Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Gemma Gubau Cabruja -
Number of replies: 17

Bona tarda;

Estic intentant des de fa dies que els usuaris que tenim en el nostre correu de l'institut puguin entrar amb el seu usuari en el Moodle, he intentat fer la credencial que em demana a través de l'opció API i copio la ID de client de Google i el secret client que es genera, però tot i així sempre em dóna un error d'entrada:


400. That’s an error.

Error: redirect_uri_mismatch

Ho vaig aconseguir fer-ho en el Nodes, però ara ja no puc i no sé que li passa. Per altra banda, també he intentat agafar la ID de client de Google i el secre client que vaig utilitzar per Nodes i tampoc em funciona, em podeu ajudar?


Moltes gràcies per tot.

Gemma



In reply to Gemma Gubau Cabruja

Re: Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bon dia Gemma,

Llavors entenem que heu seguit tots els passos del procés indicat a la pregunta freqüent, oi?

Si ens passeu l'URL del vostre Moodle, li donarem una ullada.

Salutacions,

Isabel

In reply to Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Gemma Gubau Cabruja -

Hola Isabel,

Et passo l'enllaç: http://agora.xtec.cat/insils/moodle/

Moltes gràcies per tot!

Gemma

In reply to Gemma Gubau Cabruja

Re: Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Hola Gemma,

Segons l'error que apareix en clicar el botó vermell Entra amb Google, haureu de modificar l'adreça URI de redireccionament que heu posat, que sembla comença per http:// i l'haureu de canviar per https:// 

https://agora.xtec.cat/....../moodle/admin/oauth2callback.php

Ja ens diràs si teniu algun problema!

Salutacions,

Isabel

In reply to Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Gemma Gubau Cabruja -

Hola Isabel,

Et passo imatge de la pantalla per veure si pots veure algun dels errors que van sorgint. Perquè ja teniem posada la s que em comentaves.


In reply to Gemma Gubau Cabruja

Re: Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bon dia,

A Uris de redireccionament autoritzats heu de posar aquesta:

https://agora.xtec.cat/insils/moodle/admin/oauth2callback.php

Salutacions,

Isabel

In reply to Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Gemma Gubau Cabruja -

Hola Isabel,

No hi ha manera. Hi ha alguna altra opció? El que em passa és que em dóna aquest error. I la pàgina web que em dóna és la que ja he canviat. Per arreglar-ho he intentat fer un nou projecte, però no hi ha manera.

Gràcies!

Gemma


In reply to Gemma Gubau Cabruja

Re: Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bona tarda Gemma,

En aquest punt el més pràctic serà eliminar tots els projectes que hagis creat, inhabilitar les apis i tornar a començar de nou. Hem documentat el procés sencer (ja que Google canvia les pantalles tot sovint) realitzat avui mateix, i us l'indiquem amb captures de pantalla:

1. Accediu a l'enllaç i autentiqueu-vos amb l'adreça de correu desitjada.


2. Creeu un projecte nou.


3. Doneu un nom al nou projecte.


4. Accediu a la Visió general de les APIS.


5. Cliqueu a crear credencials.


6. Afegiu l'URL del vostre moodle a l'apartat d'autorització d'OAuth.


7. Indiqueu l'origen JavaScript i la URI de redireccionament:

  • JavaScript: http://agora.xtec.cat
  • URIs de redireccionament: http://agora.xtec.cat/insils/moodle/auth/googleoauth2/google_redirect.php


8. Copieu l'ID i el Secret que es genera.


9. Aneu a l'apartat Biblioteca.


10. Busqueu Google API+ i accediu.


11. Habiliteu l'API.


12. Per últim configureu aquest tipus d'autenticació al vostre Moodle, tal com s'indica a la pregunta freqüent.

Ja ens direu si heu pogut fer tots els passos.

Salutacions,

Isabel

In reply to Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Gemma Gubau Cabruja -

Hola Isabel,

Moltes i moltes gràcies!

Ara si, la solució el que has dit, borrar-ho tot i tornar a començar.

Merci per tot!

Gemma

In reply to Gemma Gubau Cabruja

Re: Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -
In reply to Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Gemma Gubau Cabruja -

Hola Isabel,

Ara tinc un altre problema (no podria ser més fàcil tot això?) El tema és que estic fent les còpies de seguretat dels diferents cursos que tenim i com era d'esperar ocupen més de 200Mb, he mirat aquí a Àgora quina era la millor opció i em diu que és a través del google drive, així que l'he habilitat també amb el tema de la consola i ahir anava i avui no en tinc ni idea però no funciona, l'he tornat a posar els dos codis que em demanen i em torna a donar l'error, no podent accedir als fitxers del meu google drive per intentar restaurar alguna cosa, ja que amb el gestor de fitxers no puc.

Merci per tot!

Gemma

In reply to Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Gemma Gubau Cabruja -

Hola Isabel,

Ja em sap greu ser tant pesada, al final ho he aconseguit, encara no sé com, però em torna a funcionar el tema del Google Drive, però ara el problema el tinc que quan he restaurant un curs, quan l'obro en el Moodle nou d'Àgora m'ha sortit una cosa molt estranya, passo fotografia:


En el tema 1, em surt un llibre però no hi ha res del que en teoria tenim a l'altre moodle. La versió de l'antic moodle crec que és la versió 2.3, però no n'estic segura. Podria ser aquest el problema? Si entres dintre el nostre moodle d'àgora, veuràs que he al final he pogut pujar el backup de l'antic curs i que no arriba a 300 Mb.

Serà tant difícil fer-ho per els 54 cursos que tenim?

Merci!

Gemma

In reply to Gemma Gubau Cabruja

Re: Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bon dia Gemma,

A primera vista sembla que pot ser incompatibilitat de versions. Per estar segurs, podries compartir la còpia de seguretat original del curs que mostres, amb el nostre Drive (agora@xtec.cat), i així esbrinarem el què.

Salutacions,

Isabel


In reply to Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Gemma Gubau Cabruja -

Hola Isabel,

Ja us he compartit la còpia de seguretat.

Si és el cas de la incompatibilitat, hi haurà alguna solució al respecte?

Gràcies!

Gemma

In reply to Gemma Gubau Cabruja

Re: Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Hola Gemma,

Hem provat de restaurar la còpia en un Moodle amb la versió 2.7, que és la de la còpia i no ha restaurat res. Així que hem indagat una mica més i hem vist que a la còpia li falta la secció d'activitats. Per tant la restauració és correcta, perquè és la còpia la que està pràcticament buida.

Aquí trobareu més informació sobre Com fer una còpia de seguretat.

Per altra banda, no hi hauria d'haver cap problema en la restauració entre les versions 2.7 i l'actual d'Àgora, en principi són compatibles.

Salutacions,

Isabel

In reply to Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Gemma Gubau Cabruja -

Hola Isabel,

No sé perquè no hi ha res dintre la còpia, ja que quan jo he fet alguna còpia de seguretat del moodle antic i llavors la poso a un altre curs que faig nou dintre el moodle antic, em surt tot el que jo tinc, amb totes les activitats i tot. Ho he tornat a fer i ara em dóna l'error del syntax, el que surt quan tarda massa a carregar l'arxiu, per altra banda, he intentat fer una petita part i llavors l'error que em surt és el següent: error/tmp_backup_directory_not_found. 

Per altra banda, no és normal que si faig la copia de tot el curs només ocupi 286 Mb i si faig només de dos temes m'ocupi 256 Mb. 

Merci!

Gemma

In reply to Gemma Gubau Cabruja

Re: Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Hola Gemma,

Que les còpies ocupin tants MB, encara que només siguin d'un tema, és degut al fet que els fitxers heretats sempre s'inclouen a la còpia, encara que no estiguin al tema en concret. 

Per baixar la mida de la còpia hauries d'eliminar manualment alguns d'aquests arxius heretats del curs. Pots trobar més informació en aquest altre fil de fòrum.

Has provat de restaurar la còpia que ens vas passar en un Moodle "antic" i s'ha realitzat correctament? Perquè nosaltres hem vist la còpia pràcticament buida... Si et sembla bé, pots provar de restaurar la còpia en un Moodle antic i si veus que efectivament hi apareix tot el contingut, torna a enviar-nos la còpia a la bústia agora@xtec.cat i la tornarem a analitzar.

Salutacions,

Isabel

In reply to Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Entrar al Moodle amb l'usuari del correu de google

by Gemma Gubau Cabruja -

Hola Isabel;

Gràcies per la informació dels arxius heretats, això ha fet baixar molt i molt el curs, ho he provat en un curs i he passat de 256 a 60 i he pogut fer la restauració correctament.

Moltes gràcies per tot!

La veritat, moltes gràcies!!

Espero que no em sorgeixi res més.


Gemma