Pla de treball
El realisme aristotèlic. El pensament hel·lenístic.
- Objectius
- Programació del lliurament (pla de treball)
- Orientacions per a l'estudi i per fer les activitats
- Activitats que s'han de lliurar per a l'avaluació.
Un cop acabat el lliurament heu de ser capaços de
1. |
Enumerar els diferents aspectes del pensament aristotèlic i alguna de les seves obres principals |
|
2. |
Copsar el conjunt de temes que tracta l'autor com un veritable sistema científico-filosòfic | |
3. |
Contraposar el realisme aristotèlic a l'idealisme platònic | |
4. |
Valorar comprensivament els trets fonamentals de la teoria del coneixement, l’antropologia i l’ètica aristotèliques | |
5. |
Interioritzar els processos lògics bàsics |
|
6. |
Exposar críticament opinions sobre fragments aritotèlics | |
7. |
Valorar la relació entre l’ètica i la política aristotèlica | |
8. |
Distingir els diferents corrents hel·lenístics i valorar els seus continguts ètics |
|
9. |
Valorar les aportacions dels científics alexandrins |
|
Programació del lliurament (pla de treball)
Contingut | Ajudes per a l'estudi | ||
1 | Aristòtil i el seu món | Llibre de text (p. 56-60) i recursos (material d'estudi) de l'aula | |
2 | Metafísica, més enllà de la física |
|
|
3 | Coneixement i lògica |
Llibre de text (p. 66-69) i recursos (material d'estudi) de l'aula
|
|
4 | Antropologia i ètica |
|
|
5 | Política |
|
|
6 | De les polis als regnes hel·lenístics | Llibre de text (p.82-85) i recursos (material d'estudi) de l'aula | |
7 | Arrels de la filosofia hel·lenística | Llibre de text (p.86-87) i recursos (material d'estudi) de l'aula | |
8 | Hel·lenisme filosòfic | Llibre de text (p.88-93) i recursos (material d'estudi) de l'aula | |
9 | Hel·lenisme científic | Llibre de text (p.94-97) i recursos (material d'estudi) de l'aula | |
10 | La filosofia hel·lenística a Roma | Llibre de text (p.98-106) i recursos (material d'estudi) de l'aula |
Orientacions per a l'estudi i per fer les activitats.
1. |
El pensament d’Aristòtil es presenta, quasi des del primer moment, com una crítica sistemàtica a la teoria de les idees platònica, com un intent de substituir la visió idealista platònica per una especulació de caire realista basada en el sentit comú i l’experiència. |
|
2. |
En general, sempre que us demanin comparar conceptes o concepcions, heu de tenir present que cal trobar analogies i diferències, coincidències i discrepàncies, etc. El que no s'ha de fer és explicar cada cosa per separat i prou. |
|
Activitats que s'han de lliurar per a l'avaluació
HEU DE FER el qüestionari i l'activitat en línia que veureu a la secció Activitats d'avaluació