A voltes amb l'eliminació d'arxius

A voltes amb l'eliminació d'arxius

per JOAQUIN RUIZ GARCIA -
Nombre de respostes: 10
Bon dia,

estic intentant endreçar cursos que ocupen massa espai al nostre moodle.

Revisant un d'ells que ha engreixat molt els últims dies pel lliurament de tasques dels alumnes m'he trobat amb 3 fitxers molt grans backup.mbz que indica que el propietari sóc jo l'Administrador, que es troben a l'Àrea de fitxers: recyclebin_course, i que són Component: tool_recyclebin. La mida sobrepassa els 200 Mb, i la data de creació és d'ahir.... Jo personalment ahir no vaig fer cap còpia de seguretat i els gestors del curs sembla que tampoc.

Què són aquests fitxers (les còpies de seguretat sempre venien identificades amb la data i el curs per defecte i aquests només pel nom backup). Es poden eliminar des del gestor d'arxius sense provocar cap problema al curs i alliberar gairebé 600 Mb?

Moltíssimes gràcies pel vostre treball.

En resposta a JOAQUIN RUIZ GARCIA

Re: A voltes amb l'eliminació d'arxius

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola,

ens pots passar l'enllaç a aquest curs per revisar-ho? Caldria veure perquè hi són si no les heu fet vosaltres.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: A voltes amb l'eliminació d'arxius

per JOAQUIN RUIZ GARCIA -

Hola Mónica

Aquesta és l'adreça del curs

https://agora.xtec.cat/col-enricdosso/moodle/course/view.php?id=243

i aquesta és la informació que surt en ordenar els fitxers del curs

Nom del fitxerPropietariContextÀrea de fitxersComponentMida
 
 backup.mbz
 Administrador/a a8018315Curs: MATEMÀTIQUES 4t ESOrecyclebin_coursetool_recyclebin200,81 MB
backup.mbz  Administrador/a a8018315Curs: MATEMÀTIQUES 4t ESO
recyclebin_coursetool_recyclebin178,22 MB
  backup.mbz Administrador/a a8018315
Curs: MATEMÀTIQUES 4t ESO
recyclebin_coursetool_recyclebin60,80 MB

Jo sóc l'administrador únic i no vaig fer cap còpia ahir.

Et recordo que tenim pendent una incidència per disposar d'un 15% del nostre espai de moodle ocupat per fitxers "altres" que tampoc controlem què són que hi fan allà, així com fitxers orfes procedents de les correccions de tasques (format pdf) que no desapareixen en reiniciar els cursos.

Moltes gràcies i a veure què no estem fent bé o què ens passa.

Joaquim

En resposta a JOAQUIN RUIZ GARCIA

Re: A voltes amb l'eliminació d'arxius

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Joaquim,

ho esteu fent tot bé, no patiu!

Misteri resolt, aquests fitxers són backups que es generen de forma automàtica (i es guarden durant 1 setmana) quan s'elimina una activitat d'un curs. Els pots veure aquí: https://agora.xtec.cat/col-enricdosso/moodle/admin/tool/recyclebin/index.php?contextid=3725

Pel que fa als fitxers combined.pdf no tenim present i ho revisarem en quant puguem. El que sí que hem esbrinat és que quan s'esborra un curs sí que s'eliminen de forma definitiva.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: A voltes amb l'eliminació d'arxius

per MARIA AURORA MARTIN CORTADA -

Bona tarda,

A nosaltres també ens passa el mateix, amb aquests fitxers 

backup.mbz que indica que el propietari sóc jo l'Administrador, que es troben a l'Àrea de fitxers: recyclebin_course, i que són Component: tool_recyclebin. 

Es poden esborrar o he d'esperar a que s'esborrin sols al cap d'uns dies?

Gràcies,

Aurora Martín

Ins Ramon Muntaner

En resposta a MARIA AURORA MARTIN CORTADA

Re: A voltes amb l'eliminació d'arxius

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Aurora,

donat que aquests fitxers duren una setmana, podeu esperar a que s'esborrin sols.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: A voltes amb l'eliminació d'arxius

per JULIAN GARCIA REVILLA -

Hola,

sóc el Julià, de l'INS Joanot Martorell. Moltes gràcies pel fil, m'ha servit a mi, jo també estic esborrant...

L'aprofito per preguntar per un altre tipus de fitxer. Al Gestor de Fitxers trobo un fitxer backup (el segon que més ocupa ara mateix del moodle) de l'àrea "legacy", i component "course" (per la data, és del 2011!). Copio captura de pantalla:


https://agora.xtec.cat/iesjoanot/moodle/report/coursequotas/filemanager.php?filename&userid&context&children&filearea&component&size&sizeselect&backups&hidesamehash&sort=filesize&dir=DESC&perpage=50&page=0

Però després, en Còpies de seguretat no hi és aquest backup, no la puc eliminar allà. Això vol dir que no poc suprimir-lo perquè forma part del propi curs? Tinc alguns fitxers d'aquest tipus "legacy", tot i que no backups.

Ja em direu, moltes gràcies per la vostra feina!

Julià García

INS Joanot Martorell

En resposta a JULIAN GARCIA REVILLA

Re: A voltes amb l'eliminació d'arxius

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Julià,

has provat a fer clic a la paperera que hi ha al costat per eliminar-ho?

Aquests fitxers "legacy" si no vaig equivocada, són fitxers que es desaven fa anys als "Fitxers heretats del curs". Des de Moodle 2 aquesta funcionalitat ja no existeix en cursos nous, però es manté a cursos antics perquè res no deixi de funcionar.

Els altres fitxers que tinguis a "legacy" millor no els esborris si no estàs segur que no s'estan fent servir dins del curs.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: A voltes amb l'eliminació d'arxius

per JULIAN GARCIA REVILLA -
Hola Mónica,

gràcies per la ràpida resposta!

No, no m'he explicat bé, no és que no pugui esborrar-lo, és que no m'he atrevit, perquè com que ho veig a dins del curs "Informàtica 4t ESO" però no el trobo a Còpies de seguretat que és d'on normalment suprimeixo els backups, no sabia si seria un arxiu imprescindible perquè el curs "Informàtica 4t ESO" funcioni...

Si entenc bé, doncs, me'l puc carregar i millor no tocar la resta dels legacy que sí que tenen pinta, com dius, de servir pel curs?

M'espero a que em donis un sí definitiu, disculpa la meva inseguretat... Moltes gràcies!!

Julià
En resposta a JULIAN GARCIA REVILLA

Re: A voltes amb l'eliminació d'arxius

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Julià,

sí el pots esborrar perquè és un backup. La resta de fitxers, no els esborris per si de cas.

Fins ara,

Mònica