Neolectura (en castellà). PRESENTACIÓ
Nivell: Post-alfabetització, perfeccionament de l’alfabetització (persones que coneixen l’alfabet llatí però encara no poden llegir ni escriure de forma autònoma).
Persona formadora: Adriana Sabaté Muriel
Dies i hores: dilluns a dijous 9:30-10:30h
OBJECTIUS | CONTINGUTS A TREBALLAR |
---|---|
Dominar les grafes i sons de totes les lletres de l'abecedari en castellà. | Consolidar la identifcació de totes les lletres de l’alfabet. |
Pràctiques d’escriptura en paper i ordinador. | |
Assolir autonomia en la lectura de petits textos quotidians. | Fluïdesa en la lectura de tota mena de paraules. |
Paraules generadores, frases senzilles i textos d’ús habitual
(anuncis, circulars, etc.) |
|
Ser capaç de produir petits textos (escriure frases i textos senzills). | Omplir formularis, escriure llistes i notes. |
Escriure postals, missatges amb contingut immediat. |
Nombre de sessions i durada: sessions de 1'5h.
El nombre de sessions dependrà del ritme d’aprenentatge de cada persona, doncs el progrés es va valorant a nivell individual i cada persona participant pot culminar el procés en més o menys temps, en funció de l’ús quotidià que faci de la llengua escrita.
Grandària màxima del grup: ràtio de 8 persones participants per cada formadora.
Continguts de cada sessió:
- Presentacions a nivell oral, qui som, què ens ha portat a participar en aquesta formació, etc...
- Paraules de síl·labes directes, combinacions de consonants amb vocals formant termes habituals.
- Incorporar paraules amb síl·labes inverses, combinacions de paraules formant frases senzilles.
- Incorporar paraules amb síl·labes travades, combinacions de frases senzilles formant petits textos.
Metodologia:
La classe comptarà amb ordinadors per poder treballar el perfeccionament de l’alfabetització mitjançant el programa Uruk. Cada sessió començarà amb uns minuts de comentari oral, benvinguda a les noves incorporacions, indicacions bàsiques si cal i posada en comú de novetats. El gruix de la classe serà treball grupal amb paper i pissarra i individual amb els ordinadors, amb explicacions grupals quan convingui i suport entre les mateixes participants sempre que sigui possible.
Les persones que no tinguin un bon domini oral de la llengua castellana, poden participar a un grup de conversa (els mateixos dies, de 10:30 a 11:3), per nivells.
Material i recursos necessaris: Llapis, gomes, maquinetes, fotocòpies, carpetes, ordinadors (amb ratolins i auriculars). En funció del nivell de les persones participants d’altres materials de suport.
Infraestructura necessària: aula amb taules i cadires, pissarra, ordinadors, teclats, ratolins, auriculars.