Valoració de l'experiència pilot

Valoració de l'experiència pilot

per Administrador/a Espai de suport -
Nombre de respostes: 16
Hola a tothom,

Ja fa uns mesos que es porta a terme l'experiència pilot amb el servidor Àgora. Durant aquest temps uns 45 centres heu treballat amb el sistema de Moodle administrat. Molts de vosaltres ens heu fet arribar els problemes que us heu trobat amb el funcionament del Moodle. Gràcies a això la majoria d'aquests problemes s'han pogut resoldre. Creiem que ara és un bon moment per fer una valoració de la vostra experiència. Això ens ha d'ajudar a decidir si donar el pilotatge per acabat i tirar endavant amb el projecte o, en canvi, replantejar-nos aquest servei.

Així doncs, ens agradaria tenir informació de quina és la vostra experiència amb l'Àgora i poder prendre una decisió el més sensata possible.

Ens podríeu fer arribar, per mitjà d'una resposta a aquest missatge, quina és la vostra experiència amb l'Àgora?

Us estarem molt agraïts si es pot establir un debat sobre aquest tema en aquest espai.

Gràcies i fins aviat,

Albert

En resposta a Administrador/a Espai de suport

Re: Valoració de l'experiència pilot

per JORDI FONTICH VICENS -
Hola Albert,
la meva experiència és agredolça.

Per una part, la experiència al nostre centre és molt positiva, ja que ens ha funcionat força bé. Cal afegir que ha estat la primera experiència amb Moodle al centre amb tot el professorat, ja que l'hem engegat per fer-hi l'assessorament TIC. També cal tenir en compte que ens trobem al començament de l'us de Moodle amb tot el professorat del centre i per tant no hem fet un us intensiu diari amb tots els alumnes.

Per l'altra part he estat formador de Moodle a l'odissea. En aquest cas l'us ha estat molt intensiu, i ens hem trobat amb molts problemes, sobretot a mida que el curs avançava. No he reportat aquests problemes a aquest fòrum perquè desconeixia que també s'havien de plantejar aquí, encara que ningú tampoc m'havia dit que no ho fes...

Mea culpa.

Oportunitat perduda? Hem perdut una informació molt valuosa en temps real sobre els problemes que ens hem anat trobant, i t'asseguro que han estat molts i diversos. A mida que el curs ha avançat, s'ha fet quasibé impossible treballar-hi, i els problemes s'han succeït en cadena: des de la impossibilitat de fer la còpia de seguretat del curs (D204), el funcionament de la missatgeria, la base de dades que no mostra les entrades, les escales no es mostren, la restauració de cursos ha donat problemes amb els qüestionaris, la creació dels cursos pels projectes l'hem hagut d'aturar perquè la feina es fa impossible ja que les pàgines no es carreguen, etc. En fi: encara ens queden uns dos mesos de curs, i encara podem reportar alguna cosa...

Tot i això, hi ha aspectes desconcertants: problemes que s'havien resolt a l'agora dels centres, a l'odissea els seguíem tenint; funcionalitats afegides a l'agora dels centres a l'editor HTML com el DragMath (començaments de desembre) no les hem tingut a l'odissea fins a començaments de febrer... Reconec que fins fa dos dies estava segur que els gestors de l'agora dels centres i l'agora de l'odissea eren persones diferents!

Un altre aspecte desconcertant és la lentitud amb la que ens estem trobant darrerament. Lentitud exasperant. Cal dir que aquest problema ja ens l'havíem trobat fent el curs sobre el phobos (MySQL), i resulta estrany que es reprodueixi sobre un servidor que en principi va més lleuger de càrrega com agora(Oracle)... Sorprès Quina deu ser la causa? El problema que ens vem trobar fa un any sobre phobos (MySQL) es reprodueix ara sobre agora (Oracle); però sobre phobos (MySQL) no vem tenir cap altre problema dels que he citat més amunt, i que si hem tingut sobre agora (Oracle)... Un curs, dos servidors diferents, dues bases de dades diferents, el mateix problema de lentititud al servir les pàgines... Per què?

Per l'altra part, està clar pels problemes trobats (que he citat més amunt, o que han anat sortint al fòrum de l'agora) que el desenvolupament de Moodle+MySQL està més avançat que el desenvolupament de Moodle+Oracle, segurament perquè hi ha més instal·lacions Moodle+MySQL que no pas Moodle+Oracle, i els bugs es detecten i es solucionen més ràpidament! Complicitat


I no abandonarem el servei a causa d'una decisió presa amb totes les conseqüències, oi? D'altres ja ho havien patit abans, i van saber rectificar a temps, però no van abandonar.

La meva valoració és que el servei ha d'anar endavant. Es doni el pilotatge per acabat, o no, el servei és necessari. A la Xtec no ens podem permetre fer el pas enrrera que pot suposar abandonar aquest projecte.

En tot cas felicito per la feina feta a tots els responsables de l'agora, des del programador que repara codi, fins al cap de la unitat de projectes, al qual encoratjo a seguir atent a les necessitats dels centres i els alumnes que en definitiva han de ser els màxims beneficiats.

Jordi


En resposta a JORDI FONTICH VICENS

Re: Valoració de l'experiència pilot

per Lluís Lores Marco -

Hola,

Hem experimentat Àgora amb 11 cursos i 76 usuaris i ha estat molt positiva. La plataforma és estable i la velocitat bona.

Treure del centre la instal·lació i actualització de Moodle és molt important. Només per aquest tema ja val la pena continuar amb el projecte, crec que és indiscutible la utilització de Moodle.

Aprofito aquest espai per comentar si pot ser positiu el permetre als administradors dels centre pujar blocs per personalitzar l’espai. Per exemple hi ha alguns professors que m’han demanat tenir el QuickMail.

M’apunto a la pregunta d’en Ramon Bergadà. “ ...quan aquest servei es generalitzi es podrà mantenir una velocitat d’accés semblant a l'actual?”

Salutacions.

Lluís Lores Marco

IES-SEP “Caparrella”

En resposta a Administrador/a Espai de suport

Re: Valoració de l'experiència pilot

per Ramon M Bergadà Marimon -
Hola a tothom,

A l'IES Terres de Ponent de Mollerussa la nostra experiència amb l'Àgora ha estat molt positiva. Actualment tots els cursos amb suport Moodle destinats als nostres alumnes els hem passat o els estem passant a l'Àgora.
Sí que al principi hi va haver problemes amb els quals ja hi contàvem al tractar-se d'una experiència pilot, però aquests problemes s'han anat resolent amb molta eficàcia i ara podem treballar sense entrebancs.
Pensem que val la pena tirar endavant amb l'Àgora, només ens queda un dubte: quan aquest servei es generalitzi es podrà mantenir una velocitat d'accés semblant a l'actual?

Ramon Bergadà
En resposta a Ramon M Bergadà Marimon

Re: Valoració de l'experiència pilot

per Administrador/a Espai de suport -
Hola Ramon,

La idea és que sí. S'ha fet un estudi per veure com haurà de ser l'entrada de centres. També s'estan portant a terme proves d'estrès sobre el servidor amb l'objectiu de detectar els punts dèbils i poder-los reforçar. A més, la base de dades sobre la qual funciona Àgora, que segons els creadors de Moodle és el coll d'ampolla de les aplicacions Moodle, és escalabre.

Com passa amb totes les coses, però, pot haver-hi problemes que caldrà resoldre. Esperem que siguin mínims i no ens donin massa mals de cap!

Cordialment,

Albert


En resposta a Administrador/a Espai de suport

Valoració excel·lent i salvadora!

per Toni Hernandez Granados -
Hola, soc el coordinador d'informàtica del SES de SALT des del setempre de l'any passat i he de dir que l'àgora m'ha salvat la salut.
Bé, al SES vaig heredar un moodle 1.5.4 posat a l'ordinador del servidor del centre, aquest ordinador va petar i no ha funcionat bé mai!
Vam començar a treballar amb l'àgora i ha anat molt bé.

L'avantatge fonamental pel que penso que el projecte ha de continuar:
Gestió i actualitzacions fetes per vosaltres o sigui l'adminstració del lloc i les actualitzacions que instal·leu vosaltres.



En qualsevol cas tinc dubtes que aprofito per enviar-les:

1. Tinc la carpeta moodledata del moodle propi del centre 2.5 Gb. podria enviar-la a través de FTP?.Si fos que sí. A on?. Quina és la clau pel meu centre?. I com ho podria fer sense eliminar els cursos que ja funcionen a l'àgora?
2. Em podries fer cinc cèntims de com funciona el cron?
3. Vull una còpia dels usuaris del mysql en format excel i no se ni on apunta la base de dades, ni el nom d'usuari, ni la contrasenya. D'altra banda, aquestes llistes voldria que es decodifiqués la contrasenya dels alumnes ja que no tinc còpia.

Gràcies us felicito i us demano que continueu amb la feina que crec que és la més profitosa que ha impulsat el departament!

Toni Hernandez aherna23@xtec.cat





En resposta a Toni Hernandez Granados

Re: Valoració excel·lent i salvadora!

per Administrador/a Espai de suport -
Hola Toni,

Intentaré respondre a les teves preguntes:

1. Aquesta carpeta no la pots pujar per FTP. A àgora només es poden pujar fitxers des del propi Moodle. L'única manera que tens per transferir els cursos és per mitjà de les accions de Backup i Restore.

2. El cron s'executa cada hora. Quan el cron s'executa es porten a terme un conjunt d'accions que Moodle té programades: enviament de missatges als usuaris, generació de còpies de seguretat...

3. L'accés a la base de dades no és possible. Suposant que ho fos les dades de contrasenya dels usuaris estan encriptades en un format que no es pot convertir a text pla. Per tant no et seria possible aconseguir-les. La única possibilitat en cas de que un usuari/ària perdi la contrasenya passa per donar-li una contrasenya nova.

Aquesta forma de funcionament es necessària per poder donar un servei de qualitat.

Cordialment,

Albert

En resposta a Administrador/a Espai de suport

Re: Valoració de l'experiència pilot

per Dolça Vert -

hola,

sóc la Dolça, coordinadora d'informàtica de l'escola Puig d'Arques.

Tot i que des del centre veiem el Moodle com una molt bona eina, encara no l'hem pogut utilitzar amb els nostres alumnes.

La feina que hem fet ha estat:

- entrar el recull de les programacions de les activitats d'informàtica en un glossari: els mestres poden saber tot el que s'ha fet des de que vam començar el projecte IATIC, estirar la programació de l'activitat que els interessa i fer-ne les modificacions que vulguin.

- hem entrat tots els mestres.

- hem començat a entrar els alumnes però ens trobem que els procés d'obtenció d'adreces de l'EDU és excessivament llarg i hi ha alumnes que no ens les fan arribar (més per deixadesa que per altra raó). Penso que s'hauria de buscar un altre sistema més eficaç per part del departament.

- hem començat a crear cursos i ara estem en la fase d'explicar el funcionament del moodle als mestres.

Pensem que aquests curs ho podrem provar amb algun grup i començar-hi a treballar més seriosament el curs que ve.

Les dificultats que ens hem trobat han estat més per problema de formació nostra més que per mal funcionament de l'Àgora. I, tot i que aquest no és el lloc, ens falta temps. El món de la informàtica va a un ritme molt accelerat i a l'escola hi ha molta feina, i costa trobar temps per a fer arribar les diferents informacions als mestres.

Des d'aquí vull donar les gràcies perquè davant dels  problemes que se'ns han plantejat, hem obtingut una ràpida i bona resposta. Per tant, estaria bé poder continuar disposar d'aquest espai.

En resposta a Administrador/a Espai de suport

Re: Valoració de l'experiència pilot

per GERMAN ARBIOL OLIVER -

Hola a tothom,

a l'IES Samuel Gili i Gaya de Lleida després de provar al llarg d'aquests mesos el Moodle a l'Agora, valoro molt positivament aquest servei.

El fet de disposar d'un administrador que, a part d'actualitzar les versions i d'afegir nous mòduls, millora el codi amb les aportacions de tothom, així com la fiabilitat que ha mantingut el servei en tot aquest temps, em porta a proposar que se segueixi oferint el Moodle per Àgora amb foros oberts pels suggeriments i intercanvi d'idees, tot assegurant els recursos per mantenir el bon funcionament.

Gràcies.

En resposta a Administrador/a Espai de suport

Re: Valoració de l'experiència pilot

per Administrador/a Espai de suport -
Hola a tothom,

Us enganxo un missatge de valoració que m'ha arribat a la bústia personal.


Hola, em dic IT, i la meva experiència ha sigut molt positiva.
En primer lloc desconeixia tot aquest món i vaig decidir apunta-mr a un curs per orientar-me i endinsar-me una mica, la veritat és que ho he trobat tant interessant que he acabat visitant molts moodles i introduint-me en ells, però el de l'escola... trobo que hauria de ser més repartit, qi que falta formació, o algun tipus d'informació per als mestres, de fet, molts quan els hi parlo no saben ni que és.
Bé, espero que això continui endavant!
salutacions,
ITG
CEIP Mare de Déu de Montserrat


Més que res prefereixo que tota aquesta informació sigui pública i estigui en un mateix espai.

A reveure,

Albert
En resposta a Administrador/a Espai de suport

Re: Valoració de l'experiència pilot

per Àngel Villalba -
Crec que l'experiència ha estat en general molt positiva. Caldria però que:

1) mantinguem aquest fòrum (o altre mecanisme de contacte), per intercanviar idees i experiències, plantejar problemes i trobar solucions...

2) assegurar un equip que vetlli pel desenvolupament, actualització, etc del servei

3) Caldrà estar molt atents quan el servei es generalitzi, de vegades s'han produït problemes de connexió i d'altres aquesta ha estat força lenta i això em fa patir cara el futur.

Per últim vull agrair-vos a tots, i sobre tot a l'Albert i la Sara, el vostre esforç i complicitat.

Fins aviat!

Àngel

En resposta a Administrador/a Espai de suport

Re: Valoració de l'experiència pilot

per Rafa Barrachina -
Hola a tothom,

a l'estiu se'ns va proposar a uns quants centres prova en fase pilot el servidor agora. En el meu centre no em consta que hi hagi cap problema, encara que la seva utilització no ha esta molt massiva. Com jo aquest any no he treballat en el centre no he pogut dinamitzar-lo ni he vist els problemes, si és que hi ha hagut.

Per un altre costat com a formador i administrador d'odissea si que puc donar una millor opinió. Primer de tot he de dir que el projecte agora és un projecte ambiciós i gran, i jo vaig dipositar tota la meva confiança en ell. Crec que és un projecte que beneficia a tota la comunitat educativa. Dintre del curset D204 hem exprimit al màxim el servidor. És a dir, el nombre de peticions era considerable i tots els formadors i alumnes del curs hem tocat totes les possibilitats de Moodle i hem provat el seu funcionament fins a l'últim raconet. Això ha fet veure alguns problemes, fins a cert punt normals, i que segur que es poden corregir. Jo crec que aquest curs ha esta la millor manera de provar el funcionament de l'entorn.

Jo crec que el projecte agora s'ha de tirar endavant, ja que és necessari per a la comunitat educativa. Evidentment, s'ha de fer amb garanties de funcionament. L'arquitectura que ha d'haver darrera d'un projecte així ha d'estar a l'alçada, i em refereixo al seu pressupost, que és el que en definitiva fa que un projecte funcioni. Jo no se si hi ha una base de dades millor o pitjor per a treballar amb agora, però més important que això trobo que és creure en el projecte i destinar tots els recursos que siguin necessaris.

En resum, recolzo totalment el projecte i penso que ha de continuar endavant i obrir-se a tots els centres. Evidentment això només serà possible si és destinen tots els recursos necessaris per a fer-lo funcionar en condicions.

Una última frase per a donar ànims a totes aquelles persones que han fet possible això i que han treballat per a la seva millorar i també molta paciència a tots aquells que com jo hem patit els errors que en algun moment ha donat aquest servei, que com ja sabíem estava en fase beta.

Salutacions a tothom.
Rafa




En resposta a Administrador/a Espai de suport

Re: Valoració de l'experiència pilot

per Àngels Mustienes Montero -
La meva valoració és molt positiva. Això d'omplir un formulari, enviar-lo per fax i que t'enviïn un moodle de darrera generació a casa ha estat el somni de tots aquells que portem uns anyets potinejant aquest entorn.

Com tot projecte que comença, però, necessita mà d'obra i una bona comunitat que ajudi. Ho tenim tot? Si és així, tenim un bon futur per endavant.

Val a dir que ja va essent hora que aquest servei es pugui obrir a la resta de centres que ho sol.licitin.


En resposta a Administrador/a Espai de suport

Re: Valoració de l'experiència pilot

per YOLANDA CABRE SANS -

Hola,

sóc professora del CFA Josepa Massanés i Dalmau i aquets any també hem engegat un projecte amb el Moodle. Com he llegit al fòrum, l'experiència és agredolça:

- d'una banda el Moodle reporta moltes satisfaccions i, en part, facilita la feina

- de l'altra quan et trobes amb un problema sense solució et comences a donar cops de cap contra la paret. A nosaltres ens va passar que, d'un dia per l'altre (bé, tampoc és que hi entrem cada dia) a cap dels usuaris els funcionava la contrasenya... i no hi havia manera d'assignar-los-en una de nova. Després de les consultes pertinents (desconeixia aquest fòrum) la resposta va ser: " a nosaltres també ens ha passat" ... la solució (me la vaig haver d'inventar jo mateixa) va ser esborrar els usuaris i tornar-los a donar d'alta... per sort, només éren els profes... ara només reso per a que quan obrim l'experiència moodle als alumnes (que vaig donar d'alta fa un temps) puguin entrar-hi sense problemes...

Doncs això, que el fet que hi hagi un suport tècnic especialitzat és fantàstic quan aquest suport tècnic funciona... i com més accessible sigui, millor: és a dir, fòrum, mail, telèfon... Jo crec que per engegar projectes Moodles a les escoles d'una manera eficient (sense que al primer entrebanc ho hagin de deixar córrer) això és imprescindible.

Yolanda

En resposta a Administrador/a Espai de suport

Re: Valoració de l'experiència pilot

per Ismael Marcén -
Hola a tothom
Com a coordinador d'informàtica de l'IES Vallvera, i com a professor usuari del Moodle Xtec, considero que l'experiència ha estat molt positiva per tres raons:
- Estem gaudint d'una estructura ja muntada, sobre la que el professorat no ha de gastar energies d'administració. En el nostre centre, 40 professors (65%) tenen un o més cursos. Tots els alumnes estan donats d'alta.
- Sempre hi ha hagut "algú" a l'altre costat que ha fet possible resoldre els problemes que han anat sortint.
- Tenim un "lloc" on es poden intercanviar idees, plantejar problemes i trobar solucions, tot un luxe!.
Gràcies a tothom que ho fa possible i
Endavant!
En resposta a Administrador/a Espai de suport

Re: Valoració de l'experiència pilot

per Immaculada Vilatersana Lluch -
Hola,
Com a coordinadora d'Informàtica del CFA Els Tarongers valorem l'experiència pilot molt positiva, tot i que per diverses circumstàncies no hem tingut el Moodle a ple rendiment.
Ara bé cal assegurar que un us massiu i extensiu del servei no plantegi seriosos problemes que no es puguin resoldre per manca de recursos (humans i d'altres). Un projecte d'aquestes característiques de ben segur que requereix d'un mínim equip de gent que pugui donar resposta a les múltiples consultes que sorgiran i resoldre els problemes tècnics que vagin sorgin.
Esperem que el servei pugui obrir-se el mes aviat possible a tots els centres que ho desitgin.

Salut!


En resposta a Administrador/a Espai de suport

Re: Valoració de l'experiència pilot

per Administrador/a Espai de suport -
Hola a tothom,

Gràcies per les vostres respostes.

Treballem amb el sistema que ens ha de permetre l'obertura del sistema Àgora a més centres. Està molt avançat, però la cosa és més complicada del que en principi semblava degut a les necessitats de servidor i d'espai. De tota manera tenim esperances de poder-ho tenir llest aviat.

Cordialment,

Albert Pérez Monfort