Funcionament extrany de l'autenticació

Funcionament extrany de l'autenticació

per RAMON RIERA GARRIGA -
Nombre de respostes: 6

Hola a tots,

Després de l'actualització i de reorganitzar el Moodle per nivells en comptes de per matèries tal com el teníem, me n'he adonat que no acaba de funcionar bé.

A l'autenticar-me sembla com si no ho fes però en canvi quedes autenticat.

Quan intentes sortir, no surt, quedes autenticat, tot i que aparentment surt.

He provat amb l'usuari administrador i després amb el meu usuari de professor i quan cliques sobre una categoria apareixes com a usuari administrador i al clicar sobre un curs apareix com usuari professor.


M'ha semblat que hi havia un problema amb la primera pàgina.

a Inici / Paràmetres  de la pàgina inicial / Edita paràmetres

apareix un missatge d'error

"Malauradament l'esborrany no s'ha pogut restaurar"

Rol per defecte de la pàgina inicial hi tinc Alumnat i crec que hi hauria d'haver el rol per defecte

Usuari/ària autenticat/ada a la primera plana (frontpage)

però no ho puc canviar.

He fet un petit vídeo on es pot veure el que he intentat explicar.

https://youtu.be/f7ShX3C1OBU

Després de fer el vídeo anterior, he continuat intentat veure on era el problema i m'ha aparegut el missatge que apareix en la imatge adjunta.


Agrairia ajuda.


Fitxer adjunt Selecció_282.png
En resposta a RAMON RIERA GARRIGA

Re: Funcionament extrany de l'autenticació

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Ramon,

no hem aconseguit reproduir l'error però de totes maneres hem eliminat la memòria cau del vostre Moodle. Proveu de nou a veure si l'error persisteix. Abans de fer-ho, us recomanem esborrar la memòria cau del navegador.

Ja ens confirmareu si l'error s'ha resolt o bé encara persisteix.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Funcionament extrany de l'autenticació

per RAMON RIERA GARRIGA -

Sembla que s'ha resolt.

Segurament era el tema de la memòria CAU.

Potser del navegador Firefox. Avui he tingut un error, he esborrat la memòria CAU del navegador i ha desaparegut l'error.


Moltes gràcies.


Aprofitant faig una altra consulta.

El canvi d'organització del Moodle de centre que he fet, passat de categories per matèries a categories per nivell (que em sembla més lògic), no ha agradat a tot el professorat. (la gran majoria sí).

Hi ha un professor que em demana si hi ha algun tipus d'etiqueta que permeti fer el llistat dels cursos per matèries.

Existeix això o alguna solució similar?

Moltes gràcies de nou.

Ramon Riera.

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Funcionament extrany de l'autenticació

per RAMON RIERA GARRIGA -
Em sap greu dir-vos que segueixo tenint problemes amb l'autenticació.
Us passo un altre vídeo on es veu quin és el problema

https://youtu.be/arFMqzdlzHQ

He començat esborrant la memòria CAU de Firefox.
Intento autenticar-me i em dóna error. Podria semblar que he equivocat la contrasenya a l'escriure-la però us asseguro que no. M'hi he fixat moltíssim.
Ho torno a provar i entra.
Vaig a esborrar la memòria CAU de Moodle.
Intento sortir un parell de vegades. No surt (o aparentment no surt) perquè quan vaig a Administració del lloc no funciona.
Torno a esborrar la memòria CAU de Firefox i llavors sí que sembla que ha sortit.
Torno a intentar autenticar-me ara amb el meu perfil de professor. dóna error. Aparentment és perquè escric malament la contrasenya però no és veritat. M'hi he fixat moltíssim.
Després de tornar a esborrar la memòria CAU de Firefox i fer un parell d'intents més, entro amb el perfil de professor però tot i que aparentment no havia entrat.


Moltes gràcies per l'ajuda.

També vaig tenir problemes enreiniciar un curs. No hi ha manera de treure els alumnes del curs ni reniciciar-lo.

Ramon Riera.
En resposta a RAMON RIERA GARRIGA

Re: Funcionament extrany de l'autenticació

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Ramon,

no se m'acut cap opció per a això de les categories, l'únic que et proposaria és que a la pàgina principal afegeixis la llista de cursos.  Ho pots fer des d'aquest enllaç: https://agora.xtec.cat/iescarlesrahola/moodle/admin/settings.php?section=frontpagesettings

A l'apartat Elements de la primera plana si l'usuari ha iniciat una sessió, hauries d'afegir "Mostra llista de cursos".

Pel que fa a la memòria cau sospito que l'error està al teu navegador, quina versió fas servir, està actualitzat? Pots provar amb el Chrome i si fos possible amb un altre ordinador? Jo he accedit i navegat pel Moodle sense cap error.

He revisat també la llista d'errors d'accés i segons aquest registre, la contrasenya no era correcta. Podria passar que l'error que surt a l'usuari no sigui correcte, però el que es desa a la taula de log és complicat que no sigui correcte.

Mira a veure si pots fer les proves que et comento i nosaltres per la nostra part seguirem fent proves amb el vostre Moodle.

Fins ara,

Mònica


En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Funcionament extrany de l'autenticació

per RAMON RIERA GARRIGA -

Suposo que el problema és de versió de Firefox.

L'ordinador és del centre. Està congelat i no puc fer les actualitzacions perquè no disposo del codi.

La versió és de fa dos anys, crec.

versió Firefox

Pel que fa al que dieu de la pàgina d'inici, crec que és millor que als alumnes els surti el llistat de cursos als que estan inscrits en comptes de tota la llista de cursos possible. No he entès perquè em feu aquesta recomanació. El que tenim nosaltres és el següent:

Llistat de Cursos
En resposta a RAMON RIERA GARRIGA

Re: Funcionament extrany de l'autenticació

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Ramon,

no proposàvem canviar la visualització sinó afegir-ne una més per si al professorat li era d'utilitat. El que demanes, no és possible ara mateix a Moodle.

Pel que fa al navegador sembla que el problema són les galetes, hem aconseguit reproduir l'error en un Firefox actualitzat.

Pel que veig al vídeo fas clic a netejar l'historial que també esborra galetes, però potsr no elimina tot. Hauries de fer clic a "Suprimir les galetes individualment" i eliminar totes les galetes que apareguin, siguin d'àgora o no. Un cop fet això, tanca el navegador i torna a obrir-lo.

Ja ens confirmaràs que aquesta solució t'ha funcionat.

Fins ara,

Mònica