Bona tarda
Estic interessada en formar part dels centres que utilitzaran EIX, saps si ho he de comentar a algú??
Som l'escola Moli de Finestrelles de Barcelona al districte de Sant Andreu, i hi estem molt interessades.
Gràcies
Mercè
Bona tarda
Estic interessada en formar part dels centres que utilitzaran EIX, saps si ho he de comentar a algú??
Som l'escola Moli de Finestrelles de Barcelona al districte de Sant Andreu, i hi estem molt interessades.
Gràcies
Mercè
Bon dia,
vosaltres ja teniu un Moodle a Àgora: https://agora.xtec.cat/esc-molidefinestrelles/moodle/
Si no recordeu les dades d'accés podeu sol·licitar la restauració de la contrasenya de l'admin seguint les instruccions que trobareu en aquesta PMF: Com demano la restauració de la contrasenya de l'usuari "admin" d'un servei d'Àgora?
La petició l'ha de fer un gestor/a del Portal de suport. Podeu trobar com designar aquests gestors en aquestes altre PMF:
Fins ara,
Mònica
Hola, perfecte ja ho he demanat, però la plataforma EIX és diferent o no té diferències respecte a l'entorn moodle, ho dic perquè l'espai el vam demanar per engegar-lo , però en realitat no ho hem fet encara. I si EIX fos més fàcil, doncs millor.
Gràcies de totes maneres, quan tingui l'accés m'hi poso.
Hola, Mercè,
si ja ho heu demanat, durant el dia d'avui us farem arribar les dades d'accés noves.
El Moodle d'Àgora és igual que el d'EIX.
Fins ara,
Mònica
Bon vespre
Suposo que estic com tothom però porto tot el dia i ja em surt fum del cap, he aconseguit crear categories, però no m'acaba de fer el pes i a més no acabo de veure com puc assignar els professors/es , estic ja molt espesa, si poguéssiu passar-me algun tutorial senzill i per passos, us ho agrairia moltíssim. N'he mirat alguns però crec que encara em compliquen més .
Gràcies
Mercè
Hola Mercè,
Sap greu i entenem la complexitat del moment...
Moodle ens dóna molta llibertat (i això és bo, segur!) per triar com configurar els entorns i organitzar l'espai... però alhora això provoca més dubtes i tampoc deixa crear receptes fàcils (perquè cada centre pot triar).
Si comenceu des de zero, una opció seria mirar la "recepta tancada" que s'ha documentat a l'espai de suport a l'administració dels nous espais Moodle de l'entorn EIX.
Pot semblar llarg (perquè està detallat cada pas) però documenta com poder crear tots els cursos i usuaris (alumnes i mestres) del centre pujant dos fitxers de text (que ja estan elaborats).
Evidentment és una proposta genèrica. Podeu dedicar un temps a mirar-ho i, si us veieu en cor, anar una mica més enllà (personalitzar aquesta pujada, afegir informació que ja teniu...) Però si ho veieu massa complex tot plegat, podeu seguir els passos guiats i dedicar més els esforços en la part més pràctica: com comunicar-ho al claustre i ajudar-los a començar a penjar materials i activitats i com comunicar-ho a les famílies amb les limitacions de la situació actual.
Qualsevol cosa, seguim...
Joan
Bon dia
El problema està en que no tinc accés a la plataforma EIX, disposo de l'entorn moodle i per mi és més complex, m'he mirat el de l'EIX i sembla més fàcil de configurar, si més no perquè ja està predeterminat i configurat per començar a funcionar. Jo la dificultat al moodle la estic tenint just per configurar l'entorn per poder començar a funcionar.
Llavors, potser la meva pregunta és ara, si estic a la llista de centres que tindrem EIX m'espero , perquè estic invertint molt de temps que no em resulta productiu a l'entorn moodle. Tu això m'ho podries dir, ho dic per centrar-me en una o altra cosa.
Gràcies
Mercè
Hola, Mercè,
els centres que teniu Àgora no s'activarà EIX perquè tal com et dèiem és el mateix.
Mira't com et deia el Joan el curs d'Odissea i tots els dubtes que tinguis ens els planteges i et donarem un cop de mà.
Fins ara,
Mònica
Bon vespre
He estat fent coses però em trobo amb algunes dificultats que passo a exposar-te per tal de veure si em podeu donar un cop de mà.
En l'espai moodle he canviat l'aparença, he creat cursos,he afegit usuaris, .. però per defecte només em surten dos rols, i no esta carregat l'usuari professor editor, ni alumne, he mirat tot el que he pogut i necessitaria que algú ho posés o que em digueu quins passos seguir per fer-ho, ho no he estat capaç perquè entenc que haurien d'estar carregats al sistema. I en cap tutorial he vist com es fa, de fet en tots ja venen predeterminats.
D'altrabanda els professors han de carregar-se dins el grup juntament amb els alumnes?. Jo com a prova a tots els mestres que he carregat és el posat el rol de professor no editor però no apareixen ???
He carregat alguns alumnes a un curs per fer proves.
I una altra consulta, he creat uns grups on hi voldré carregar alumnes, però no veig on puc posar els professors, perquè sembla que no funcionen com a cursos, no??
el moodle és agora.xtec.cat/esc-molidefinestrelles/moodle/
A veure si em podeu ajudar perquè crec que estic a prop de poder fer-ho i em seria de gran ajuda per poder preparar l'espai els pròxims dies i tenir temps d'explicar el seu funcionament als mestres.
Moltes gràcies per endavant.
Mercè
Hola Mercè,
Miro de comentar els dubtes que veig... i no dubtis en insistir i acabem de clarificar-ho:
- A nivell global (de tot el "lloc") i també es pot aplicar a diferents seccions (li diu "categories", com si fossin carpetes) es defineixen els rols de gestió:
* L'administrador és qui gestiona tot. Pot entrar arreu i configurar els paràmetres del Moodle.
* Els gestors. No poden configurar tots els paràmetres de Moodle, però sí que gestionen tot el lloc i tots els seus cursos (espais).
* El creador de cursos. Pot crear cursos de forma autònoma, però només pot gestionar els cursos que hagi creat o els que tingui un rol específic.
- En canvi, a nivell de curs (els espais del Moodle) els rols són diferents:
* El tutor-editor. És el que pot fer tot dins el curs: crear elements, configurar el curs, assignar rols...
* El tutor. No pot editar el curs, però pot actuar de docent: corregir, qualificar...
* L'alumne. Participa en el curs i pot realitzar les tasques que li proposin.
- Així, fora de dels rols de gestió, tots els rols es donen a nivell de curs. Un usuari no és "profe" ni "alumne" al Moodle... ho pot ser en cada curs. Un usuari "normal" (no gestor) té:
* Si no estàs inscrit en un curs, ni tan sols pots entrar.
* Si està com alumne, pot entrar i participar. Pot ser un alumne del centre en un curs, un profe en un curs del Claustre...
* I també pot estar com a professor, encara que podria ser un alumne del centre que porta un curs, com una coordinació de delegats.
- Aquesta flexibilitat, fa que pugui ser útil trobar noms més "encertats" en alguns cursos. Per això veureu que en la configuració de cada curs, baix de tot, podeu "reanomenar" (canvi de nom del rol) per poder triar altres mots: coordinadora, participant...
Crec que aquesta idea del rols a Moodle, pot clarificar els dubtes sobre l'assignació. Així a cada curs cal fer la inscripció (assignació de rols). En inscriure als participants de cada curs apareix un desplegable on es tria el rol. Per assignar al professorat només s'ha de canviar (normalment per defecte hi ha el rol d'alumne).
Qualsevol dubte... seguim,
Joan
Hola Joan
Només volia agrair la tasca de suport que ens esteu donant, i que els teus comentaris han fet que pugui resoldre tots els meus dubtes.
Engegat el tema moodle !!!
Bé, si ens sorgeix algun altre tema ja contactaré amb voslatres.
Mercè
Bon vespre
Una pregunta , com es fa per posar el nom del mestre a la categoria, on surt el birret, hi ha centres que tenen posat el nom del mestre, com es fa?? No trobo la manera ....
Gràcies
Mercè
Hola Mercè,
Per defecte apareix el nom dels professors (els que tenen el rol) sota el nom del curs (el que dius del birret). És això?
Suposo que si no t'apareix és que no tens professors assignats en aquell curs... però potser tens configurada una altra visualització. Ja diràs...
Joan
Hola bona tarda
Doncs els mestres tenen assignat el rol de professor editor , però t'adjunto un fixer amb dos captures de pantala per tal que vegis com ho tinc jo .
Gràcies
Mercè
Hola Mercè,
- Veig que les assignacions són correctes. Així doncs, imagino que algú va tocar la configuració per defecte. Pots mirar a Administració del lloc -> Aparença -> Cursos ? Al primer apartat indica quins rols sortiran a la descripció. És possible que no tinguis marcat cap rol?
Mira si és això i si no, mirem què més pot ser.
- Respecte l'assignació de rols. Els rols d'Estudiant - Professor no Editor - Professor es donen dins d'un curs. La pantalla que indiques ha de ser l'Assignació de rols d'una categoria o subcategoria. En aquest context els rols són diferents: els que et surten a la captura.
Per més informació, pots consultar els materials i les guies que hem penjat en l'espai de Suport inicial al treball amb Moodle on s'explica de forma sintètica aquests i altres aspectes bàsics (i també trobaràs enllaços per aprofundir en els diferents temes).
Seguim,
Joan
Bon vespre
Perfecte!! Era que no estava marcat professor editor.
Gràcies novament
Mercè