Problemes en restaurar un curs/desconfiguració del Moodle

Problemes en restaurar un curs/desconfiguració del Moodle

par Yolanda Segarra Wecker,
Nombre de réponses : 8
Hola,
hem volgut restaurar un curs de llatí al moodle de l'IES Alella (Àgora) i després de diversos intents amb diferents còpies de seguretat, l'última ha desconfigurat la primera plana del moodle (ha fet desaparèixer el bloc d'administració de la part esquerra i l'únic que he pogut aconseguir és obrir-lo a la banda dreta). Però a més a més, quan obres "primera plana"/"fitxers del lloc" apareixen directoris del curs restaurat i han desaparegut els fitxers del lloc que hi havien (2 còpies de seguretat de dos cursos totes dues pujades al servidor perquè fèien més de 20Mb). Val a dir, que el curs que volia restaurar, no s'ha restaurat amb èxit perquè donava un missatge d'error que ara no puc reproduir perquè no puc fer la restauració un altre cop perquè no tinc els fitxers per fer-ho. A l'hora de resturar-lo li he dit que el posi en un curs que ja estava creat però buit, però no m'ha dexiat triar la categoria i suposo que a partir d'aquí s'ha produït l'embolic.
Què es pot fer per arreglar el problema? I què pot passar amb aquesta còpia que no hi ha manera de restaurar?
En réponse à Yolanda Segarra Wecker

Re: Problemes en restaurar un curs/desconfiguració del Moodle

par Pau Ferrer Ocaña,
Hola Yolanda!

Bé primer de tot necessitem saber, per una banda de quin curs es tracta i per l'altra quina és l'adreça del vostre moodle per poder accedir-hi.

Salut i bona setmana!

Pau
En réponse à Pau Ferrer Ocaña

Re: Problemes en restaurar un curs/desconfiguració del Moodle

par Yolanda Segarra Wecker,
Hola Pau,
perdona pel retard però necessitava unes vacances.
La configuració del cursos crec que ha quedat intacta, és la pàgina inicial del moodle del centre la que ha quedat modificada i la part de primera plana/fitxers del lloc és la que ha variat. El curs es diu: Llatí 1r de batxillerat.
La nostra adreça és: http://agora.xtec.cat/iesalella/moodle
Si necessites alguna cosa més prometo respondre més ràpidament.
Gràcies i fins aviat.

Yolanda
En réponse à Yolanda Segarra Wecker

Re: Problemes en restaurar un curs/desconfiguració del Moodle

par Pau Ferrer Ocaña,
Hola de nou!

Ja tornem a ser aquí! Tranquil·la, pots contestar quan vulguis! A veure ara que veig el moodle veig el problema que tens, l'explico per mirar si ho he entès bé:
  • Tens un moodle on la primera pàgina ha quedat destrossada per la restauració d'un curs sobre aquesta: Per sol·lucionar-ho hauries de tenir la còpia de seguretat original. Com que no la tens, pots esborrar els directoris que tens als fitxers de la primera plana i deixar-la tal qual, configurant-la. T'he deixat el menú a la part esquerra. Quan actives l'edició els blocs tenen uns botons i unes fletxes: La fltxe que indica cap a l'esquerra canvia el bloc a la part esquerra de la web i els de dalt i baix l'ordre.
  • El curs de 1r de Llatí no el tens ni tens còpia de seguretat: Doncs.. aquí si que no s'hi pot fer res. L'he buscada on podria ser-hi però no l'he trobat. Això si t'he fet una còpia de seguretat de la primera plana i l'he restaurada dins un curs que es diu "1r Llatí recuperat" (Cortesia de la casa). Així no hauràs perdut tant cosa... és tot el que puc fer...

Em sap greu! Molta sort!

Pau

En réponse à Pau Ferrer Ocaña

Re: Problemes en restaurar un curs/desconfiguració del Moodle

par Yolanda Segarra Wecker,
Hola Pau,
moltíssimes gràcies per tot!
  • Ja he deixat la primera pàgina sense els fitxers que no havien de ser-hi. Respecte la còpia de seguretat del curs de llatí, suposo que podré aconseguir-ne una altra perquè el professor-autor del curs crec que el té penjat al servidor hipòlit (el problema és que la còpia té 28,...Mb i hauré de demanar que la tornin a penjar al servidor). Però ja posats, i abusant de la teva confiança, em fa una mica de por tornar a restaurar la nova còpia de seguretat un altre cop, perquè no tinc ganes de "pifiar-la" un altre cop. Tens idea de per què ha passat el que ha passat? Pot tenir a veure que el curs en qüestió estigui fet en un altre versió de moodle i al restaurar-lo en el moodle del centre doni aquests problemes?
  • Quan he restaurat la còpia de seguretat ho he fet des de la primera plana, que és on tenia el fitxer de la còpia de seguretat, potser això té alguna cosa a veure amb l'estropici però no sé com passar aquest fitxer que em pugen al servidor al directori de fitxers del curs on vull fer la restauració (tinc un curs que es diu llatí de 1r de Batxillerat i és aquí on voldria fer la restauració). Crec que des d'on ho he fet es pot fer, perquè quan demanes restaurar el curs et diu que més endavant podràs escollir el curs on vols fer la restauració, però el nom del curs l'has d'escriure tu (no surt la llista de cursos disponibles) i no et deixa escollir la categoria.
Gràcies per la teva paciència i perdona per aquest "rollo" però no sé com explicar-ho més curt i que quedi clar.
Fins la propera.
Yolanda
En réponse à Yolanda Segarra Wecker

Re: Problemes en restaurar un curs/desconfiguració del Moodle

par Yolanda Segarra Wecker,
Hola de nou Pau,
a preguntes de la primera plana, restauració de la primera plana i a fitxers del lloc hi ha encara el curs de llatí restaurat (de fet el backupdata de 28,7 Mb que hi ha a fitxers de la primera plana és la còpia de seguretat del curs de llatí!!!!). Si l'esborro de fitxers de la primera plana, em quedarà el lloc buit. Però si no ho faig em surt sempre a preguntes de primera plana i restauració de primera plana el curs de llatí. Si l'esborro causaré algun desastre o no? Espero la teva resposta abans de fer res més.
Gràcies
Yolanda
En réponse à Yolanda Segarra Wecker

Re: Problemes en restaurar un curs/desconfiguració del Moodle

par Pau Ferrer Ocaña,
Hola de nou!

Anem per parts langue tirée.

Primer de tot, el backupdata que hi ha a la primera plana és una còpia de seguretat del que hi havia a la primera plana del vostre moodle. El vaig fer jo per si les mosques però el pots esborrar ja que encara que conté els fitxers del curs de llatí no té l'explicació i les activitats. Si pots aconseguir una altra còpia millor.

D'altra banda suposo que vau malmetre la primera plana perquè vau sel·leccionar de restaurar el curs de llatí sobre el curs actual. I això va sobreescriure la primera plana. Heu de sel·leccionar de restaurar el curs de llatí en un nou curs i així us donarà a escollir el nom del nou curs (que ha de ser diferent). Podeu fer un backup de la primera plana actual abans de restaurar el de llatí per si les mosques... ;)

Salutacions!

Pau
En réponse à Pau Ferrer Ocaña

Re: Problemes en restaurar un curs/desconfiguració del Moodle

par Yolanda Segarra Wecker,
Hola Pau,
gràcies per tot.
Es fan còpies de forma automàtica del moodle o s'han de fer sempre "a ma"?
Yolanda
En réponse à Yolanda Segarra Wecker

Re: Problemes en restaurar un curs/desconfiguració del Moodle

par Pau Ferrer Ocaña,
Hola!

me n'alegro, de totes maneres comprovarem perquè surt el missatge que surt. Les còpies s'han de fer sempre a mà, però convé que llegeixis aquesta pregunta freqüent per veure que no calen realment fer-les ;)

Molta sort!

Pau