Fòrum Àgora-MOODLE

Importar calendari

Importar calendari

per Sina Pans -
Nombre de respostes: 16

He importat un calendari mitjançant URL a la web https://agora.xtec.cat/iesmont-perdut/moodle i després de fer-ho em deia que s'havien importat 0 esdeveniments i no apareixia el calendari... Ho he repetit dues vegades més per si m'estava equivocant, però no m'he pogut equivocar, perquè no té misteri la cosa... Sempre m'ha donat aquest missatge i mai m'ha mostrat el calendari importat.
Sembla que el calendari està importat, perquè cada hora es van sincronitzant i funciona, però el moodle diu:

"No teniu subscripcions a calendaris"

És un calendari fantasma. He esborrat totes les memòries cau i segueixo sense veure el calendari. Abans el veia i anava bé perquè forçava la sincronització en casos de necessitat.

He creat el calendari a nivell de lloc i des de l'usuari administrador.


En resposta a Sina Pans

Re: Importar calendari

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Sina,

podria ser que el calendari no fos públic, pots revisar-ho?

Ens podries passar l'enllaç al calendari en qüestió per fer alguna prova?

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Importar calendari

per Sina Pans -

Hola Mònica,

Ho he tornat a comprovar i és públic.

L'adreça és: https://calendar.google.com/calendar/embed?src=montperdut.cat_a2ss61s3gvmeg5st6lcfptoq24%40group.calendar.google.com&ctz=Europe%2FMadrid

Gràcies!

En resposta a Sina Pans

Re: Importar calendari

per Sina Pans -

El calendari es va actualitzant... Si modifiques el calendari Google, es van posant les actualitzacions al Moodle, però no es pot veure per gestionar-lo.

En resposta a Sina Pans

Re: Importar calendari

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Sina,

hem estat fent diverses proves a un entorn Moodle "net" i el problema també es dóna. Sembla que és un "bug" del propi Moodle.

Seguirem investigant per tal de trobar una solució.

Fins ara,

Mònica


En resposta a Sina Pans

Re: Importar calendari

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Sina,

hem trobat la forma que funcioni la importació d'un calendari. En comptes d'agafar l'URL públic, s'ha d'agafar l'adreça pública en format Ical. T'adjunto captura:

Pel que fa a editar-lo des del Moodle això no és possible, si és el que necessiteu hauríeu de fer el procés invers, exportar el calendari del Moodle i importar-lo als calendaris de Google. D'aquesta manera, el que afegiu al Moodle sortirà reflectit al calendari de Google.

Fins ara,

Mònica


En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Importar calendari

per Sina Pans -

Ho he provat, m'ha dit que tot correte, que s'ha importat x esdeveniments (no me'n recordo del nombre) però després segueix fent el mateix, diu:

No teniu subscripcions al calendari


Abans sortia la opció de poder sincronitzar i també sortia el nom del calendari. És com si el calendari estigués visible amb un altre usuari...


En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Importar calendari

per Sina Pans -

Hola de nou Mònica,

Us demanava que ara no es podia gestionar el calendari. Abans del canvi sí es podia. Entenc que és anar molt enrere que no puguem veure quins calendaris tenim ni saber l'hora a la qual s'han sincronitzat, tal com sí podíem fer abans del canvi.

Si faig el que em recomanes: exportar el Moodle i importar-lo al Google, se'm duplicarà al Google! No sé si així podré veure l'hora a la qual en el Moodle s'ha sincronitzat, però fer això per veure una simple hora de sincronització és una mica de bojos... (és l'únic que necessitem a banda de sincronitzar a mà en casos molt especials, tal com vaig comentar). Segur que hi ha una solució més senzilla. 

En resposta a Sina Pans

Re: Importar calendari

per MONICA GRAU PRIETO -

Bon dia, Sina,

ara he entès el que comentes. Si quan afegeixes un calendari tries "Site" i no "usuari" no es mostra a la llista. Aquest és un error reportat per Moodle: https://tracker.moodle.org/browse/MDL-66455

De moment no podem fer res al respecte, esperem que ho arreglin aviat.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Importar calendari

per Sina Pans -

Com podem eliminar els calendaris que ja tenim i els vàrem crear amb l'opció de site en comptes d'usuari?

Ens apareixen els esdeveniments repetits.

En resposta a Sina Pans

Re: Importar calendari

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Sina,

heu d'accedir a la gestió de subscripcions de calendari amb l'usuari que les hàgiu creat. Per fer-ho feu clic al més del calendari i després del propi calendari trobareu l'opció de gestionar les subscripcions.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Importar calendari

per Sina Pans -
No es tan fàcil. Llegiu tot el fil. És un cas complicat.

Ens podeu esborrar tot el que ha als calendaris? No ho sabem fer. 

 Gràcies!

En resposta a Sina Pans

Re: Importar calendari

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Sina,

havia llegit tot el fil perquè ja recordava que era un cas complicat. Les subscripcions les ha d'esborrar l'usuari que les ha fet, hauríeu d'entrar amb aquests usuaris i revisar les subscripcions.

He repassat el bug de Moodle que hi havia reportat i he vist que ja està resolt (https://tracker.moodle.org/browse/MDL-66455). Aquest proper dijous es durà a terme una actualització d'Àgora on s'incorporarà aquest canvi. Et recomano que revisis les subscripcions divendres a veure si amb el canvi les subscripcions es poden gestionar millor.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Importar calendari

per Sina Pans -

Hola!

Avui han sortit els mil calendaris que s'havien quedat en estat latent i els he pogut esborrar tots! Ara he importat el calendari correctament, posant tipus d'esdeveniment "usuari" en comptes de "lloc" i l'adreça pública en format iCal.

Ara tot funciona correctament! Somrient

En resposta a Sina Pans

Re: Importar calendari

per Sina Pans -

Ups! Una petita apreciació per qui segueixi en un futur el tema: si poses el tipus d'esdeveniment "usuari" en comptes de "lloc", quan surts de la teva sessió ja no veus res al calendari.

L'he tornat a esborrar i he posat tipus d'esdeveniment "lloc". Però ara ja surt el calendari i ens deixa actualitzar-lo o eliminar, no com abans.

En resposta a Sina Pans

Re: Importar calendari

per MONICA GRAU PRIETO -

Perfecte, Sina,

sembla que amb l'actualització d'ahir efectivament va quedar resolt l'error.

Gràcies per compartir amb detall la teva experiència, segur que ajuda a d'altres usuaris.

Fins ara,

Mònica