Correu de confirmació OAuht2

Correu de confirmació OAuht2

par SALVADOR CARDONA PERIS,
Nombre de réponses : 31

Bon dia,

La setmana passada vam reconfigurar el OAuth2 per poder continuar tenint accés d'usuaris de Google.

Hi ha la incomoditat que en el primer nou accés els usuaris reben un correu-e de confirmació. Cap problema. Tothom ha anat contestant i així rehabilten l'accés.

Però hi ha algun alumne que no rep el correu-e de confirmació. Primera sospita: correu brossa. Negatiu. No hi ha cap missatge ni a la safata d'entrada, ni a correu brossa, ni a "tot el correu". I llavors no poden accedir al Moodle.

Un cas: mvalldeperasj@iesperefontdevila.cat

Podeu veure què passa?

Gràcies.


En réponse à SALVADOR CARDONA PERIS

Re: Correu de confirmació OAuht2

par Pere Camprubi Rosi?ol,

Tinc exactament el mateix problema, hi ha una colla d'alumnes que no reben el correu de confirmació i no poden entrar de cap manera.

He mirat correu brossa, paperera...

Alguns exemples:

No ha rebut cap correu de confirmació.

jalsinac@iesguillembergueda.cat


Va rebre el correu, va expirar i ara no el torna a enviar.

jcabrera@iesguillembergueda.cat


Gràcies per endavant.

En réponse à SALVADOR CARDONA PERIS

Re: Correu de confirmació OAuht2

par C. Sabaté,

A nosaltres tampoc ens arriben tots els correus de confirmació, hi ha qui els ha rebut i qui no.

No hem trobat tampoc cap patró (tipus domini dels correus utilitzat: ipm.cat, gmail.com, xtec.cat...) que pugui explicar el problema.

En réponse à SALVADOR CARDONA PERIS

Re: Correu de confirmació OAuht2

par Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora),

Bona tarda,

Si no voleu que s'enviïn aquests correus de confirmació heu d'accedir al Servei OAuth2 que heu creat, editar-lo i desseleccionar el requeriment de verificació del correu.


Per altra banda, si voleu conservar aquest requeriment, podeu Confirmar manualment els comptes dels usuaris que ho necessitin. Aneu a Administració del lloc - Usuaris - Comptes - Explora la llista d'usuaris, i veureu que a la dreta del nom de l'usuari en qüestió apareix la paraula Confirma. Cliqueu i a partir de llavors l'usuari ja podrà entrar amb el seu compte de Google.


Salutacions,

Isabel

En réponse à Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Correu de confirmació OAuht2

par SALVADOR CARDONA PERIS,

Hem desactivat l'opció "Require email verification".

Ara els alumnes que encara no havien fet cap intent ja poden accedir.

Però els que ja havien fet un intent i no havien rebut correu encara els apareix el missatge "pendent de confirmació".

A l'opció que proposes a "Explora la llista d'usuaris" no ens apareix "Confirma". Ni havent activat el requeriment ni havent-lo desactivat.

Sí que trobem "Confirma" a l'opció "Accions amb usuaris en bloc": l'apliquem i tampoc permet l'accés.

Un usuari de mostra: mvalldeperasj@iesperefontdevila.cat

[imatge eliminada]

(Editat per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) - Missatge original enviat el dijous, 18 octubre 2018, 20:10)

(Editat per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) - Missatge original enviat el divendres, 19 octubre 2018, 09:00)

En réponse à SALVADOR CARDONA PERIS

Re: Correu de confirmació OAuht2

par Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora),

Bon dia Salvador,

Quan aquest usuari (Marc V.) intenta accedir des del botó de Google quin missatge li surt? Ens podeu enviar una captura de pantalla, si us plau?

Salutacions,

Isabel

En réponse à Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Correu de confirmació OAuht2

par SALVADOR CARDONA PERIS,

Hola,

Botó Google --> mvalldeperasj@iesperefontdevila.cat   ************

i llavors:


En réponse à SALVADOR CARDONA PERIS

Re: Correu de confirmació OAuht2

par Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora),

Bon dia Salvador,

Podeu tornar a provar d'autenticar l'usuari Marc V.?

A més proveu de tancar totes les sessions que teniu obertes abans de fer login.

Salutacions,

Isabel

En réponse à Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Correu de confirmació OAuht2

par SALVADOR CARDONA PERIS,

Continua surtint el mateix missatge "This account is pending email confirmation".

No hi havia cap sessió oberta en aquell ordinador. El mvalldeperasj tampoc havia iniciat sessió en cap ordinador de cap altra aula.


En réponse à SALVADOR CARDONA PERIS

Re: Correu de confirmació OAuht2

par SALVADOR CARDONA PERIS,

Bon dia,

Desactivo l'opció "Require email validation" (és com m'agradaria deixar-ho finalment).

Igualment ... "This account is pending email confirmation".

En réponse à SALVADOR CARDONA PERIS

Re: Correu de confirmació OAuht2

par Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora),

Bon dia Salvador,

Proveu d'editar el perfil d'aquest usuari concret, i poseu que sigui manual i li doneu una contrasenya.

Comproveu que pugui accedir i que es visualitzin les tasques i qualificacions que té.

Després podeu fer la prova de tornar a canviar-li el mètode d'autenticació a OAuth 2.

Salutacions,

Isabel

En réponse à Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Correu de confirmació OAuht2

par JOSE DALMAU RODRIGUEZ,
Bon dia Isabel, jo he provat això que comentes i no em funciona. 

He creat el compte manual, pot entrar sense problemes, però després intentes tornar a OAuth2 i res, segueix demanant que validis el correu (tot i tenir-ho desactivat).


Hi ha alguna solució més?


Gràcies

En réponse à JOSE DALMAU RODRIGUEZ

Re: Correu de confirmació OAuht2

par Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora),

Bon dia,

Així doncs, l'haureu de deixar en mètode d'autenticació manual.

L'única solució seria eliminar l'usuari i començar de nou, però això comportaria l'eliminació de tota l'activitat, qualificacions, etc. que l'usuari ha fet fins ara dins del Moodle.

Reviseu de nou el correu, a la carpeta de brossa, a la cerca general, etc. 

Salutacions,

Isabel

En réponse à Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Correu de confirmació OAuht2

par SALVADOR CARDONA PERIS,

Bona nit,

Efectivament, com diu el jdalmau, l'suari pot entrar correctament si l'activem com a manual i li assignem una contrasenya però torna a encallar-se quan li retornem l'accés OAuth2.

triste

En réponse à SALVADOR CARDONA PERIS

Re: Correu de confirmació OAuht2

par TERESA CRISTOBAL ARMENGOL,

Nosaltres teniem el mateix problema, vam desactivar l'opció  de demanar l'email.

Però queden alguns alumnes que van accedir abans i que ara no poden entrar.

Opció ràpida és eliminar l'usuari, per sort, encara no han entregat massa feina...i per tant no perden cap dada ..

Si l'elimineu i intenten tornar a entra entren amb normalitat.

Això si ho perden tot, heu de valorar...

En réponse à TERESA CRISTOBAL ARMENGOL

Eliminar accès com a visitant

par TERESA CRISTOBAL ARMENGOL,

Hola, per altra banda,

ara surt a la pantalla d'accés que s'hi pot accedir com a visitant, això provoca que l'accés amb google quedi desplaçat a sota, i en el nostre cas l'alumnat sovint no el troba.

Com podem eliminar aquest accés com a visitant?

No trobo l'opció.

O es pot posar el botó de google per sobre de l'opció de ser un visitant??

Gràcies

En réponse à TERESA CRISTOBAL ARMENGOL

Re: Eliminar accès com a visitant

par Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora),

Bon dia Teresa,

Podeu ocultar el botó d'accés a visitants des d'Administració del lloc - Connectors - Autenticació - Gestió de l'autenticació

Trobareu l'opció a Paràmetres comuns:


Salutacions,

Isabel

En réponse à Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Correu de confirmació OAuht2

par SALVADOR CARDONA PERIS,

Bona tarda,


Els companys del INS Guillem de Berguedà també tenien el mateix problema (ref. Pere Camprubí).

Ara han tornat a activar l'antic Oauth2 de manera que tenen activats simultàniament Oauth2 i OAuth2 i a la pantalla de login els apareix un botó vermell i un de blanc. Doncs bé, el botó vermell Oauth2 deixa accedir als usuaris que no poden amb el blanc.

¿?

En réponse à SALVADOR CARDONA PERIS

Re: Correu de confirmació OAuht2

par SALVADOR CARDONA PERIS,

Hola,


A https://tracker.moodle.org/browse/MDL-60827 anoten una possible solució

"I have managed to bypass the bug by deleting the oauth2_linked_logion  from database

delete from mdl_auth_oauth2_linked_login where id = user_id; "

after that I asked users to try to login again and after that the email was resend and they were able to login."


És factible?

Gràcies.


PS: El mvalldeperasj ja té accés perquè l'he suprimit i s'ha tornat a crear automàticament amb el primer nou accés via Google. Ara un alumne sense accés és cgilh@iesperefontdevila.cat.

En réponse à SALVADOR CARDONA PERIS

Re: Correu de confirmació OAuht2

par JOAN LLORET PUJOL,

Hola,

a la primera prova que hem fet amb l'autenticació d'usuari amb GOOGLE havíem deixat marcada l'opció de correu de confirmació.

Just la prova l'he fet amb el meu usuari (com a professor, no com a gestor). Em va quedar pendent fer la confirmació i ara només puc entrar amb el nom d'usuari i la contrasenya. Si ho vull fer amb el compte de GOOGLE em surt el missatge "Aquest compte està pendent del correu de confirmació." 

Hi ha alguna manera de solucionar-ho sense haver d'eliminar el meu usuari?

Es podria aplicar la solució proposada per en Salvador?

Salutacions,


Joan

En réponse à JOAN LLORET PUJOL

Re: Correu de confirmació OAuht2

par MONICA GRAU PRIETO,

Hola, Joan,

em pots passar l'URL del vostre Moodle per fer-hi una ullada? En principi un administrador pot confirmar aquests comptes però millor ho revisem abans.

Fins ara,

Mònica

En réponse à MONICA GRAU PRIETO

Re: Correu de confirmació OAuht2

par JOAN LLORET PUJOL,

Bon dia,

l'adreça és:

https://agora.xtec.cat/iesmontgri/moodle/

Salut!!!

Joan

En réponse à JOAN LLORET PUJOL

Re: Correu de confirmació OAuht2

par MONICA GRAU PRIETO,

Hola, Joan,

quan un usuari no ha confirmat, l'administrador pot entrar a la llista d'usuaris i confirmar-lo manualment. He fet la prova i s'hauria de visualitzar així:


El que veig al vostre Moodle és que no teniu cap usuari que validi amb Google i per tant, cap usuari per confirmar, segurament perquè teniu marcada l'opció de no crear usuaris nous. Si canvies el mètode d'autenticació del teu usuari a Oauth, t'hauria de funcionar. 

Fins ara,

Mònica


En réponse à MONICA GRAU PRIETO

Re: Correu de confirmació OAuht2

par JOAN LLORET PUJOL,

Hola,

entenc que, de la manera que ho hem deixat configurat, els usuaris es poden entrar al moodle  ja sigui amb el seu nom d'usuari o bé amb el compte de google sense permetre l'autoregistre. Només entren amb l'autenticació de GOOGLE els usuaris del domini institutmontgri.cat i xtec.cat.

Així ho hem provat i, des de que verem desmarcar l'opció del correu de verificació, ens ha funcionat amb els usuaris que ho han provat.

Com la primera prova, amb l'opció del correu de verificació activada, la vaig fer amb el meu usuari, només és a mi que em surt el missatge: "Aquest compte està pendent del correu de confirmació."

Amb l'usuari administrador he anat a la llista d'usuaris i no em surten les opcions Confirma|Reenvia el correu 

He intentat fer el canvi del mètode d'autenticació del meu usuari a Oauth però no em permet desar-ho. Em demana el nom d'usuari, que ja està omplert, com a camp necessari però tampoc hi puc escriure.


En principi no és cap problema greu perquè hi puc entrar amb el nom d'usuari, però estari bé poder-ho fer de les dues maneres.


Salutacions,


Joan

En réponse à JOAN LLORET PUJOL

Re: Correu de confirmació OAuht2

par MONICA GRAU PRIETO,

Hola, Joan,

prova a marcar l'opció "Evita la creació de comptes nous durant el procediment d'autenticació" que trobaràs a Adminstració del lloc | Connnectors | Autenticació | Gestió de l'autenticació. Un cop activada intenta entrar amb el teu usuari de Google. Fent això s'hauria d'acabar de crear bé el teu usuari i un cop creat hauries de poder entrar de totes dues maneres.

Fins ara,

Mònica

En réponse à MONICA GRAU PRIETO

Re: Correu de confirmació OAuht2

par JOAN LLORET PUJOL,

Hola,

aquesta opció ja la teníem marcada. ;-(

El curiós és que demana la confirmació:


però si faig un filtre per cercar usuaris que no hagin confirmat el correu, no en surt cap:




???

Salut!!!

Joan

En réponse à JOAN LLORET PUJOL

Re: Correu de confirmació OAuht2

par MONICA GRAU PRIETO,

Hola, Joan,

disculpa, era desmarcar. Pots provar d'accedir de nou i ens avises un cop hagis accedit?

Fins ara,

Mònica

En réponse à MONICA GRAU PRIETO

Re: Correu de confirmació OAuht2 - SOLUCIONAT

par JOAN LLORET PUJOL,

Hola,

desmarcant l'opció tampoc m'ha funcionat però al final he trobat la solució.

Solució trobada:

  1. He entrat al MOODLE amb el meu nom d'usuari i contrasenya.
  2. Dins de  PREFERÈNCIES  he entrat a Linked Logins




  3. La llista estava buida i des de Link a new account he pogut afegir el meu compte de institutmontgri.cat 


Salutacions,


Joan Lloret


 

En réponse à JOAN LLORET PUJOL

Re: Correu de confirmació OAuht2 - SOLUCIONAT

par MONICA GRAU PRIETO,

Hola, Joan,

moltíssimes gràcies per explicar-nos com ho has resolt!

Bona feina!

Mònica

En réponse à MONICA GRAU PRIETO

Re: Correu de confirmació OAuht2 - SOLUCIONAT

par Sina Pans,
Hola,

A nosaltres ens passa el mateix i he intentat solucionar-ho mirant aquest fil i jo no trobo linked logins. Tinc tota la resta d'abans del linked logins, però el linked login no hi és.
Hi ha una professora que jura i perjura que no ha rebut cap correu de confirmació i no pot entrar amb Google auth perquè li diu "Aquest compte està penent del correu de confirmació". Ella es diu Cesca (únicament n'hi ha una). Solament pot entrar amb usuari i contrasenya. URL: montperdut.cat

Tampoc em surt res a "explora usuaris". Puc saber si li passa a algú més?
En réponse à Sina Pans

Re: Correu de confirmació OAuht2 - SOLUCIONAT

par MONICA GRAU PRIETO,
Hola, Sina,
en aquest cas la millor solució és que entri ella amb les credencials d'abans (manuals) i que vagi al seu perfil on sí trobarà l'apartat "Linked logins".
Si no pot entrar amb la contrasenya antiga, podeu posar-li una de nova perquè faci el procés.

Fins ara,
Mònica
En réponse à MONICA GRAU PRIETO

Re: Correu de confirmació OAuht2 - SOLUCIONAT

par Sina Pans,
Gràcies Mònica!
A la professora li ha funcionat perfectament!