a) S’ estableixen sis grans àmbits d’estudi:
Tema 1. La Restauració: evolució política, social, econòmica i demogràfica (1875-
1931) . part 1
Tema 2. El catalanisme polític: precedents, aparició i evolució (1833-1931). Part 2
Tema 3. La Segona República (1931-1936). Part 3
Tema 4. La guerra civil (1936-1939). Part 4
Tema 5. El franquisme (1939-1975). Part 5
Tema 6. La transició i la democràcia (1975-1986). Part 6

b) Objectius:
La matèria d'història del batxillerat té com a finalitat el desenvolupament de les capacitats següents:
1. Identificar, analitzar i explicar, situant-los adequadament en el temps i en l'espai, els esdeveniments i
processos històrics més significatius, tant en l'àmbit d'Espanya en general com de Catalunya en particular al
llarg del segle XIX i, sobretot, del segle XX, valorant la seva significació en el procés històric i les seves repercussions en el present.
2. Interpretar de manera àmplia els principals processos econòmics, polítics i socioideològics, així com alguns dels
principals problemes històrics que configuren la història de Catalunya en particular i la d'Espanya en general, tenint
en compte els referents comuns i les particularitats, dins una visió respectuosa del caràcter plurinacional de l'estat.
3. Referenciar, en el context de la història europea i del món, els principals processos històrics esdevinguts
Catalunya i a Espanya durant el segle XX, tot relacionant-los, quan calgui, amb les arrels més pròximes del segle XIX.

4. Seleccionar, analitzar i interpretar informació històrica de fonts directes i indirectes, valorar les diverses interpretacions historiogràfiques i realitzar algunes activitats d'indagació i síntesi per obtenir conclusions raonades sobre alguns aspectes de l'evolució històrica de Catalunya i d'Espanya, aplicant la terminologia apropiada.

5. Conèixer les normes bàsiques que regulen les institucions democràtiques i participar activament, democràticament i críticament en la cultura, la societat civil i les institucions democràtiques de Catalunya i d'Espanya.

6. Valorar la història com a disciplina i l'anàlisi històrica com un procès en constant reelaboració, i emprar el coneixement històric per argumentar les pròpies idees i revisar-les de manera critica, tenint en compte nova informació i superant estereotips i prejudicis.

7. realitzar activitats d'indagació i síntesi en què s'analitzi, contrasti i integri informació diversa, valorar el paper de les fonts i els diferents punts de vista dels historiadors, i comunicar el coneixement històric adquirit per mitjà de diversos suports i amb el rigor intel·lectual requerit.

8. Mantenir una actitud solidària davant els conflictes de la societat actual, tot rebutjant les desigualtats i la intolerància i valorant la pau, els drets humans i la democràcia com a drets fonamentals de tots els éssers humans. 

c) Materials

Per tal de seguir aquest curs podeu fer servir els llibres de text i els materials que ja tingueu del Batxillerat o d'altres estudis anteriors, i els Recursos d'aquesta aula d'estudi.

Tema 1. La Restauració: evolució política, social, econòmica i demogràfica (1875-1931):

Recursos d'estudi del tema 1 al nostre Campus

Tema 2. El catalanisme polític: precedents i evolució (1833-1931)

Recursos d'estudi del tema 2 al nostre Campus

3. La Segona República (1931-1936) i La guerra civil (1936-1939)

Recursos d'estudi del tema 3 al nostre Campus

4. El franquisme (1939-1975)

Recursos d'estudi del tema 4 al nostre Campus

5. La transició i la democràcia (1975-1986)

Recursos d'estudi del tema 5 al nostre Campus

Darrera modificació: dissabte, 4 d’abril 2020, 22:26