Blog de la biblioteca al NODES

Blog de la biblioteca al NODES

by MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH -
Number of replies: 13

Bon dia!

Em dic Meritxell i fa temps, vaig fer el curs de NODES  i tinc alguns dubtes amb les pàgines i les categories.

M'agradaria crear un menú específic a la pàgina de la biblioteca (icona de llibres a la capçalera). La qüestió és que l'he creat i no es visibilitza.
El meu correu és aquest: mmanosa6@xtec.cat i el NODES de l'escola el següent:  https://agora.xtec.cat/escolalapopa/serveis/biblioteca/

Bàsicament, es veu això: biblioteca, activitats digitals (eliminades del menú, no sé què hi fan aquí clown, menjador escolar i extraescolars. Com ho puc treure i afegir el meu giny creat? Crec que he creat un menú anomenat biblioteca.

Gràcies,
Meritxell Mañosa

Attachment biblio 1.jpg
In reply to MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH

Re: Blog de la biblioteca al NODES

by MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH -

Us adjunto l'altra captura de pantalla. 

Gràcies. 

Txell

Attachment biblio 2.jpg
In reply to MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH

Re: Blog de la biblioteca al NODES

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Txell,

us hem canviat la plantilla de la pàgina i afegit el menú que volíeu.

L'error estava en la plantilla triada, quan edites la pàgina, a la banda dreta surt un apartat on diu "Atributs de la pàgina/Plantilla". SI tries "Barra esquerra (subpàgines)" es genera el menú de navegació que teníeu. Si el que voleu és posar ginys a una pàgina, cal triar l'opció "Plantilla predeterminada".

Un cop fet el canvi, ja es poden afegir ginys amb normalitat.

Fins ara,

Mònica


In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Blog de la biblioteca al NODES

by MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH -

Hola Mònica!

Moltíssimes gràcies per la rapidesa. 

No recordava això de la plantilla predeterminada. 

D'aquí unes dies em tornaré a posar en contacte, ja que no sé com adjuntar documents a l'apartat d'autoritzacions...

Bon cap de setmana, 

Txell


In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Blog de la biblioteca al NODES

by MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH -

Hola de nou!

He actualitzat els apartats del menú de la biblioteca, però m'agradaria que les dues o tres frases introductòries, no es veiés quan s'ha publicat. O sigui, que estiguin fixes a la part superior i no com a articles. 

Què puc fer? 

Gràcies, 

Txell

In reply to MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH

Re: Blog de la biblioteca al NODES

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Txell,

no acabo d'entendre el que necessites. M'ho pots explicar amb més detall i si pot ser amb alguna captura de pantalla?

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Blog de la biblioteca al NODES

by MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH -

Hola Mònica!

Tinc dos dubtes:

- si es pot canviar el carrusel del blog de la biblioteca (que no sigui el mateix que el de la pàgina d'inici). 

- i si la breu descripció de cada apartat, es pot posar sobre dels articles perquè les entrades es "converteixen" en articles. 

Gràcies, 

Txellentrada

In reply to MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH

Re: Blog de la biblioteca al NODES

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Txell,

el carrusel no es pot canviar, és el mateix a tot el lloc web.

Pel que fa als articles que comentes no acabo d'entendre-ho massa bé, segurament si "Fixes" l'article et sortirà sempre el primer. Cal marcar l'opció "Fixa l'article a la part superior".


SI no és això, ja ens donaràs més detalls per poder-te ajudar.

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Blog de la biblioteca al NODES

by MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH -

Hola Mònica!

Gràcies per la paciència. 

Recordo haver aconseguit canviar la imatge frontal. 

Exemple: 

https://agora.xtec.cat/zermoianesllevant/

https://agora.xtec.cat/zermoianesllevant/categoria/biblioteca/   (hi ha la il·lustració de la ploma). Com es fa? No ho recordo. 

Pel que fa al text que sigui fix, m'agradaria que fos com el d'aquesta pàgina: 

https://agora.xtec.cat/escolalapopa/serveis/biblioteca/

I no com un article:

https://agora.xtec.cat/escolalapopa/general/projecte-de-biblioteca/?

Gràcies, 

Txell

In reply to MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH

Re: Blog de la biblioteca al NODES

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Txell,

tens raó, a les categories es pot posar una imatge. Per fer-ho accedeix a la categoria i fes clic a "Edita la categoria" a la franja negra que hi ha a dalt de tot. Això sí, ha de ser una categoria.

Pel que fa al text en aquest cas és una pàgina, i per això no hi ha articles i el text és fix.

Fins ara,

Mònica

In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Blog de la biblioteca al NODES

by MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH -

Hola Mònica!

Em sembla que és una pàgina i, per això, no puc canviar el carrusel. Suposo que he d'anar a menú i fer els canvis pertinents... (no me'n recordo...). 

Per altra banda, m'agradaria que les entrades referents a la biblioteca es publiquessin a portada (ja ho fan) i també a l'apartat de la biblioteca.Entenc que com que actualment és una pàgina no ho fan. 

A tall d'exemple: 

TEATRE AL BIBLIOBÚS (article): 

https://agora.xtec.cat/escolalapopa/

M'ajudeu?

Gràcies, 

Txell


In reply to MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH

Re: Blog de la biblioteca al NODES

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Txell,

ara entenc una mica millor el que necessites. Cal que creis una "Categoria" de Biblioteca, d'aquesta manera podràs posar imatge de capçalera, i s'aniran afegint els articles que marquis amb aquesta categoria igual que passa amb d'altres. El que no podràs és tenir un text fix a dalt de tot a menys que ho facis afegint un article i fixant-lo.

Si ho proves i tens algun problema ens ho dius i t'ho fem nosaltres.

Fins ara,

Mònica


In reply to MONICA GRAU PRIETO

Re: Blog de la biblioteca al NODES

by MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH -

Hola Mònica!

He vist que no et vaig contestar el missatge, perdona. 

Em sembla que ho he aconseguit. Ara, m'agradaria crear un giny amb les "etiquetes/categories" (organització i funcionament, informacions i recursos, promoció i difusió...) i em sembla que ho faig malament. No sé si crear una categoria anomenada "Etiquetes" i crear els subelements a sota mateix. 

No sé si m'explico. Us adjunto dues fotos. 

Moltes gràcies, 

Txell

Attachment Sense títol2.jpg
Attachment Sense títol.jpg
In reply to MERITXELL MAÑOSA ALBUIXECH

Re: Blog de la biblioteca al NODES

by MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Txell,

entenc que vols un giny de menú on apareguin totes aquestes coses, oi? I en fer clic vegis els articles seleccionats...

En aquest cas pots crear les categories i tots els articles que marquis amb aquestes categories sortiran en fer clic als respectius enllaços del menú. Tal com ho ha fet amb articles no funcionaria com tu vols.

Fins ara,

Mònica