EL CAS DE CAVA NORD

El consell d’administració de l’empresa CAVA NORD ha acomiadat el seu director general i la seva mà dreta, el director financer. Segons l’empresa, el motiu ha estat per la reducció durant els tres últims trimestres dels beneficis de l’empresa.

El mateix consell ha contractat el senyor Carles Llaç un especialista en aixecar empreses en crisis, com a nou director general.

Per conèixer la realitat de l’empresa, s’ha reunit amb empleats de diferents departaments de l’empresa que li han donat l’opinió sobre l’estat d’aquesta a partir de diferents punts de vista. D’una manera desordenada, ha anat anotant les informacions que ha rebut de les entrevistes:

• Diversos membres del consell d'administració han expressat que als directius acomiadats els mancaven qualitats de lideratge.

• Aproximadament el 65 % de la plantilla no estan motivats per la feina que fan i treballen únicament perquè ho necessiten per viure. La resta té una actitud positiva i vol implicar-se en la millora de l’empresa.

• L’anterior Direcció va crear un grup de treball format per empleats de tots els departaments per estudiar la possibilitat de produir vi.

• Els treballadors afirmen que els anteriors directius no delegaven mai.

• L’empresa encara no ha decidit quin mercat potenciar més d'entre els següents: mercat interior, Alemanya o Rússia. Fa 2 anys va decidir que el millor mercat per potenciar era l’interior, però encara no s'ha implementat cap actuació perquè no tots els departaments estaven d’acord. No hi ha un termini per aconseguir aquest objectiu comercial i, de fet, hi ha altres objectius posteriors que han passat per davant.

• L’empresa obliga els seus comercials a no parlar amb els seus clients dels inconvenients del consum de l’alcohol.

• L’ajuntament li ha comunicat que fa abocaments de residus incontrolats al clavegueram.

• Els treballadors no tenen una idea clara de qui mana en cada procés, de qui poden rebre ordres.

• També es queixen que moltes vegades manquen instruccions detallades de com ha de dur-se a terme una activitat concreta.

• Ningú fa el seguiment del compliment de les previsions d’ingressos i despeses.

• Alguns caps de l’empresa juguen a golf junts els divendres a la tarda i parlen dels problemes de l’empresa. Aquests formen un grup de pressió molt influent a l’empresa.

Es demana:

1. Quins tipus de treballadors té l’empresa, segons les teories de Douglas McGregor? Quin estil de direcció cal seguir amb cada tipus de treballador?

2. El grup de treball, quin tipus d’organització és? Explica els seus avantatges i inconvenients

3. Quines mancances tenen els objectius de comercialització?

4. L’empresa obliga els seus comercials a no parlar amb els seus clients dels inconvenients del consum de l’alcohol. Quin tipus de pla és això? En què consisteix aquest tipus de pla?

5. Aquesta empresa no utilitza cap tipus de tècnica de control. Quines hauria hagut d'utilitzar?

6. Per solucionar el problema de que els treballadors no tenen una idea clara de qui mana en cada procés i de qui poden rebre ordres, quin model organitzatiu es recomanable?

7. Quin tipus d’organització reflecteixen els partits de golf dels divendres? En què consisteix?

8. Quines són les qualitats personals que mancaven als directius acomiadats, segons diversos membres del consell d'administració?

9. En què consisteix la delegació d'autoritat i què s'ha de fer perquè es pugui fer eficientment?

10. Quan els treballadors es queixen de que manquen instruccions detallades per fer tasques concretes, quins tipus de plans troben a faltar? En què consisteixen?

Aquestes qüestions s’han de respondre de manera raonada relacionant el de CAS CAVA NORD amb els apunts del TEMA 6: L'ORGANITZACIÓ I LA DIRECCIÓ A L'EMPRESA.

Cada apartat correctament contestat val 1 punt

Darrera modificació: dilluns, 14 d’octubre 2019, 10:38