Calendari a la barra esquerra

Calendari a la barra esquerra

per Arnau Yague Berini -
Nombre de respostes: 8

Hola, vull posar una imatge del calendari escolar a la portada (barra esquerra), a la zona on hi ha la fitxa del centre, els ginys, enllaços educatius... M'agradaria que es pogués veure directament el calendari, i qui vulgui pugui clicar i veure'l en gran. O si més no, que hi hagi un text on pugui enllaçar el document.

He provat d'afegir de crear un calendari i afegir, afegir un multimedia, enllaç des del drive, un ginys nou... i no ho he aconseguit.

Com ho puc fer?

Gràcies,

Arnau

En resposta a Arnau Yague Berini

Re: Calendari a la barra esquerra

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Hola Arnau,

Has provat d'afegir directament un giny de calendari a la barra esquerra de la portada i no ha sortit?

Ens pots enviar l'URL del vostre Nodes? mirarem d'esbrinar què passa.

Salutacions,

Isabel

En resposta a Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Calendari a la barra esquerra

per Arnau Yague Berini -

El problema és que vull afegir una imatge amb el nostre calendari escolar. Quan intento afegir el giny em surt un calendari tipus telèfon mòbil (el mes de setembre ordenat per dies). He intentat crear un calendari propi, enllaçant la imatge des del DRIVE, per afegir-lo després com a nou giny i tampoc ho pogut. He intentat afegir un giny de text o html enllaçant el calendari des del DRIVE i tampoc he pogut.

La nostra pàgina és la següent:

http://agora.xtec.cat/escolapratdelariba/

En resposta a Arnau Yague Berini

Re: Calendari a la barra esquerra

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bon dia Arnau,

Quan poses un giny de calendari a la barra esquerra de la portada, apareix el mes en curs. Però entenem que vols que els alumnes puguin pitjar i que s'obri el calendari complet, on puguin consultar els mesos següents, oi?
La imatge del giny de calendari no es pot enllaçar, així que com a possible solució et recomanem que afegeixis un Giny de text, just a sota, que SÍ enllaci amb el calendari.
Proposta:

  • Títol: Calendari complet 2017/18
  • Contingut: <a href="URL de l'enllaç">Accedeix al calendari...</a>


En aquest cas en pitjar Accedeix al calendari... s'obriria la pàgina del Nodes del calendari sencer.

Salutacions,

Isabel

En resposta a Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Calendari a la barra esquerra

per Arnau Yague Berini -
En resposta a Arnau Yague Berini

Re: Calendari a la barra esquerra

per MA. TERESA SANCHEZ COSTA -

Hola a tothom,

A veure si algú em pot ajudar.

Fa temps que li dóno voltes a com sol.lucionar un problema amb el calendari de la pàgina web del nostre centre, l'!nstitut La Romànica de Barberà del Vallès.

Al calendari de la portada, del marge esquerre, apareix un calendari que l'anterior administrador va posar, suposo que procedent del curset de formació "Nodes", ja que posa que és de "l'Institut L'Arany" i em sona del curs on line. 

Si creo un giny calendari no hi puc posar res, i si importo un google calendar del meu compte xtec, només em permet anar cap als mesos anteriors amb la fletxeta, no cap als següents. He provat de crear activitats als mesos següents i aleshores sí em permet tirar cap als mesos següents, però ja no hi ha la fletxa per tirar enrere.

L'anterior administrador ja no està al centre, però en preguntar-li com resoldre aquesta situació em va dir que no recordava d'on va treure el calendari que tenim al nostre web i que us fes a vosaltres la consulta.

Què puc fer? Com puc tenir un nou calendari on anar posant totes les activitats i dates escolars importants i que apareguin les dues fletxes, la d'anar endavant i la d'anar endarrera?

De moment, no he tret el calendari de "l'Institut L'Arany" i totes les proves amb calendaris les tinc amagades per tal que no apareguin.

A veure si em podeu ajudar.

Moltes gràcies,

Maria Teresa

En resposta a MA. TERESA SANCHEZ COSTA

Re: Calendari a la barra esquerra

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bon dia Maria Teresa,

Efectivament teniu posat el calendari de mostra que apareix per defecte en activar el Nodes.

Quan esteu a la pàgina principal, heu d'accedir a Personalitza (1). Des de la barra esquerra heu d'anar a Ginys (espereu un moment a què es carregui) - Barra esquerra - Calendari. Veureu que podeu seleccionar el calendari que voleu que es mostri (2).



Per tant, primer us heu d'assegurar que heu creat el Calendari que voleu que aparegui. Per crear el calendari, heu d'accedir a Tauler - Calendaris - Afegeix. Veureu que al final de la pàgina teniu les opcions de configuració on haureu de posar l'ID del calendari de Google.

Perquè apareguin els mesos del calendari, hi heu d'assignar algun esdeveniment, sinó no apareixeran les fletxes per avançar o retrocedir.

Salutacions,

Isabel

En resposta a Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Calendari a la barra esquerra

per MA. TERESA SANCHEZ COSTA -

Hola Isabel,

Quina il·lusió rebre suport des de l'altre costat de la xarxa.

Llegint el teu correu veig que tot això ja ho vaig fer el curs passat i no funcionaven les fletxes. No entenc què feia malament.

A part del calendari d'Arany, els altres dos calendaris que apareixen els vaig crear jo el curs passat al meu compte xtec i vaig importar la ID al nostre web, per tal d'anar fent proves. Els dos calendaris ja els tinc creats com a ginys, però els tinc "amagats" perquè no funcionen bé i no entenc què surt malament.

Tal i com tu em comentes que faci, en un d'aquests dos calendaris ja vaig crear esdeveniments posteriors al mes en què el vaig crear i sí que em deixava anar endavant, però la fletxa d'anar enrera no sortia i no deixava retrocedir. A l'altre calendari crec que vaig crear esdeveniments en els mesos anteriors i posteriors i també faltava una de les fletxes.

Què et sembla si elimino els dos calendaris i els dos ginys i començo de zero?: Què opines? Així podré seguir al peu de la lletra les teves instruccions:

Diga'm si he entès bé els passos a seguir:

- primer he de fer un calendari al meu compte de google amb esdeveniments als mesos anteriors i posteriors, per assegurar que apareixen les fletxes (aquesta part és la que fallava cada vegada que ho probava)

- després he d'anar a Tauler, Calendari i Afegeix, on hauré de posar la ID del calendari google creat.

- per últim he de crear el giny i escollir aquest nou calendari que he creat

- si funcionen bé les fletxes, elimirar el calendari de L'Arany.

Si us plau, díga'm si ho he entè bé i què opines.

Atentament,

Maria Teresa

En resposta a MA. TERESA SANCHEZ COSTA

Re: Calendari a la barra esquerra

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bon dia,

Exacte! Torna a començar de zero, amb un nou calendari.

Els calendaris que ja tens creats els pots eliminar (si no els has d'utilitzar per res) o simplement no seleccionar-los, això ja queda sota el teu criteri.

Pots trobar més informació sobre la configuració dels calendaris en aquest enllaç. Veuràs que forma part de la documentació d'XtecBlocs, però en el cas de Nodes, funcionen igual.

Qualsevol problema que tinguis, ens ho dius!

Salut,

Isabel