Any nou editor wiris?

Any nou editor wiris?

de Rosa Maria Trias i Capella -
Número de respuestas: 15
Bon dia i bon any a tothom.

Ja estem al 2010!!!! Espero que sigui anys d'alegries i solucions per a tots i totes. Però la meva pregunta és: Finalment disposarem de l'editor de la wiris a l'Àgora?

Ja sé que les mates sembla que no són importants i ensenyar-les bé, encara menys, però a la meva manera de veure això és una aperença equivocada (és com el canvi climàtic que a la llarga ja no hi podrem fer res) Per mi el DragMath és com la conferència de Copenhague, si però no.

Salut i a veure si hi ha sort

Rosa Maria Trias
En respuesta a Rosa Maria Trias i Capella

Re: Any nou editor wiris?

de Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Rosa Maria!
Gràcies pel teu interès però no tenim bones notícies: sembla que, de moment, no disposarem de l'editor de la Wiris a l'Àgora triste Ara bé, amb MathsForMore (els creadors de la Wiris) s'està estudiant la possibilitat de desenvolupar algun connector que permeti als centres interessats inserir continguts provinents de diferents fonts privades (com ara l'editor de la Wiris).
Us mantindrem informats si tenim alguna novetat!
Una abraçada i bon cap de setmana!
Sara

En respuesta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Any nou editor wiris?

de Núria Escudero -
Hola,

veig que a principis de febrer s'estava plantejant la possibilitat de disposar d'alguna manera de l'editor de Wiris i m'agradaria saber si finalment hi haurà aquesta possibilitat.

Voldria afegir-me a la petició de la Rosa Maria, ja que és una llàstima no poder aprofitar el potencial de l'entorn Moodle per a l'aprenentatge de matemàtiques, i sense una forma eficient d'escriure expressions matemàtiques, no és possible.

M'agradaria incorporar els qüestionaris com una eina més d'avaluació per a la meva assignatura, i també per a tenir un retorn de l'activitat de classe, però sense un editor apropiat no puc. També he vist que existeix la WIRIS quizzes que permet millorar les possibilitats dels qüestionaris amb Moodle per plantejar qüestions de matemàtiques. Estaria molt bé poder disposar-ne!

Hi ha hagut algun avenç amb l'editor Wiris? S'ha plantejat la possibilitat d'incorporar també la Wiris Quizzes?

Moltes gràcies,

Núria
En respuesta a Núria Escudero

Re: Any nou editor wiris?

de Pau Ferrer Ocaña -
Hola Núria,

No puc aportar noves informacions sobre el tema, més que el que va dir la Sara en la resposta anterior, em sap greu. Paciència, quan tinguem informació us la farem saber!

Salutacions,

Pau
En respuesta a Núria Escudero

Re: Any nou editor wiris?

de alex salleras -
la wiris de l'edu365 desapareix.. Però recordem que si que s'han renovat convenis, pactes o packs amb la gent de microsoft. (els 1x1 porten l'office!!enfadat)


En respuesta a alex salleras

Re: Any nou editor wiris?

de Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola a tots!
Com us comentava el Pau, de moment l'equip d'administradors de l'Àgora no tenim cap novetat sobre la Wiris triste (de fet, ens hem assabentat de la notícia de la desaparició de la wiris a l'edu365 gràcies a la notícia que ens ha fet arribar l'Àlex). De totes formes, tan bon punt tinguem alguna novetat sobre aquest tema us la farem saber.
Una abraçada i fins aviat!
Sara

En respuesta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Any nou editor wiris?

de Rosa Maria Trias i Capella -
Glups!!!! No solsament no hi haurà editor wiris ni la magnífica eina wiris quizzes si no que NI la wiris!!!!

Ja sé que soc gran però no entenc res. Els que ho han de saber no ho saben i, per tant, no saben el perquè. Es diu que geogebra ho pot substituir, però jo no sé com (potser si ho sabés ho faria servir)

Per un costat sembla que no es pot fer servir perquè no és programari lliure però per altra part segueixen els convenis amb microssoft o altres productes de gestió gens lliures.sorprès

Podrieu fer-nos cinc cèntims de tot i dels perquès? Quan ho sapigueu, és clar.

Gràcies per tot i fins la propera

Rosa Maria Trias
En respuesta a Rosa Maria Trias i Capella

Re: Any nou editor wiris?

de Marc Guinjoan -
Hola, jo també sóc usuari de Wiris, de l'editor i de la Wiris Quizzes. Ara com ara no hi ha cap alternativa que pugui ser útil per als que fem matèries de ciències. Treballar amb un editor adequat (i que els alumnes treballin amb un editor adequat) és bàsic, i ara per ara la única solució és l'editor Wiris.
El tema de la Wiris quizzes també s'hauria de plantejar, és una eina potentíssima que està a anys llum de les eines que teniem fins ara per crear materials. Si el que es pretén és que els professors creem material, el compartim i l'utilitzem a l'aula, ens haurien de donar almenys les eines, no?
Un office de Microsoft és fàcilment prescindible i substituïble, però quina alternativa ens donen als productes de Wiris? També sóc usuari de Geogebra, i un gran defensor d'aquest magnífic programa, però no té gairebé res a veure amb les eines de wiris, sobretot la calculadora i la quizzes. Algú sap com dir-li a geogebra que resolgui una equació? I com crear material autocorregible amb geogebra? Com crear questions? Algú coneix el llenguatge de programació de geogebra?

Si us plau, doneu-nos eines que volem treballar.
En respuesta a Marc Guinjoan

Re: Any nou editor wiris?

de Mónica da Silva e Sousa Monteiro -
Teniu tota la raó. Aquest any no puc utilitzar els meus cursos de l'any passat, perquè els vaig fer utilitzant l'editor de wiris i ara en agora no es veu res. És una llàstima. L'editor que es pot utilitzar no és gens bó per escriure equacions, matrius, ....

No sé si algú s'ho pot replantejar, però crec que és molt important disposar d'un bon editor que ens permeti fer la nostra feina amb condicions.
En respuesta a Mónica da Silva e Sousa Monteiro

Re: Any nou editor wiris?

de JORGE DA PALMA CORCHADO -
Quina notícia més trista!!! Per mi, wiris és el millor software matemàtic que s'ha fet darrerament (a més del geogebra). Si el departament no esta disposat a gastar-se ni un euro en un software tan bo i tan útil proposo que busquem alternatives. Us enrecordeu del Cabri? Ara fem servir Geogebra, que és lliure i molt millor.

PD: a sobre wiris està fet a Catalunya!!! qué més volen?
En respuesta a Rosa Maria Trias i Capella

Re: Any nou editor wiris?

de Lluís Almor Fuster -
M'afegeixo a la petició, reivindicació, queixa per no poder disposar de la wiris. Primer ens posen la mel a la boca i després feina perduda. Per altres coses si que hi ha diners
En respuesta a Lluís Almor Fuster

Re: Any nou editor wiris?

de MARIA ELENA GAYAN RICO -
M'afegeixo als comentaris anteriors sobre la reivindicació de la wiris. Què passa amb la feina feta fins ara? Haurem de tornar a preparar material que ja teniem fet i que funcionava bé? Tan poc compta el nostre temps i la nostra feina??
En respuesta a Rosa Maria Trias i Capella

Re: Any nou editor wiris?

de Isabel Varela Lopez -
Hola,
La wiris és una eina valuosa, disposar d'ella els que l'hem fet servir ens fa economitzar esforç ja que tenim el material fet.


En respuesta a Isabel Varela Lopez

Re: Any nou editor wiris?

de MONICA TORT SERRAT -
Això de que s'estan fent nous convenis amb Microsoft, de què serveix? Resulta que es gasten diners formant als professors amb cursos de Moodle per poder crear bons materials. Fas el curs, aprens coses, t'ensenyen tot el què pots fer... i just quan vols posar-ho en pràctica amb els teus alumnes resulta que ja no es pot utilitzar! Com podem treballar bé si ens treuen bons recursos?
En respuesta a MONICA TORT SERRAT

Re: Any nou editor wiris?

de Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola a tots!

Tenim novetats relacionades amb la Wiris: hem arribat a un acord amb MathsForMore per incloure de forma gratuïta i d'ara fins al final de curs tant la Wiris CAS com l'Editor de fòrmules als espais Moodle d'Àgora. Per tant, durant les properes setmanes (si tot va bé esperem que sigui abans de que acabi el mes de maig) farem una actualització del mòdul de la Wiris a l'Àgora i activarem també l'editor de fórmules de la Wiris (ja que actualment només està activa la Wiris CAS). Ara bé, també us avancem que, a partir del setembre, els centres que estiguin/estigueu interessats en continuar utilitzant aquestes eines hauran/haureu de pagar una llicència a MathsForMore . En aquest sentit, suposem que tan aviat com l'equip de MathsForMore tingui informació més concreta sobre el funcionament i preus de les llicències ja ens ho faran saber.

Sobre la resta de comentaris que heu enviat sobre els convenis, recursos econòmics, etc. dir-vos que queden fora de l'abast d'aquest fòrum (que té un caire més tècnic) i que, per tant, els hauríeu d'adreçar als àmbits del Departament d'Educació que prenen aquestes decisions triste

Una abraçada i gràcies per la comprensió!
Sara