Estem d'enhorabona?

Estem d'enhorabona?

per Josep Maria Viñolas Auquer -
Nombre de respostes: 3
Hola,

Administrador dixit: "Estem d'enhorabona perquè aquest matí s'han fet canvis a l'arquitectura del servidor d'Àgora que milloren notablement el rendiment!!"

Crec que us heu precipitat! Doncs des del 19 d'Octubre fins a dia d'avui tot ens funcionava prou bé, de fet us vull felicitar perque a nosaltres ja no ens donaven aquest famosos errors. Però justament he vist que ens doneu l'enhorabona per les millores en el rendiment d'àgora i ja hi tornem a ser. A tall d'informació us comento el que m'he trobat: 20:35 -20:50
  • Error: Database connection failed, etc...
  • Proxy Error: The proxy received an invalid response. Database overloaded or otherwise not running properly, etc..
Pel que a mi m'ha semblat, primer ha donat el problema de Database overflow i al cap d'uns minuts, mentre es devia reiniciar el servei, el proxy donava un error ja que la IP destí del servidor no devia estar disponible en estar reiniciant.

No he vist programada cap parada per avui en aquest horari (20:35 -20:50) i per això ja tremolo de nou.

Espero que la informació us serveixi per tal de detectar el problema, tot i que a mi em sembla que, o bé s'ha penjat el servei mysql i s'ha reiniciat, o bé simplement s'ha reiniciat en una parada que no estava programada.

En aquesta hora tenia previst fer un qüestionari amb els alumnes que he hagut de deixar per un altre dia i pràcticament he perdut la classe. El problema es que haurem de tornar a les còpies en paper 'per si de cas el moodle falla'. Si aquell dia va bé, tampoc és gaire millor: llencem les còpies a la paperera.

Salutacions i esperem que hagi estat només un lapsus digital!
P.D.: Ara mateix son les 21:37 i ja no queda quasi ningú a l'escola, internet va molt i molt bé, però l'accés al moodle s'ha tornat molt més lent que abans (desesperant). Espero que sigui degut a que la caché és buida després de reiniciar i demà ja torni a anar com abans.
En resposta a Josep Maria Viñolas Auquer

Re: Estem d'enhorabona?

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Holoo Josep Maria!

En primer lloc gràcies per la informació tan detallada sobre els errors que comentes. Hem fet arribar la incidència a l'equip d'Arquitectura Tecnològica que ens han comentat que a aquestes hores hi ha un pic de connexions i que s'està estudiant la situació per tal de solucionar el problema el més aviat possible. Us mantindrem informats tan aviat com ens avisin d'alguna novetat!

Aprofitem l'ocasió per demanar-vos disculpes les molèsties que aquests talls us hagin pogut ocasionar. Com hem comentat en més d'una ocasió, s'està fent tot el que està a les nostres mans amb els recursos existents per millorar la qualitat del servei (com tu mateix havies notat pel que comentes al començament del teu missatge!!).

Bezos, abrasos i gràcies per la comprensió!

Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Estem d'enhorabona?

per Josep Maria Viñolas Auquer -
Hola,

A mi em sembla que el rendiment és molt pitjor. El mínim que es podia demanar es que eliminéssiu l'enhorabona de la pàgina principal, ja que resultava insultant que ens dongueu l'enhorabona per tenir un servei pitjor del que teniem.

Tot i això seguiu insistint en que tenim un rendiment molt millor. Avui per la tarda ha tornat a fallar durant hores. Crec que encara teniu un excés d'eufòria. Caldria comentar els canvis com el que són: canvis tècnics. Deixeu-vos de tirar-vos floretes i munteu un sistema professional, que deixi de banda les emocions de tenir una màquina nova i es centri en aconseguir proporcionar el servei que tots esperem, un que funcioni.

He fet (i faré, mentre continuem) intervencions per intentar millorar el sistema, però el que no crec convenient es barrejar els sentiments en un sistema d'administració professional.

Com heu comprovat el rendiment? Us heu fixat en que el nou servidor té millor CPU i més RAM o heu realitzat alguna mena de comprovació de càrrega al servidor ¿apache? ¿mysql? amb algun aplicatiu? Quina confiabilitat ha tingut el sistema durant la última setmana? En definitiva, en què us baseu per a fer aquest tipus d'afirmacions??? Voldria els detalls tècnics per tal de creure'm que no hi ha uns aficionats (com jo) darrera de tot això.

Salutacions.



En resposta a Josep Maria Viñolas Auquer

Re: Estem d'enhorabona?

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Josep Maria!

El paper que "juguem" les persones que moderem aquest fòrum i us ajudem (o com a mínim ho intentem) a resoldre els dubtes que plantegeu és desenvolupar les diferents aplicacions del projecte (Moodle, Intranet de centre...). Per tant, ens encarreguem, des del Servei TAC, dels canvis de versió d'aquestes aplicacions, instal·lació de mòduls, blocs i paquets d'idiomes, disseny d'aparences...

Ara bé, com sabeu, aquestes aplicacions estan instal·lades a uns servidors que es gestionen des de la unitat d'Arquitectura Tecnològica (Servei TIC). Per tant, els moderadors d'aquest fòrum no disposem de la informació tècnica que ens demanes i únicament sabem que el canvi anunciat al que fas referència és a un servidor amb millors prestacions (CPU, RAM...) que el que teníem fins ara (però no podem concretar quines perquè no tenim accés a aquesta informació). El que sí que podem dir és que des del canvi de servidor sí que hem notat que, quan funciona, tot va més ràpid... El problema precisament és que, des de fa uns dies, es produeixen sobrecàrregues i talls al sistema amb força freqüència. Ens consta que l'equip d'Arquitectura Tecnològica està revisant fil per randa tota l'arquitectura per intentar localitzar i solucionar el problema (que, de moment, s'està resistint degut, entre d'altres, a la complexa arquitectura del projecte).

Us demanem disculpes de nou per totes les molèsties que aquests problemes us estiguin ocasionant. Tan aviat com disposem d'informació rellevant us la farem arribar.

Una abraçada,
Sara