Pla de treball del Lliurament 3

La novel·la artúrica i el Tristany i Isolda (1)

La renovació poètica en la segona meitat del s. XIX: el Simbolisme

1. TEORIA

1. La matèria de Bretanya i les primeres versions del Tristany i Isolda.

2. El Tristany i Isolda de Joseph Bédier.

3. La renovació poètica en la segona meitat del segle XIX. El simbolisme. Conceptes i autors.

2. LECTURES

1. Lectura dels capítols I-IX del Tristany i Isolda de Joseph Bédier.

2. Lectura: Antologia de la literatura universal. Llegiu i estudieu els temes literaris que corresponen als següents autors de l'edició recomanada (Educaula62):

  • Charles Baudelaire, L'albatros. Traducció de Xavier Benguerel.
  • Émily Dickinson No és morir el que ens fa mal. Traducció de Marià Manent.
  • Christina Rossetti, Quan sigui morta, amo. Traducció de Rosa Leveroni.
  • Stéphane Mallarmé, Do del poema. Traducció de Josep Navarro i Santaeulàlia.
  • Paul Verlaine, El meu somni familiar. Traducció de Joan Peña.
  • Arthur Rimbaud, Vocals. Traducció de Joan Peña.

Consulteu el llibre de text: Trajecte, ed. Teide: Unitat 2, pàgs. 69-76; Unitat 4, pàgs 157-170.

Observeu que la poesia romàntica i la poesia simbolista es troben en un mateix capítol (el 4) en el llibre Trajecte.

ACTIVITATS D'AVALUACIÓ

Realitzeu les activitats que trobareu a l'apartat Activitats d'avaluació del 3r lliurament:

  • Qüestionaris (2)
  • Tramesa activitats d'avaluació (1)

Pel que fa a la puntuació, recordeu que les tasques amb retroacció tenen un major pes en la nota:  (70% aprox.) que els qüestionaris (30% aprox).

 ACTIVITATS D'AMPLIACIÓ

Consulteu i visualitzeu els documentals i altre material d'aquesta secció.

Darrera modificació: dimarts, 22 d’octubre 2019, 20:25