles d'un fitxer. Llavors no entenc l'acció que et crea el problema. Si m'ho pots detallar...


Doncs seguim. Mirem si pots generar el csv amb la codificació correcta... i seguim aquest fil fins que calgui. Endavant!

Joan

En respuesta a JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: Esborrar llista csv

de IRIS GARCIA PEDRET -

Hola, Joan!!!

Justament ara que m'has contestat és quan acabo de solucionar el problema! Ja ho tinc tot apamat després de barallar-me durant moltíssima estona amb els excels. Entre els accents, les dièresi, un correu electrònic d'aquí, un altre d'allà... gairebé he hagut de refer totes les llistes entre una cosa i l'altra, però ara ja està enllestit.

Moltíssimes gràcies pel teu suport, tens el cel guanyat i unes bones vacances de Setmana Santa. 

Cuida't molt! 

En respuesta a IRIS GARCIA PEDRET

Re: Esborrar llista csv

de JOAN GUILLEN PELEGAY -

Genial Iris,

Ja ho tindríem. Aprofito per deixar uns comentaris finals respecte el treball amb els csv:

 - Si teniu alguna errada "prou gran" (si és només d'un usuari, millor editar-lo a mà) després de la càrrega d'usuaris, els passos anteriors documenten com fer servir també la pujada per csv per actualitzar (o esmenar) dades.

-  Respecte accents i altres caràcters que donen problema... És molt important tenir present el tema de la codificació. Si es fa bé, no cal patir pel contingut (les dièresi i altres). Seguiria recomanant el LibreOffice - Calc (per qui es trobi amb problemes) i tenir controlat un editor de text senzill (amb la Linkat utilitzaria el Gedit) per comprovar com ha quedat el csv abans de fer la pujada.

- I finalment encoratjar a qui s'estigui barallant amb les dades i la construcció dels csv. Sovint (depenent del programari que utilitzeu) no tindreu cap problema. I si aquesta acció us fa perdre el temps amb diversos entrebancs (que ja sabeu que es poden estalviar pujant les plantilles genèriques) després compensarà perquè tindrem controlada una eina molt potent per gestionar el nostre centre (de fet, no només pel Moodle, ja que molts altres aplicatius tenen funcionalitats semblants).

Ànims!

Joan