entrades a una activitat "Base de dades"

entrades a una activitat "Base de dades"

per Anna Cruells -
Nombre de respostes: 9

Ja he fet tot el procès de creació de la base de dades i no puc veure cap de les entrades que he fet manualment, tot i que si les exporto, les rebo correctament i veig que hi són. També he intentat carregar registres des d'un fitxer extern csv (delimitat amb comes) i sempre em dóna l'error: "The following fields in your file are not known in this database: 'Registre'. (Registre és el nom del primer camp) Fins i tot he intentat carregar el mateix fitxer que abans he exportat i tampoc ho fa. Ho podeu veure a: http://agora.xtec.cat/eoisabadell/moodle/ en el menú principal de l'esquerra.

Ja direu que passa o que faig malament.

Anna Cruells

En resposta a Anna Cruells

Re: entrades a una activitat "Base de dades"

per Pau Ferrer Ocaña -
Hola Anna,

Hi ha un error en la ordenació de les taules que ja tenim arreglat i preparat per la propera actualització. Mentrestant el que has de fer és mirar d'ordenar-lo per "Time added" en el desplegable "Ordena per". D'aquesta manera tindràs el teu problema solucionat. ;)

A part d'això he vist que tenies un problema a una de les plantilles, ja te l'he reparat.

Salut!

Pau
En resposta a Pau Ferrer Ocaña

Re: entrades a una activitat "Base de dades"

per Anna Cruells -
Molt bé, Pau!
Ja veig la llista si ordeno amb "time added", però tinc un altre problema: no hi ha manera de fer entrades massives a partir d'un fitxer. He provat diversos separadors, camps entre cometes, sense,... no sé co fer-ho. Adjunto el fitxer de prova.
Gràcies,
Anna Cruells

En resposta a Anna Cruells

Re: entrades a una activitat "Base de dades"

per Pau Ferrer Ocaña -
Hola de nou Anna!

Quins problemes! Bé he comprovat per què no sap que vol dir "Registre" i és perquè s'han de fer servir els noms dels camps de la base de dades i no les descripcions. Els noms els pots veure a la pestanya camps de la base de dades.
Per posar-t'ho fàcil he modificat la teva base de dades. El primer camp es deia de nom "reg" i de descripció "Registre" i per això no entenia el que era Registre. Ara ho he modificat perquè les descripcions i els noms coincideixin i no tinguis cap problema, per tant ara pots fer servir Registre.

Tot i així podries tenir problemes amb els csv, però ja es cosa de codificació dels fitxers. Assegura't que ho guardes en format UTF-8 i en csv sense cometes que és el format que llegeix per defecte. A mi m'ha ajudat fer una exportació de la base de dades actual i modificar aquest fitxer per aconseguir-ho!

Espero que et funcioni!

Salut!

Pau
En resposta a Anna Cruells

Re: entrades a una activitat "Base de dades"

per Pau Ferrer Ocaña -
Hola Anna,

Els problemes d'ordenació de base de dades ja estan resolts!

Salutacions

Pau
En resposta a Pau Ferrer Ocaña

Re: entrades a una activitat "Base de dades"

per Anna Cruells -

Gràcies, ho vaig intuir al llegir les darreres novetats incorporades.

L'altre problema que tenia era la incorporació massiva amb fitxers csv. Funciona la importació si modifico el fitxer prèviament exportat, però no hi ha manera de fer-ho guardant el fitxer de nou en format csv i joc de caracters UTF-8... El mateix que faig per importar usuaris no va bé en la importació a la BD. Però, a tranques i a barranques me n'he sortit somriure.

Salutacions,

Anna Cruells

En resposta a Anna Cruells

Re: entrades a una activitat "Base de dades"

per Pau Ferrer Ocaña -
Hola Anna,

Estem revisant aquest problema del qual vam prendre nota en el seu moment...
Ens podries indicar quin tipus de canvis fas en els fitxers per que el Moodle te'ls reconegui?

Moltes gràcies!

Pau
En resposta a Pau Ferrer Ocaña

Re: entrades a una activitat "Base de dades"

per Anna Cruells -

Hola Pau,

He provat mil maneres de generar els fitxers csv i no me'n sortia. La única que m'ha funcionat és:

-Entrar un registre manualment a la base de dades
-Fer una exportació
-Des del fitxer que tinc creat (camps separats per comes, sense cap caracter especial, ni accents, ni res de res i guardat amb UTF-8), copio totes les dades i les enganxo al fitxer que havia exportat.

El jo voldria és poder utilitzar un fitxer com els que utilitzo per a l'entrada massiva d'alumnes, on permet posar accents i caracters especials i com a separadors de camps accepta punt i coma (;).

Ja em direu si es pot fer algun canvi.

Gràcies,

Anna

En resposta a Anna Cruells

Re: entrades a una activitat "Base de dades"

per Pau Ferrer Ocaña -
Hola Anna!

A veure si ho he entès: perquè el moodle entengui el fitxer (CSV) no pot tenir caràcters especials?

A banda d'això, vols fer que el fitxer pugui estar separat per ; No? Quan carregues dades, et deixa escollir el delimitar de camp (coma, punt i coma...) i si vols posar el tancament de camp (per exemple "camp" entre cometes). Vols dir que no funciona?

A veure si solucionem el món! Gran somriure

Salut i moltes gràcies!

Pau