L3ACR1: Activitats avaluables: Enunciats
Enunciats de les ACTIVITATS
1. Explica els objectius que cal fer compatibles en la determinació del nivell d’existències. (1 punt)
2. (2 punts)
a) Explica què és el model de Wilson i quins són els paràmetres que intervenen en el seu càlcul
b) Calcula la comanda òptima i la resta d’indicadors per a una primera matèria d’una empresa productora que presenta una demanda anual (360 dies) de 30.000 unitats, un preu de compra de 9.02 €/unitat, un cost per comanda de 5.41 € i una taxa de cost de magatzem de l’11 %
3. (1 punt)
a) Explica què és el punt de comanda i de quins factors depèn
b) Calcula el punt de comanda d’un producte que té una demanda mensual (30 dies) estimada de 60.000 unitats, el seu estoc de seguretat és de 15.000 unitats i el termini d’aprovisionament és de 7 dies.
4. Explica els diferents costos de les existències (1 punt)
5. Explica les diferències entre el preu d'adquisició i el cost de producció com a criteris de valoració de les existències. (1 punt)
6. L’empresa BLANCAFLOR comercialitza sabons d’alta qualitat. Porta el control de les entrades i sortides del magatzem que es pot veure en el quadre següent:
DATA | CONCEPTE | UNITATS | PREU UNITARI |
01/07 |
Existències inicials |
60 kg |
4 €/kg |
05/07 |
Compra |
100 kg |
3,5 €/kg |
15/07 |
Venda |
90 kg |
10 €/kg |
18/07 |
Compra |
50 kg |
3,6 €/kg |
20/07 |
Venda |
80 kg |
10 €/kg |
26/07 |
Compra |
40 kg |
3,8 €/kg |
Es demana:
a) Calcular el valor de les existències finals pels mètodes FIFO i PMP, presentant les corresponents fitxes de magatzem (3 punts)
(als càlculs del PMP, utilitza dos decimals)
b) Completar la següent taula (1 punt)
Mètode FIFO |
Mètode PMP |
|||
Resultat de la venda |
Ingressos per vendes......... |
Ingressos per vendes......... |
||
- Cost de les vendes.......... |
- Cost de les vendes......... |
|||
Resultat.......................... |
Resultat......................... |
|||
Resultat de la venda |
Ingressos per vendes........ |
Ingressos per vendes........ |
||
- Cost de les vendes......... |
- Cost de les vendes......... |
|||
Resultat......................... |
Resultat......................... |
|||
Resultat total |
Resultat total.................. |
Resultat total.................. |