curs D204

curs D204

by Joan Queralt Gil -
Number of replies: 11
Sembla que hi ha 2 agores que funcionen a 2 velocitats. Una per centres, que sembla que va bé, i una altra pel curs D204 que triga moltíssim a carregar una pàgina, tant que fa impossible treballar en condicions.

És cert això? A què són deguts aquests retards exagerats en la càrrega de les pàgines?
In reply to Joan Queralt Gil

Re: curs D204

by Administrador/a Espai de suport -
Hola Joan,

Penso que és important no situar tot l'Àgora en un mateix paquet. Una cosa és l'Àgora de centres i l'altre és l'espai de formació que s'ha anomenat Odissea. Odissea, per raons pràctiques i per tractar-se en ambdós casos d'una experiència pilot, comparteix servidor amb els Moodle de centres, però està previst que en el futur les dues coses estiguin en servidors separats. Els dos sistemes tenen estructures de fitxers iguals i fan servir Oracle com a base de dades.

No disposo de dades sobre la lentitud d'Odissea, però em consta que els altres cursos que hi ha en aquest espai: Quaderns Virtuals, Música TAC, Estratègies TIC per a l'ESO, Aula 2.0... no tenen els problemes que comentes.

Potser seria convenient analitzar, avaluar i modificar la metodologia emprada en el curs d204. Si ho creieu convenient en podem parlar i us podem orientar sobre aquest aspecte.

Cordialment,

Albert

In reply to Administrador/a Espai de suport

Re: curs D204

by Àngels Mustienes Montero -
L'estructura del D204 no té res a veure. Però, aquest curs precisament ensenya l'ús de totes les característiques, blocs, mòduls, etc, per la qual cosa, aquest curs, amb 400 usuaris creant cursos ha estat la prova de foc d'aquest servidor.

I la veritat és que ha anat prou bé per saber on podem trobar problemes, i cercar les solucions. Res no ha caigut en sac buit, tot i que en algun moment el curs se'ns ha fet no operatiu.

Tots estem d'acord que un Moodle optimitzat treballa molt millor sobre Mysql que sobre Oracle. Ho han dit totes les entitats universitàries que ho havien provat amb anterioritat. Si hem de treballar sobre Oracle, hem d'anar solucionant els entrebancs que ens trobem. I tot i que hi ha molt bona voluntat, tampoc hi ha ningú específicament dedicat a aquesta tasca.

Valoració personal: Molt positiva però amb entrebancs tècnics que s'han d'anar polint.
Mysql no serà mai una opció?


In reply to Administrador/a Espai de suport

Re: curs D204

by JORDI FONTICH VICENS -
Potser seria convenient analitzar, avaluar i modificar la metodologia emprada en el curs d204.
Si ho creieu convenient en podem parlar i us podem orientar sobre aquest aspecte.

Home, doncs potser ens aniria molt bé que en parlessim, de metodologia big grin Perquè la metodologia que hem fet servir en aquest curs no difereix de a que es fa servir en qualsevol curs Moodle: recursos i activitats. I això és el què no funciona! tongueout

Una altra cosa són els cursos de pràctiques, on els participants del curs han experimentat i après sobre Moodle.

Però al d204 només hi han fet d'estudiants.



In reply to JORDI FONTICH VICENS

Re: curs D204

by Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo "home de les emoticones"! rialla

Home, doncs potser ens aniria molt bé que en parlessim, de metodologia Perquè la metodologia que hem fet servir en aquest curs no difereix de a que es fa servir en qualsevol curs Moodle: recursos i activitats. I això és el què no funciona!
No podem generalitzar perquè hi ha altres cursos a Odissea que no han donat cap problema (com ara el de Quaderns Virtuals del qual sóc formadora). burleta

Una altra cosa són els cursos de pràctiques, on els participants del curs han experimentat i après sobre Moodle.
Però al d204 només hi han fet d'estudiants.
Hem pogut comprovar que alguns dels problemes que ens va comentar la M.Àngels són deguts precisament al fet de que els alumnes del D204 han treballat directament sobre Odissea (enlloc de fer-ho sobre una plataforma de proves). Per tant, en principi, si es separen tots dos entorns (com ja es va fer l'any passat i com aquest any s'ha fet per altres cursos similars com ara el D203) segurament no ens hauríem trobat amb tants problemes.
De totes formes, us demanem que, a mida que aneu trobant problemes, continueu reportant-los per poder-los solucionar tan aviat com ens sigui possible.

Bezos i abrasos,

Sara
In reply to Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: curs D204

by JORDI FONTICH VICENS -
Hola Sara,
hi ha altres cursos a l'Odissea a part del D204, però estic segur que no heu fet res que nosaltres no haguem fet, ni nosaltres hem fet res que vosaltres no hagueu fet. Sobre el D204 no hem fet altra cosa que un curs. I em consta que hi ha hagut cursos amb més alumnes que al D204. Es veu pel nombre de formadors que tenen...

Una altra cosa són els cursos de pràctiques. S'han fet sobre l'odissea. Jo estic convençut que és el lloc on s'han de fer.

Per què sobre una plataforma de pràctiques? Al curs D136 es van fer sobre el servidor hipolit... perquè cada participant va haver d'instal·lar el seu Moodle! Però al D204 només estem fent cursos! I si ens hem trobat problemes, benvinguts! Ja que aquests problemes ens donen la informació que estem buscant: per on peta el Moodle a l'agora big grin

Jordi
In reply to JORDI FONTICH VICENS

Re: curs D204

by Administrador/a Espai de suport -
Hola Jordi,

Quan he parlat de metodologia no em referia a la forma proposada per al desenvolupament dels exercicis i les activitats del curs. Això estic convençut que ha d'estar d'allò més bé i és evident que si falla algun tipus d'activitat s'ha de reparar. Em referia al que comenta la Sara.

Penso no ha estat una bona idea portar a terme les pràctiques en el mateix lloc que l'espai de formació. En el curs sobre l'ús i la dinamització de la intranet disposem d'un espai de formació (que també és una intranet) i, a més, cada formador administra una intranet lligada amb un Moodle instal·lats a Hipòlit, on es porten a terme les pràctiques. Tot a funcionat perfectament i el nombre d'incidències ha estat pràcticament nul. Les diferents intranets de cada formador es van construir a partir d'una maqueta inicial que es va reproduir diverses vegades. Per tant, els diferents formadors es van trobar les intranets muntades i només els va ser necessari portar a terme ajustaments petits com per exemple el canvi de la contrasenya de l'administrador.

A més, els formadors han tingut accés a les bases de dades i a les estructures de fitxers. Per tant, ha estat fàcil reparar incidències majors.

Potser, els que munten o munteu el curs podríeu valorar aquesta línia de treball que ha resultat d'allò més eficaç.

A reveure,

Albert
In reply to Administrador/a Espai de suport

Re: curs D204

by JORDI FONTICH VICENS -
Hola Albert,

jo em penso que el curs de la intranet no es pot compar a amb el curs de Moodle D204. Seria comparable si l'objectiu del curs hagués estat "Administració de Moodle", però no: l'objectiu ha estat l'us del Moodle des del rol del professorat.

Està clar que la instal·lació no ha aguantat per la raó que sigui. Però una cosa hem de tenir clara: els problemes no els hem tingut en els cursos de pràctiques. Els hem tingut en el curs principal, el D204. I en aquest curs no hi ha hagut pràctiques, sinó activitats.

També vull remarcar que jo he fet cursos en els quals hem treballat sobre l'hipòlit instal·lant Moodle al MySQL i mai hem tingut cap problema. També he fet cursos sobre altres servidors diferents de l'hipòlit, també amb MySQL i tampoc hem tingut cap problema.

Estic convençut que la feina i l'esforç que esteu fent amb la base de dades és enorme, i és per aquesta raó que hem d'acostar als alumnes a l'entorn real que es trobaran: agora.

Jordi
In reply to JORDI FONTICH VICENS

Re: curs D204

by Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holooo Jordi!

Està clar que la instal·lació no ha aguantat per la raó que sigui. Però una cosa hem de tenir clara: els problemes no els hem tingut en els cursos de pràctiques. Els hem tingut en el curs principal, el D204. I en aquest curs no hi ha hagut pràctiques, sinó activitats.
Tingues en compte que només els heu tingut els formadors del D204... Per tant, insisteixo, el problema principal és que teniu molts cursos associats en un entorn que estava en proves. Per una banda, sí que és veritat que ha anat bé per detectar alguns dels problemes... Ara bé, potser hagués estat millor no llençar-se aquest primer any a la piscina sense tenir les garanties de que tot, tot i i tot funcionaria (per exemple, heu vist que la restauració de cursos no acaba de funcionar).

També vull remarcar que jo he fet cursos en els quals hem treballat sobre l'hipòlit instal·lant Moodle al MySQL i mai hem tingut cap problema. També he fet cursos sobre altres servidors diferents de l'hipòlit, també amb MySQL i tampoc hem tingut cap problema.
L'arquitectura que teníeu l'any passat no s'assembla al que heu fet servir aquest any. Si no vaig equivocada, l'any passat cada alumne tenia el seu Moodle; en canvi, aquest any, heu fet servir un únic Moodle (on hi havia altres cursos) per fer aquestes pràctiques. Per tant, no podem fer comparacions entre tots dos entorns perquè no estem parlant del mateix ús! Sobre si la base de dades és MySQL, Oracle o PostgreSQL no us heu de preocupar (perquè em consta que hi ha problemes que aquest any heu tornat a patir problemes que ja us van aparèixer el curs vinent amb MySQL). El millor és que ens oblidem de la base de dades que hi ha i intentem solucionar els problemes a mida que els anem detectant (no tots són deguts a això!!!).

Estic convençut que la feina i l'esforç que esteu fent amb la base de dades és enorme, i és per aquesta raó que hem d'acostar als alumnes a l'entorn real que es trobaran: agora.
No estic d'acord: el curs és per aprendre a utilitzar Moodle. Per tant, a l'alumne li hauria de ser igual fer el curs sobre un Moodle que estigui instal·lat a Àgora o a Hipòlit.

Bezos i abrasos,

Sara
In reply to Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: curs D204

by JORDI FONTICH VICENS -
M'has convençut:
- El curs és per aprendre Moodle, no té res a veure amb la base de dades o el servidor.
- L'entorn en proves ens ha fet anar de corcoll!

De totes maneres si l'odissea és calcat al centres, els problemes que hi ha hagut a l'odissea es podrien reproduir en els centres, i si no han aflorat ha estat perquè l'activitat dels centres no ha estat tant intensiva com a l'odissea. TestingXtreme tongueout

In reply to Joan Queralt Gil

Re: curs D204

by Laia Martín -
Perdoneu, que m'hi fiqui, però només vull dir tres coses:
  1. Estic fent servir Odissea (el moodle de formació) per al curs D200 Estratègies TIC per a l'ESO i els formadors i formadores, alumnat i jo mateixa (coordinació + docència) estem a la glòria divina. Gairebé tots veníem d'educampus i el canvi ha estat notori. Bé, fins aquí ja ho sabeu, però m'agradaria que algú ho recordés. Al nostre curs, l'alumnat ha fet pràctiques d'administració de moodle. Abans de muntar res, vam adreçar-nos una de les persones que gestiona els moodles des de la XTEC, la S., que va col·locar aquests moodles al servidor de proves (hipòlit) i ens va explicar com ens les havíem de manegar a un altre professor del curs i a mi. Nosaltres, al nostre torn, ho vam explicar a la resta de l'equip de formació. El resultat: un alumnat encantat, engrescat i confiat en moodle i, el que és més important, en l'activitat pedagògica que estan programant amb el moodle. Conclusió: penso que la infrastructura general està funcionant bé, si més no per a l'usuari estàndard o llec que som la majoria.
  2. Ratificar que la impressió del moodle de centres, i en aquest cas és qualificada ja que correspon a coordinacions TIC de centre, és molt bona i satisfactòria en el pilotatge que se n'està fent.
  3. Crec que cal caminar junts i entendre que la qüestió és donar un bon servei generalitzat dintre de les diferents opcions i tenint en compte els mètodes de treball de la institució.
Finalment, dir que endavant. Malgrat entrebancs puntuals, em consta que tot l'equip de treball implicat en la contesa de tirar endavant un moodle de fàcil accés i que rutlli per a la comunitat educativa catalana és excel·lent i amb la participació constructiva de tots plegats ens ha de donar grans moments pedagògics. Gràcies a l'esforç de tothom!
In reply to Laia Martín

Re: curs D204

by Àngels Mustienes Montero -
Quan vam començar el D204 es va valorar que podia ser una molt bona prova de foc utilitzar Odissea per comprovar el servidor en proves.

Tots, alumnes i professorat sabíem de bon principi que aquest espai estava en proves i que ens havien donat accés amb aquest handicap. Quina millor prova de foc que tocar-ho tot!!.

El fet que els cursos de l'alumnat s'hagin penjat d'Odissea no afecta per a res al servidor, ans al contrari, ha servit per a conèixer els foradets. Cap incidència ha estat creada pel seu mal ús, i tan bon punt es trobaven, la S. i l'A, les anaven solucionant. Moltes gràcies per l'esforç afegit que us ha suposat.

Tots sortim beneficiats. La possibilitat de disposar d'un moodle per centre va estar una idea, en un principi de ciència-ficció, que es va recollir, implementar i fer pública (en proves) amb molt de treball.

I perquè ens hem posat nerviosos els professors del D204? Perquè les darreres tres setmanes les incidències ens han superat. Però a la vegada ha estat molt interessant perquè hem pogut detectar errades de connexió amb Oracle.

Endavant "las hachas"!!!!!! que tots estem en el mateix tren.