Lliurament 4 El disseny gràfic

 

Cerabella és una cereria que té 150 anys d'història. L'essència de l'empresa, li ha permès evolucionar en el transcurs del temps. Aposta per la qualitat i la recerca, amb l'objectiu de convertir la fabricació de les espelmes, un mètode d'il·luminació ancestral, en una creació constant de formes, perfums, colors i usos.

Encàrrec: "LOGOTIP Cerabella "

Dissenyeu un logotip nou per l'empresa i una etiqueta per la "Col·lecció ABC".

Proposeu primer el disseny del logotip de l'empresa i en segon lloc adapteu aquest logotip en una etiqueta per la "Col·lecció ABC".

Pel logotip heu de tenir en compte els següents requisits:

  • El nom de l'empresa és CERABELLA. Es pot escriure amb lletres majúscules, minúscules, o combinades. No s'ha d'incloure cap altra paraula.
  • Color Negre.
  • El resultat gràfic ha de transmetre que una imatge d'empresa amb història i alhora molt actual.

Per l'etiqueta heu de tenir en compte els següents requisits:

  • S'ha d'adaptar el logotip a les mides de l'espelma (5cm alçada x 5cm amplada x 3cm fondària).
  • Es col·locarà a sota l'espelma.
  • Color negre el logotip, la resta de l'etiqueta és lliure. També pot ser transparent, el logotip o el fons.

.

La imatge A mostra el logotip actual

.Imatge A

.

En la imatge B podem veure la imatge de la "Col·lecció ABC"

.

.

        Imatge B

.

 

Característiques de l'encàrrec:

  • Dissenyar el logotip.
  • Dissenyar l'etiqueta.

.

Orientacions per fer les activitats

1r. Treball previ.

Visiteu la web de Cerabella, observeu l'essència de l'empresa, que li ha permès evolucionar en el transcurs del temps.

És una empresa que aposta per la qualitat i la recerca, el resultat és la creació constant de formes, perfums, colors i usos.

Aquesta tasca de recerca és molt important per a poder-vos fer una idea del tipus d'objectius que planteja l'empresa a l'hora de crear i comercialitzar el seu producte i és molt important per a poder-vos fer una idea del tipus de logotip que es pot dissenyar.

Entreu també a la web de Cerabella i podreu conèixer els seus projectes:

.

2n. Plantejar els objectius que voleu assolir.

És una empresa innovadora i que vol transformar el mercat de la cereria. Haureu de plantejar-vos un "logo modern" que respongui als seus objectius.

3r. Plantejar el logotip

Haureu de fer una pluja d'idees i anar fent esbossos fins que trobeu la idea que millor mostri el perfil de l'empresa.

El logo ha de ser TIPOGRÀFIC. S'ha d'incloure una IMATGE o ELEMENT GRÀFIC que acompanyi a la tipografia. Per exemple, com l'abella que ara té.

4t. Plantejar l'etiqueta

També haureu de fer una pluja d'idees i anar fent esbossos fins que trobeu la idea que millor mostri l'adaptació del logotip a l'etiqueta. S'ha d'incloure una IMATGE o ELEMENT GRÀFIC que acompanyi a la tipografia.

5è. Dibuixeu la proposta definitiva del logotip en forma d'esbós avançat, on es vegin clars tots els detalls. L'esbós ha d'estar "molt ben dibuixat". Amb una aproximació gràfica tan detallada com sigui possible i amb les proporcions correctes. Els esquemes i els detalls necessaris perquè la proposta es comprengui globalment.

6è. Dibuixeu la proposta definitiva de l'etiqueta en forma d'esbós avançat, on es vegin clars tots els detalls. L'esbós ha d'estar "molt ben dibuixat". Amb una aproximació gràfica tan detallada com sigui possible i amb les proporcions correctes. Els esquemes i els detalls necessaris perquè la proposta es comprengui globalment.

7è. NO heu de digitalitzar la vostra proposta.

8è. Explicar el procés de projecció.

Aquí heu explicar els objectius, el procés de creació, com heu anat desenvolupant la idea, els aspectes comunicacionals, perquè heu escollit una o altra tipografia, l'ús de minúscules i majúscules ...

Un text amb el raonament detallat del procés que heu seguit, en què expliqueu clarament quins criteris heu aplicat a l'hora de dissenyar el logotip i la posterior adaptació al disseny de l'etiqueta.


IMPORTANT:

TOT el projecte s'ha de dibuixar a MÀ, podeu fer servir estris de dibuix, el regle, les escaires, el compàs...                            .

No s'ha de fer res amb ordinador.


.

Lliurament final

A l'activitat de disseny s'haurà de lliurar:

  • Els esbossos de les diferents propostes prèvies a la proposta definitiva.
  • El logotip
  • L'etiqueta
  • L'explicació del procés de projecció.
  • Presentació unitària del projecte:
    • El projecte s'ha de presentar en un sol document.
    • Un document on hi hagi les diferents parts del treball:
                                • esbossos,
                                • logotip
                                • etiqueta
                                • procés projecció
    • Cada apartat del treball s'ha de presentar en un full que formarà part d'un projecte final (amb una presentació i un índex amb els apartats corresponents).
    • Presentar el treball en un document en format pdf.

.

Criteris de qualificació

Tot seguit trobareu els criteris que es seguiran per fer la correcció de l'activitat. És important que els llegiu, així us fareu una idea més ajustada de la valoració que es dóna a cada part de l'activitat.

Valoració de les diferents parts de l'activitat:

Valor Puntuació
Esbossos previs 1,5
Logotip 4
Etiqueta 2,5
Procés de projecció 1,5
Presentació unitària 0,5

 

Darrera modificació: dilluns, 11 de novembre 2019, 19:04