ACTIVITATS I SOLUCIONARI SOBRE MULTINACIONALS

Observeu el mapa i la imatge i responeu a les qüestions

Mapa de les seus de les principals multinacionals


Font: Kalipèdia.2009

Principals multinacionals de l'alimentació


 

Qüestions

1. Descriviu el mapa o bé la imatge 

Mapa:

Títol,

Font,

Gràfic amb el nombre de multinacionals i països

Comentar quins països tenen una major quantitat

En aquesta imatge, procedent de la font: “web..”, podem observar totes les marques i empreses que pertanyen a grans multinacionals. Per exemple, veiem

com la marca de desodorants “AXE”, i la marca de productes alimentaris “Knorr”, pertanyen a la mateixa gran multinacional; “Unilever”. El mateix passa en

diferents casos com en la marca d’aliments per a animals “Purina”, que és de la multinacional “Nestlé”, o la marca de productes fregits “Lay’s”, que és de la

multinacional “Pepsico”. Tot això ens fa deduir la quantitat de diners i personal que mouen les multinacionals. Molts cops no som conscients que una marca

pertany a un grup, i que a la vegada, aquest grup pertany a un multinacional que controla a molts més grups. En tenim un exemple ben clar: La marca de

cosmètics “Vichy” pertany al grup de “L’Oreal”, i aquest última pertany a la multinacional “Nestlé”.

2. Contesteu a les següents preguntes 

2.1 Definiu què és una empresa multinacional i poseu-ne quatre exemples concrets

Cal fer la definició correcta i posar els quatre exemples.

Les empreses multinacionals (abreviat com EMN) o empreses transnacionals són les empreses multinacionals que no únicament es regeixen en el seu

país d'origen sinó que també es constitueixen en altres països. Las multinacionals tenen capacitat d'expandir la producció i altres operacions als voltants del món.

Així com mobilitzar plantes industrials (deslocalitzar).Wls processos de fusió  i les aliances entre elles les permeten tenir un creixent poder i influència en l'economia mundial.

- Coca-Cola,

- Kellogg’s,

- Unilever

- Kraft.

2.2 Esmenteu cinc països amb una presència important de seus centrals de les principals empreses multinacionals actuals. 

Cal esmentar dels EUA, Japó i Alemanya; i l’esment de dos dels següents països: França, Gran Bretanya, Països Baixos, Itàlia, Corea del Sud o Suïssa.

2.3. Definiu economia sostenible

Economia sostenible és la capacitat d’equilibrar l’activitat productiva amb l'ús dels recursos i el medi ambient (el creixement sostenible és aquell que satisfà les

necessitats actuals sense comprometre les necessitats de les generacions futures).

3. Llegiu aquestes argumentacions en pro i en contra del paper de les multinacionals...

a) els defensor argumenten que les transaccions són l'essència de economia global ( Consens de Washington)

b) els crítics pensen que la realitat és molt diferent (globalització)

....a continuació expressa la teva opinió atenint-te a les conseqüències (medi ambientals, població i economia) que poden tenir per al país receptor

Caldrà expressar:

.... que la massificació de les empreses multinacional arreu del món, concretament als països receptors, molts cops comporta més problemes que avantatges.

Tothom sap perquè marxen a països subdesenvolupats, així tenen allà una mà d’obra molt barata, que molts cops passa per explotació i treball infantil.

Ja podran dir i defendre el que fan de la manera que vulguin, que la realitat és la realitat. Per no parlar del gran mal que fan al medi ambient, ja que moltes

d’aquestes multinacionals no respecten les lleis mediambientals, sobretot als països on el control estatal sobre aquest tema és més aviat baix.

Darrera modificació: dilluns, 3 de juliol 2017, 19:11