El realisme aristotèlic. El pensament hel·lenístic.

 


Objectius

Un cop acabat el lliurament heu de ser capaços de

1.

 Enumerar els diferents aspectes del pensament aristotèlic i alguna de les seves obres principals

2.

 Copsar el conjunt de temes que tracta l'autor com un veritable sistema científico-filosòfic

 3.

Contraposar el realisme aristotèlic a l'idealisme platònic  

 4.

Valorar comprensivament els trets fonamentals de la teoria del coneixement, l’antropologia i  l’ètica aristotèliques   

 5.

Interioritzar els processos lògics bàsics

 

 6.

Exposar críticament opinions sobre fragments aritotèlics   

 7. 

Valorar la relació entre l’ètica i la política aristotèlica   

 8.

Distingir els diferents corrents hel·lenístics i valorar els seus continguts ètics 

 

 9.

Valorar les aportacions dels científics alexandrins 

 

Programació del lliurament (pla de treball)

 

  Contingut Ajudes per a l'estudi
1 Aristòtil i el seu món Llibre de text (p. 56-60) i recursos (material d'estudi) de l'aula
2 Metafísica, més enllà de la física
Llibre de text (p. 61-65) i recursos (material d'estudi) de l'aula
3 Coneixement i lògica
Llibre de text (p. 66-69) i recursos (material d'estudi) de l'aula
4 Antropologia i ètica
Llibre de text (p.70-73)  i recursos (material d'estudi) de l'aula
5 Política
Llibre de text (p.74-81) i recursos (material d'estudi) de l'aula
6 De les polis als regnes hel·lenístics Llibre de text (p.82-85) i recursos (material d'estudi) de l'aula
7 Arrels de la filosofia hel·lenística Llibre de text (p.86-87) i recursos (material d'estudi) de l'aula
8 Hel·lenisme filosòfic Llibre de text (p.88-93) i recursos (material d'estudi) de l'aula
9 Hel·lenisme científic Llibre de text (p.94-97) i recursos (material d'estudi) de l'aula
10 La filosofia hel·lenística a Roma Llibre de text (p.98-106) i recursos (material d'estudi) de l'aula



Orientacions per a l'estudi i per fer les activitats.

1.

 El pensament d’Aristòtil es presenta, quasi des del primer moment, com una crítica sistemàtica a la teoria de les idees platònica, com un intent de substituir la visió idealista platònica per una especulació de caire realista basada en el sentit comú i l’experiència.

2. 

En general, sempre que us demanin comparar conceptes o concepcions, heu de tenir present que cal trobar analogies i diferències, coincidències i discrepàncies, etc. El que no s'ha de fer és explicar cada cosa per separat i prou.

 


Activitats que s'han de lliurar per a l'avaluació

HEU DE FER el qüestionari i l'activitat en línia que veureu a la secció Activitats d'avaluació

Darrera modificació: dimecres, 16 de gener 2013, 10:18