Pla de treball
Pla de treball del Lliurament 3
La novel·la artúrica i el Tristany i Isolda (1)
La renovació poètica en la segona meitat del s. XIX: el Simbolisme
1. TEORIA
1. La matèria de Bretanya i les primeres versions del Tristany i Isolda.
2. El Tristany i Isolda de Joseph Bédier.
3. La renovació poètica en la segona meitat del segle XIX. El simbolisme. Conceptes i autors.
2. LECTURES
1. Lectura dels capítols I-IX del Tristany i Isolda de Joseph Bédier.
2. Lectura: Antologia de la literatura universal. Llegiu i estudieu els temes literaris que corresponen als següents autors de l'edició recomanada (Educaula62):
- Charles Baudelaire, L'albatros. Traducció de Xavier Benguerel.
- Émily Dickinson, No és morir el que ens fa mal. Traducció de Marià Manent.
- Christina Rossetti, Quan sigui morta, amo. Traducció de Rosa Leveroni.
- Stéphane Mallarmé, Do del poema. Traducció de Josep Navarro i Santaeulàlia.
- Paul Verlaine, El meu somni familiar. Traducció de Joan Peña.
- Arthur Rimbaud, Vocals. Traducció de Joan Peña.
Consulteu el llibre de text: Trajecte, ed. Teide: Unitat 2, pàgs. 69-76; i Unitat 4, pàgs 157-170.
Observeu que la poesia romàntica i la poesia simbolista es troben en un mateix capítol (el 4) en el llibre Trajecte.
ACTIVITATS D'AVALUACIÓ
Realitzeu les activitats que trobareu a l'apartat Activitats d'avaluació del 3r lliurament:
- Qüestionaris (2)
- Tramesa activitats d'avaluació (1)
Pel que fa a la puntuació, recordeu que les tasques amb retroacció tenen un major pes en la nota: (70% aprox.) que els qüestionaris (30% aprox).
ACTIVITATS D'AMPLIACIÓ
Consulteu i visualitzeu els documentals i altre material d'aquesta secció.