Escape room moodle

Escape room moodle

per LLUIS SABATE SANZ -
Nombre de respostes: 2

hola,

L'altre dia vaig jugar a un escape room de cartes ( es pot jugar en quasevol part), Era una baralla de cartes tenia un ordre del 1 al 60. Sols veus la primera carta i en algun moment et fa dividir les cartes restants en diferents blocs per fer la simulació d'estar en diferents lloc o diferents opcions, si comets errors en penalitzen en temps. Molt entretingut la veritat.

Llavors el que volia plantejar. El moodle té moltes opcions, de les quals que és molt interresant per exemple: demanar constrasenya als questionaris

1)Aquestes constrasenyes poden estar lligades a alguna altra activitat. Amb les activitats del wiris pot generar multiples respostes. D'alguna manera que els alumnes no es puguin dir les constrasenyes dels alumnes, per avançar ràpidament.


2)Se que hi ha les insígnies, que podria ser complir objectius o petites tasques. Exemple: si completa correctament el questionari dels quadres. obtindre insígnia" peça rei".

El que voldria saber  es si les insigínes podent "desbloquejar" preguntes ocultes, però sols els grups o usuari que tinguin aquesta insígnia el pugues veure. ( Això  també seria útil per actitivats de classe, per "desbloquejar" exercicis més complicat i obtenir exercicis amb punts extres.)

Exemple si un alumne té l'insignia "peça rei" i "peça reina", desbloquejar.  que podria ser un tema o algun altre questionari. Exemple: enigma del taullel d'escasc (questionari o tema). 

3)Una altra cosa, alhora de les qualificacions podria indicar els intents, podria apareixer entre parèntesi els intents depenent de les puntuacions obtingudes (incorrecte /parcialment correcte/ correcte), Exemple: (2/5/1), així ràpidament és sabria que ha fet 8 intents dels quals 2 són incorrectes, 5 parcialment correctes, 1 correcte). Al escaperoom s'utilitzaria per penalitzar en temps.

4) A les preguntes  si l'alumnes no les resolent a la primera, donden pistes. Això és ideal per un  scaperoom perquè sempre hi ha algu que ajuda.

5) Desprès hi ha preguntes que tenen  Retroacció que si completen el questionari amb exit apareix una frase una imatge etc. Exemple:
Amb aquestes retroaccions vaig pensar que faltava poc per arribar a fer un escape room.

6)He intentat fer pluzzes amb les opcions que donaven del moodle, les d'arrastrar imatges però he detectat que les solucions s'il·lumiment, com es veu a l'imatge.

Jo crec que algù més ho ha pensat. He trobat això

https://assets.moodlemoot.org/sites/77/20180704160053/Escape-Room-Educativo-utilizando-Moodle.pdf

Crec que això ja funciona d'alguna manera. Sabeu  d'algun scaperoom ja creat per a moodle?

Les coses que m'ajudaria molt (apart de montar el escaperoom) serien:

2) Les insígnies "desbloquegin" aparts nous ,es a dir, una persona que amb les activitats 8 o més (o algun condicional) . Tindria accés a un questionari per pujar la nota (millor si el questionari esta ocult, seria una recompensar o "un huevo de pascua" que diuen los gamer)   

3) Qualificacions podria indicar els intents, han el wiris genero exercicis amb numeros aleatoris, i hem quedo amb l'intent més alt, hi ha alumnes que fan fins a 12 intents , però axiò no es veu fins que no entres a la pregunta.

6) Que les solucions d'arrastrar imatges s'il·lumiment, mmm crec que es un error o apareix per que sóc el professor?

Disculpeu els lectors de la parrafada XD. Però es nota que li ha donat unes quantes voltes.

A veure si podem crear un scaperrom pel moodle? crec que seria un projecte innovador transversal a totes les assignatures,  final de tema o de trimestre amb l'insignita acces al scaperoom, poder fer-lo. 


 




En resposta a LLUIS SABATE SANZ

Re: Escape room moodle

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Lluís,

quina feinada has fet!

Mirem de revisar tot el que dius per donar-te algunes respostes o idees de com procedir.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Escape room moodle

per LLUIS SABATE SANZ -

Moltes gràcies. Li vaig donar moltes voltes.

Als alumnes de 4 eso he creat un moodle, amb l'ajuda del wiris que genera problemes aleatori, i és autocorrectiu. Els alumnes treballen tot el curs amb moodle. He vist que és  una gran eina. Voldria explotar-ho molt més. 

Salut!!