Literatura catalana (modalitat) - bloc 2

Pla de treball del Lliurament 3

Continguts: Feliçment, jo soc una dona de Maria Aurèlia Capmany (2)

En aquesta unitat es completa el tema iniciat en el lliurament anterior.

Teniu tot el contingut en el llibre electrònic dedicat a Maria Aurèlia Capmany i la seva narrativa. El trobareu a l'apartat de recursos d'aquesta aula.

Consta de:

I) Aspectes general de l'escriptora i la seva època i model narratiu.

1. Trajectòria vital i literària.

2. L'activisme cultural i social. El feminisme.

3. El model narratiu.

II) Lectura i anàlisi dels capítols 8-15 de la novel·la Feliçment, jo soc una dona.

1. El gènere literari: les falses memòries.

2. Estructura i acció de l'obra.

3. Carola Milà: la protagonista.

4. Etapes històriques descrites - 2: 1920- 1968.

Orientacions

Per portar a terme el treball d'aquesta unitat és imprescindible llegir la novel·la de Maria Aurèlia Capmany. Es recomana: educaula62, núm. 95 o l'edició de Barcanova. Totes dues consten d'una introducció i material complementari  a càrrec d'especialistes: Isabel Graña i Montserrat Palau, respectivament.

En aquest lliurament cal consolidar tot el que ja heu estudiat amb anterioritat. El curs és progressiu. També, per tant amb les obres del Bloc 1 que heu estudiat. Especialment amb Solitud, i Aigües encantades.

És important relacionar Capmany amb el teatre, amb l'Escola d'Art Dramàtica Adrià Gual, on coincidia amb Joan Oliver (tema 1)

Seqüència de treball

1. En primer lloc heu d'accedir a l'apartat Recursos (material d'estudi). Llegiu i estudieu cadascuna de les parts teòriques i sobre el llibre que trobareu en el llibre electrònic: Feliçment, jo soc una dona, de  M. A. Capmany.

Tot plegat, és el material necessari per conèixer el context en què s'inscriu la personalitat i l'obra de M. A. Capmany i l'època i les raons d'una narrativa amb elements clarament filosòfics i ideològics.

2. Una part fonamental del curs és la lectura i anàlisi de les actituds i caracteritzacions dels seus personatges. Repasseu l'esquema del les accions, els espais, la caracterització de cada personatge i completeu-lo amb les noves etapes de maduresa.

3. També teniu informació en la part final de les edicions proposades.

4. Participeu en el fòrum de dubtes: és l'espai per exposar-hi les preguntes i/o observacions sobre els continguts.

Abans d'enviar la tasca, heu de realitzar l'exercici en un document de l'ordinador i sols un cop hagueu comprovat que s'ajusta a l'enunciat tant en contingut com en extensió el copiïs a la tasca. També és fonamental que l'expressió sigui adequada. En l'apartat Recursos generals de la matèria hi trobaràs diccionaris, gramàtiques, etc. També el qüestionari implica un estudi previ del material.

6.  Feu les activitats d'avaluació. És millor fer-les en diverses fases i abans d'enviar-les per a la seva correcció reviseu-les bé en el vostre ordinador i no les traspasseu a la tasca en línia fins que estigueu segurs que responen al que es demana i que presenten una llengua estàndard-culte correcta.

Us recordo que el pes de la nota dels qüestionaris és menor (un 30% aproximadament) que la tasca en què treballeu el comentari de text i la teoria (un 70% aproximadament). L'expressió és fonamental: com organitzeu el text i la precisió en l'ús de la llengua.

També heu de fer els qüestionaris autocorrectius. Dediqueu-hi temps. Respondre'ls implica conèixer el tema. Es fa referència a conceptes teòrics que cal estudiar prèviament. Podeu desar-los i reprendre'ls en més d'una sessió abans d'enviar-los. Estudieu els conceptes i memoritzeu-los per a l'examen.

7. Altres activitats d'aprenentatge:

- Podeu llegir i treballar amb més detalls alguns elements que trobareu en l'apartat  Activitats d'ampliació. Hi trobareu propostes d'altres comentaris de text amb solucionari. D'altra banda, en les "Propostes de treball" i "Material complementari" de les edicions recomanades de la novel·la, també hi  trobareu comentaris de text i reflexions teòriques.

- És oportú consultar material d'internet, tant a Lletra (UOC) com a les Pàgines d'autor/a de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana.

Darrera modificació: divendres, 19 d’octubre 2018, 13:19