Alfabetització (castellà). PRESENTACIÓ.
Nivell: Persones que no saben llegir ni escriure en alfabet llatí.
Persona formadora: Adriana Sabaté Muriel
Dies i hores: dilluns a dijous 11:30-12:30h
OBJECTIUS | CONTINGUTS A TREBALLAR |
---|---|
Conèixer les grafes i sons de totes les lletres de l’abecedari en castellà. | Reconeixement i identificació de les lletres. |
Pràctiques d'escriptura en majúscules i minúscules. | |
Ser capaç de llegir petits textos quotidians. | Síl·labes directes, inverses i travades. |
Paraules generadores i frases senzilles. |
|
Ser capaç de produir petits textos (escriure frases). | Omplir formularis, escriure llistes i notes senzilles. |
Apunts, mails i whatsapps expressant idees directes. |
Nombre de sessions i durada: sessions de 1’5h.
El nombre de sessions dependrà del ritme d’aprenentatge de cada persona, doncs el progrés es va valorant a
nivell individual i cada persona participant pot passar al grup de post-alfabetització (perfeccionament,
neolectura) en quant hagi assolit els objectius d’alfabetització.
Grandària màxima del grup: ràtio de 6 persones participants per cada formadora.
Continguts de cada sessió:
- Presentacions a nivell oral, qui som, què ens ha portat a participar en aquesta formació, etc...
- Les lletres dels nostres noms, identifcació de coincidències, presentacions de les vocals i inicials.
- Cada consonant a partir d’una paraula generadora, pràctica de la grafa en majúscula i minúscula.
- Combinacions de cada consonant amb les vocals, formació de síl·labes directes i paraules fàcils.
Metodologia:
La classe estarà distribuïda amb les taules en forma de U, per tal que tothom ens veiem i veiem la pissarra. Cada sessió començarà amb uns minuts de comentari oral, benvinguda a les noves incorporacions, indicacions bàsiques si cal i posada en comú de novetats. El gruix de la classe serà treball individual, amb explicacions grupals quan convingui i suport entre les mateixes participants sempre que sigui possible.
Les persones que no tinguin un bon domini oral de la llengua castellana, poden participar a un grup de conversa (els mateixos dies, de 10:30 a 11:3), per nivells.
Material i recursos necessaris: Llapis, gomes, maquinetes, fotocòpies, carpetes, ordinadors (amb ratolins i auriculars). En funció del nivell de les persones participants d’altres materials de suport.
Infraestructura necessària: aula amb taules i cadires, pissarra, ordinadors, teclats, ratolins, auriculars.