Dubte entre grup i agrupament

Dubte entre grup i agrupament

par LLUIS SABATE SANZ,
Nombre de réponses : 6

hola,

Estic intentant crear un taller per "grups" dins d'una classe, on els alumnes s'autocoavaluent i la nota sigui digui directament en subgrups.

Però he detectat que això no funciona aixì amb el moodle.

El problema que veig jo. l'inscripció automatica es fa per grups (moodle), es a dir, si jo tingues dos classe.,exemple 4a i 4b. és molt ràpid. dones una contrasenya i els alumnes s'automatriculen a la classe que els hi toca. l'accés a nota de la classe tambè és molt ràpida, per què el filtre és per grups.

El problema és que quan vols fer subgrups dins d'una classe formada per grups, s'ha de fer manualment. Tens que generar altres grups. que és solapen amb els grups anteriors. No sè si m'explico.

La manera lògica seria que els alumes és matriculen en una classe que els hi toca (4a i 4b) i els agrupaments  siguin posterioris.

El moodle treballa al revès. Primer has de generar els grups d'una classe, però no saps quan hi haurà i desprès com s'agruparan aquests grups dins la classe (parlem de grups petit 3 o 4 persones). Però al principi de classe no pots designar els grups i donar 7 contrasenyes diferents per matricular cada grups. No pots dir tu com vas en x i y t'has d'inscriure al 4b1 i un altre com vas z i t, matriculat al 4b2, no saps quan grups 4bx tindras inicialment això dona molt problemes a l'ahora de filtrar.

El problema que veig es que els subgrups (grups moodle) es fan primer abans de saber qui serà la classe i com es volen organitzar i si una alumna canvia de grup (classe), que passa amb les  notes d'aquell grup. i les tasques, les resticcions són per grup del moodle, això implica que si vull veure les notes del 4B filtro pel grup. Haure de buscar grup per grup (grups dins d'una classe). 


Quina és la forma òptima, per tenir 4A , 4B , 4C i cada classe tenir diferent grups ?Qui ho ha pensat com volia organitzar les classes. clar l'obvi és primer saber en qui treballes i desprès fer grups.

La idea seria primer s'automatriculesen al curs i despres fer els grups convenients i flexibles.




En réponse à LLUIS SABATE SANZ

Re: Dubte entre grup i agrupament

par MONICA GRAU PRIETO,

Hola Lluís,

efectivament la forma de funcionar de Moodle és a l'inrevés del que tu comentes.

Et passo un enllaç on està explicat el tema de grups i agrupaments per si t'és d'utilitat: http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/tac/moodle2/b10_usuaris/06_agrupaments

A banda, jo el que et recomanaria és que la autoinscripció dels usuaris la facis al curs però sense cap grup i que, a posteriori, manualment assignis tu els alumnes dins dels agrupaments i grups que consideris.

Fins ara,

Mònica

En réponse à MONICA GRAU PRIETO

Re: Dubte entre grup i agrupament

par LLUIS SABATE SANZ,

hola Mònica, 

el que tu dius:"A banda, jo el que et recomanaria és que la autoinscripció dels usuaris la facis al curs però sense cap grup i que, a posteriori, manualment assignis tu els alumnes dins dels agrupaments i grups que consideris."

Hi ha un problema que quan una classe avança més ràpid que una altra ràpidament pots veta els exercicis pel grup ( és molt ràpid). triar casi 80 alumnes  pues trigues el teus temps.

Llavors a lo que preguntava. El què he de fer:

-Matricular tots els alumnes, a 4. 

-Llavors he de generar 2 grups (4a i 4b manualment pèr exemple).

-Pregunta quins grups volen fer dins la classe. Si hi han 33 alumnes i volem fer grups de 3 persones son 11 grups per cada classe. ( Hi ha una opció que es selecionar el grup?). Aixì en total tindra 11*(2 classes) + 2 (4a i 4b)= 24 grups.

- Un cop tingui aquest grups fer un agrupament dels 11 grups de la classe per a dir que són els alumnes de 4a, y fer el mateix per 4b. (cosa redundant perquè ya tinc el grup 4a i 4b).

aquest serien els passos? si un alumne es vols canvia de grup, com afecta a les seves notes ? o he de generar altres grups i fer altres agrupaments. no es veu molt molest aquesta distribuició?


Si, després de tot això, vulgues fer un taller coavaluatiu, com ho faig per a que la nota d'un treball sigui per tot els grup o sempre ha de ser individual?


Això seria correcte? he generat 2 grups dins del agrupament taller1. Les notes les posent al grup o a tots cada membre té una nota.

Per cert he posat un alumne que estigui als dos grups i no generar cap problema...

En réponse à LLUIS SABATE SANZ

Re: Dubte entre grup i agrupament

par LLUIS SABATE SANZ,

hola,

He fet la prova, en el taller 1 té agrupament tenia dos grups ( prova 1 i prova 2)

dins de prova 1 : usuari 1 , usuari 2 i usuari 3

i dins de prova 2: usuari 3 i usuari 4

Els alumnes de prova 1 s'evaluaven entre ells i en prova 2 igual. No acabo de entendre molt bé aquesta funció d'agrupaments. En cap moment detecta que hi hagi dos treballs (prova 1 i prova 2). Detecta que hi ha dos classes diferents perquè entre el prova 1 i prova 2, no han interaccionat. el prova2 no ha evaluat a 1 ni el 2 ha evaluat a 1. 

Al taller és un treball individual? és a dir tots els membres d'un grup haurien de penjar el mateix fixer individualment ?

Perquè si és aixì per a que vull un agrupament, ja tinc 4a i 4b que s'evaluent entre ells. que com a molt me serviria posar agrupament 4 ESO. Perquè els vots no fossin de diferents classes, però en cap moment diu que hi han 2 treballs. sino 5 treballs i 2 classes que es coavaluen.

En réponse à LLUIS SABATE SANZ

Re: Dubte entre grup i agrupament

par MONICA GRAU PRIETO,

Hola Lluís,

els Tallers de Moodle no permeten trameses per grups i per tant no es pot avaluar per grups i que tots els membres d'un mateix grup o agrupament tinguin la mateixa nota. Els paràmetres de grups/agrupaments serveixen perquè la coavaluació es faci entre membres del mateix grup o agrupament.

Respecte a l'organització que planteges, jo veig tot correcte excepte el segon punt "-Llavors he de generar 2 grups (4a i 4b manualment pèr exemple).", aquest no seria necessari si fas servir agrupaments. En la forma de treballar que planteges cal canviar el concepte de grup pel d'agrupament. T'adjunto una imatge que et pot ser d'utilitat:

Fins ara,

Mònica


En réponse à MONICA GRAU PRIETO

Re: Dubte entre grup i agrupament

par LLUIS SABATE SANZ,

hola,

Així ja ho faig bé, generar grups 4a i 4b (puc fer autoinscripció) , sols me cal fer un agrupament de 4 ESO,  perquè els grups 4b i 4c treballint independentment.

El que tinc que avisar es que tots els alumnes del mateix grup pugint la mateix tramesa, per poder ser coavaluats.

En quins casos es pots utilitzar, fer treballs en grup i que la nota sigui conjunta, (tasques,debats.. )? veig que en tallers no

salut,

En réponse à LLUIS SABATE SANZ

Re: Dubte entre grup i agrupament

par MONICA GRAU PRIETO,

Hola Lluís,

per fer trameses i avaluació per grups Moodle només contempla les tasques. La resta d'activitats no permeten la tramesa per grups.

Fins ara,

Mònica