Més problemes amb Moodle

Més problemes amb Moodle

per JOSEP BORRAS MORA -
Nombre de respostes: 11

Bona tarda,

ja van 3 professores a l'escola que de cop no poden entrar al Moodle perquè els diu que la contrasenya no és vàlida.

En un dels casos fins i tot li ha canviat el nom d'usuari, com mostra la captura de pantalla adjunta. Ara ja li he canviat perquè pugui tornar a entrar, però em preocupa perquè ara mateix m'acaba d'avisar una altra professora que tampoc hi pot entrar. L'usuari és aquest.

Gràcies,

Josep

En resposta a JOSEP BORRAS MORA

Re: Més problemes amb Moodle

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bona tarda Josep,

Quant a les autenticacions mitjançant el correu de Google heu de tornar a configurar el servei perquè a causa de la darrera actualització de Moodle i Google ha canviat.

Trobareu tota la informació detallada i actualitzada en aquesta Pregunta Freqüent.

Si teniu qualsevol dubte seguint el procés, ens ho comenteu.

Salutacions,

Isabel

En resposta a Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Més problemes amb Moodle

per JOSEP BORRAS MORA -

Bon dia,

Gràcies per la resposta.

El cas és que en principi ja vaig fer la modificació perquè funcionés l'accés amb Google, que dimarts no funcionava. Podeu mirar-me si ho vaig fer bé?

De fet l'accés amb Google funciona la primera vegada, però alguns usuaris, un cop han entrat amb Google, quan hi tornen es troben que els han esborrat dels cursos als que estaven. Això passa amb professorat i crec que també amb alumnat.

L'altre problema és que a més d'un usuari, no sabria dir ara mateix si passa molt sovint o no, però sí que s'ha repetit, és que no els reconeix la contrasenya que tenien abans.

Gràcies,

Josep

En resposta a JOSEP BORRAS MORA

Re: Més problemes amb Moodle

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bon dia Josep,

Sembla que no està ben configurat. A l'apartat de OAuth2 services hi falten les dades del Client ID i el Client secret.

A part d'això, a l'apartat de Connectors hauràs d'inhabilitar Oauth2 i habilitar OAuth2 (amb A majúscula), perquè aparegui el botó d'autenticació de Google.

Et recomanem que donis un cop d'ull a la Pregunta freqüent, perquè a part de la configuració dins Moodle també ha variat dins Google.

Salutacions,

Isabel

En resposta a Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Més problemes amb Moodle

per JOSEP BORRAS MORA -

Bona tarda,

el problema és que el botó d'accés amb Google apareix i funciona correctament, jo mateix hi he entrat més d'una vegada. Avui no tinc temps de tornar-ho a configurar i voldria que no aparegués, però no sé com fer que només s'amagui sense esborrar-ho tot, em fa por que hi hagi molta gent que hi entri d'aquesta manera i no pugui accedir.

No sé si només ens passa al nostre centre, però ens estem trobant amb molts problemes. Molts casos que han canviat la contrasenya, és a dir, que amb la que tenien no poden accedir, altres que els han esborrat dels cursos on estaven inscrits, i els més greus, els comptes que han desaparegut completament.

Hi ha alguna cosa que estiguem fent malament nosaltres des del centre, o bé és tot degut a l'actualització?

Començo a estar desesperat, no faig més que respondre correus d'usuaris que no poden accedir i intentar solucionar els problemes.

Gràcies per l'ajuda.

Josep

En resposta a JOSEP BORRAS MORA

Re: Més problemes amb Moodle

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bona tarda Josep,

Per ocultar el botó de l'autenticació amb Google has d'accedir a Administració del lloc - Connectors - Autenticació - Gestió de l'autenticació, i clicar sobre l'ullet al costat d'OAuth2.

Quant a les contrasenyes, si els ha canviat, és cosa de Google. El sistema d'autenticació només valida que l'usuari existeixi a Google amb la informació d'aquest, les dades no s'allotgen a Moodle. 

Però no hi hauria d'haver cap desaparició, ja que el registre de l'usuari és independent de la seva validació. Es crea en el moment del primer accés (de fet se li podria canviar el mode d'autenticació i el registre i matriculacions de l'usuari no s'haurien de veure afectats).

Salutacions,

Isabel


En resposta a Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Més problemes amb Moodle

per JOSEP BORRAS MORA -

Bon dia,

  • He tornat a configurar el servei d'autenticacions mitjançant el correu Google, tal com em vau recomanar, seguint tots els passos de la pregunta freqüent relacionada. Tot i així, no m'apareix el botó "Entra amb Google". Aquest és el nostre Moodle.
  • D'altra banda, a la pàgina "Gestió de l'autenticació", hi ha 994 usuaris que s'han autenticat mitjançant Oauth2, que ara està inhabilitat. Aquests usuaris podran accedir al Moodle amb el seu correu Google, o caldrà que fem alguna cosa?

  • Més incidències. Continuo rebent missatges d'usuaris que els ha desaparegut el compte. He comprovat arran d'alguns correus, que en aquests casos el missatge d'error que els apareix és 

Quan busco el compte sempre em trobo que no existeix. Hem fet alguna cosa malament, o què ens està passant?

Gràcies.

Josep


En resposta a JOSEP BORRAS MORA

Re: Més problemes amb Moodle

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bon dia Josep,

Hem vist que apareix un missatge d'error en intentar accedir, que ens diu que les dades que has posat a la consola de Google no són correctes. 

Et recomanem que repasseu les dades que hi heu posat i sobretot reviseu l'apartat F (per crear les credencials amb les vostres dades):

F. Per crear les credencials heu de seleccionar el Tipus d'aplicació Web i posar:

      • Orígens de JavaScript autoritzats https://agora-eoi.xtec.cat
      • URIs de redirecció autoritzats https://agora-eoi.xtec.cat/eoibdrassanes/moodle/admin/oauth2callback.php
Recordeu que si canvieu les dades de Client ID i Client Secret, haureu d'actualitzar les dades al servei OAuth2 del Moodle.

Per altra banda us recomanem que desmarqueu l'opció Require email verification, perquè el registre sigui immediat.

Quant al connector antic Oauth2, no hi hauria d'haver cap problema en inhabilitar-lo, ja que només controla com s'autentiquen, no el registre de l'usuari.

Quant als usuaris desapareguts, ens podeu fer arribar algun dels noms (mitjançant la bústia de correu agora@xtec.cat) i ho comprovarem.

Salutacions,

Isabel

En resposta a Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Més problemes amb Moodle

per JOSEP BORRAS MORA -

Moltes gràcies 

M'ha costat, però finalment ho he aconseguit. Pel que fa al restabliment de comptes, estem en contacte a través del correu.

Ara, per continuar sent pesat, tinc un altre problema (menor?). Crec que tots els enllaços que hi havia als cursos Moodle que eren http:// no funcionen, és així? Ens passa amb les imatges, o amb algunes, que s'han de tornar a enllaçar, a dins del Moodle mateix. 

I ara mateix m'ha comentat una professora que tenia uns vídeos de YouTube incrustats i des de l'actualització no es veuen. Després d'investigar una mica, he trobat que no es veuen perquè enllacen a http:// i si ho canvio a https:// aleshores ja es veuen. Hi ha alguna manera de poder actualitzar això sense haver d'anar a cada vídeo incrustat i modificar el codi un per un?

Gràcies un altre cop.

En resposta a JOSEP BORRAS MORA

Re: Més problemes amb Moodle

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bona tarda Josep,

Des de l'activació del protocol de seguretat HTTPS, Àgora-Moodle no carrega contingut no segur (http). 

Per aquesta raó, hi han enllaços que s'han d'actualitzar. Si aquests enllaços són externs, els haureu d'actualitzar vosaltres, ja que pot ser que hi hagi contingut que directament no es pugui veureu (si un web no carrega https, l'enllaç deixarà de funcionar definitivament).

Tingueu en compte que segons el contingut ja no el podreu incrustar, però sí que podeu fer que s'obri en una finestra nova. Per tant, no cal que canvieu el contingut sinó la manera de visualitzar-lo.

Quant als comptes, seguim en contacte per correu.

Salutacions,

Isabel