Nivell: Persones que no saben llegir ni escriure en alfabet llatí.

Persona formadora: Adriana Sabaté Muriel

Dies i hores: dilluns a dijous 11:30-12:30h


OBJECTIUS I CONTINGUTS
OBJECTIUS CONTINGUTS A TREBALLAR
Conèixer les grafes i sons de totes les lletres de l’abecedari en castellà. Reconeixement i identificació de les lletres.
Pràctiques d'escriptura en majúscules i minúscules.
Ser capaç de llegir petits textos quotidians. Síl·labes directes, inverses i travades.
Paraules generadores i frases senzilles.
Ser capaç de produir petits textos (escriure frases). Omplir formularis, escriure llistes i notes senzilles.
Apunts, mails i whatsapps expressant idees directes.

Nombre de sessions i durada: sessions de 1’5h.


El nombre de sessions dependrà del ritme d’aprenentatge de cada persona, doncs el progrés es va valorant a nivell individual i cada persona participant pot passar al grup de post-alfabetització (perfeccionament, neolectura) en quant hagi assolit els objectius d’alfabetització.

Grandària màxima del grup: ràtio de 6 persones participants per cada formadora.

Continguts de cada sessió: 

  • Presentacions a nivell oral, qui som, què ens ha portat a participar en aquesta formació, etc...
  • Les lletres dels nostres noms, identifcació de coincidències, presentacions de les vocals i inicials. 
  • Cada consonant a partir d’una paraula generadora, pràctica de la grafa en majúscula i minúscula.
  • Combinacions de cada consonant amb les vocals, formació de síl·labes directes i paraules fàcils.

 Metodologia:

La classe estarà distribuïda amb les taules en forma de U, per tal que tothom ens veiem i veiem la pissarra. Cada sessió començarà amb uns minuts de comentari oral, benvinguda a les noves incorporacions, indicacions bàsiques si cal i posada en comú de novetats. El gruix de la classe serà treball individual, amb explicacions grupals quan convingui i suport entre les mateixes participants sempre que sigui possible.

Les persones que no tinguin un bon domini oral de la llengua castellana, poden participar a un grup de conversa (els mateixos dies, de 10:30 a 11:3), per nivells.

Material i recursos necessaris: Llapis, gomes, maquinetes, fotocòpies, carpetes, ordinadors (amb ratolins i auriculars). En funció del nivell de les persones participants d’altres materials de suport.

Infraestructura necessària: aula amb taules i cadires, pissarra, ordinadors, teclats, ratolins, auriculars.

Última modificación: miércoles, 30 de octubre de 2019, 10:09